Bugs, features en andere zachte waren

Bananeman

MF veteraan
24 jan 2002
37.148
57
Veldhoven (Noord Brabant)
Na het ongekende succes van deel 2 en deel 1 hier deel 3 voor al je opmerkingen m.b.t. de forumsoftware :)

Dit is meteen een mooie plek om aan te kondigen dat de forumsoftware in 2016 zal worden vervangen door iets nieuws, we zullen dus weinig tot geen nieuwe features meer toevoegen aan de huidige versie van de software.
 
eerst ;)
wat is de nieuwe software dan ?
Er zullen hier vast wel wat nerds rondlopen die daar al vast wat over kunnen vertellen.
 
Laatst bewerkt:
Excuus, klopt helemaal, ik heb verzuimd te vermelden dat het om de 1e reply ging.
Nochtans schijnt dit ingeburgerd te zijn, maar wat doet mij dit zonder meer aannemen :)

Het zal misschien niet gemerkt zijn, maar kan het zijn dat sinds de komst van whatsapp de regionale topics stiller zijn geworden omdat de 'vaste barhangers' inmiddels een groepapp hebben ?

Of is dat iets wat pierre komde kerst gaat uitzoeken voor de statistieken.

Ook ben ik er op tegen dat mods een topic sluiten met een reply met alleen een .

Regelmatig ben ikzelf dermate snedig van reply (ook wel onnozel en onbegrijpelijk in de volksmond) dat niemand weet wat wat ze in hemelsnaam op mij zouden moeten reageren.
Desondanks kom ik dus niet hoger in de statistieken omdat mods sluiten met een .

:)
 
Laatst bewerkt:
Excuus, klopt helemaal, ik heb verzuimd te vermelden dat het om de 1e reply ging.
Nochtans schijnt dit ingeburgerd te zijn, maar wat doet mij dit zonder meer aannemen :)

Het zal misschien niet gemerkt zijn, maar kan het zijn dat sinds de komst van whatsapp de regionale topics stiller zijn geworden omdat de 'vaste barhangers' inmiddels een groepapp hebben ?

Of is dat iets wat pierre komde kerst gaat uitzoeken voor de statistieken.

Ook ben ik er op tegen dat mods een topic sluiten met een reply met alleen een .

Regelmatig ben ikzelf dermate snedig van reply (ook wel onnozel en onbegrijpelijk in de volksmond) dat niemand wat wat ze in hemelsnaam op mij zouden moeten reageren.
Desondanks kom ik dus niet hoger in de statistieken omdat mods sluiten met een .

:)

wimmel_1 in "Nacht-topic 139 "Wat een nacht.....""

Auto refresh?

Maar er is zoveel méér wat er nu niet op MF mogelijk is en waardoor de "oude" userbase inmiddels al andere opties/platformen gekozen heeft.
 
Laatst bewerkt:
Regelmatig ben ikzelf dermate snedig van reply (ook wel onnozel en onbegrijpelijk in de volksmond) dat niemand wat wat ze in hemelsnaam op mij zouden moeten reageren.
Desondanks kom ik dus niet hoger in de statistieken omdat mods sluiten met een .

:)
Ik was bang dat ik als enige onbegrepen was maar gelukkig snap ik ook niks van jou.



Maar on topic,
Het dringt nu langzaam tot mij door dat het forum zoals wij dit kennen binnenkort niet meer zal zijn.
En misschien is die vraag al eens beantwoord maar in hoeverre hoort motorstek daarbij?
Mocht motorstek daar bij horen, veranderd daar dan ook iets?
 
Maar on topic,
Het dringt nu langzaam tot mij door dat het forum zoals wij dit kennen binnenkort niet meer zal zijn.
De eerste stap is het nieuwe design in de huidige software. Dan heb je nog steeds de keuze om voor het oude (huidige) design te kiezen.

In 2016 zullen we nieuwe software implementeren, waarbij we heel goed in de gaten houden dat MF nog herkenbaar is voor de MFers. M.a.w., het wordt wel anders, maar het zal geen complete "cultuur shock" zijn ;) Wel zullen we b.v. nieuwe manieren om het forum te lezen toevoegen (we denken o.a. aan een feed die je kunt vergelijken met Facebook), maar de traditionele manier van MF bezoeken zal altijd beschikbaar blijven.

Eén van de redenen waarom de implementatie van nieuwe software zo lang duurt is omdat we heel goed kijken naar wat nuttig is en wat niet. Voorbeeldje: het "liken" van postings en/of topics, is dat nuttig? Zo ja, gaan we dat in alle subfora toestaan of alleen in subfora als techniek? Dat soort zaken zijn we nu mee bezig, het heeft geen zin om als een kip zonder kip een complete overdaad aan functies en mogelijkheden toe te voegen.

En misschien is die vraag al eens beantwoord maar in hoeverre hoort motorstek daarbij?
Mocht motorstek daar bij horen, veranderd daar dan ook iets?
Waarschijnlijk wel. Het idee is om Motorstek als het ware te integreren in de nieuwe software. Ik vind Motorstek zelf nog steeds een heel gaaf concept, maar het past nu beter in MF zelf. Destijds (2007) hebben we het juist buiten MF getrokken omdat we allerlei technische mogelijkheden niet hadden die we met nieuwe software wel hebben. Het is voor ons heel moeilijk om de huidige software uit te breiden, het was toen makkelijker om er een aparte site van te maken.
 
Wat trouwens ook nog wel nuttig is om te melden is dat Motormeuk gewoon blijft bestaan, maar dat de meukitems ook via MF te lezen zullen zijn. Je kunt dus straks hier op MF de filmpjes bekijken en het nieuws lezen en daar op reageren. Je hoeft niet meer per sé naar Motormeuk (mag wel ;))

Oh en we gaan waarschijnlijk ook nog een [video] tag toevoegen in de huidige software zodat je (eindelijk :P) YouTube-filmpjes kunt plaatsen in een posting op MF.
 
De eerste stap is het nieuwe design in de huidige software. Dan heb je nog steeds de keuze om voor het oude (huidige) design te kiezen.

In 2016 zullen we nieuwe software implementeren, waarbij we heel goed in de gaten houden dat MF nog herkenbaar is voor de MFers. M.a.w., het wordt wel anders, maar het zal geen complete "cultuur shock" zijn ;) Wel zullen we b.v. nieuwe manieren om het forum te lezen toevoegen (we denken o.a. aan een feed die je kunt vergelijken met Facebook), maar de traditionele manier van MF bezoeken zal altijd beschikbaar blijven.
Oké, ik moet me toch eens hierin gaan verdiepen. Ik weet eerlijk gezegd maar weinig over feeds. Alleen de definitie eigenlijk.
Komt ook omdat ik maar weinig sites bezoek.
Eén van de redenen waarom de implementatie van nieuwe software zo lang duurt is omdat we heel goed kijken naar wat nuttig is en wat niet. Voorbeeldje: het "liken" van postings en/of topics, is dat nuttig? Zo ja, gaan we dat in alle subfora toestaan of alleen in subfora als techniek? Dat soort zaken zijn we nu mee bezig, het heeft geen zin om als een kip zonder kip een complete overdaad aan functies en mogelijkheden toe te voegen.
Over dat "liken", dat staat verder los van FB en heeft alleen het karakter van het "vind ik leuk" zoals op FB of is dat toch een link?

Waarschijnlijk wel. Het idee is om Motorstek als het ware te integreren in de nieuwe software. Ik vind Motorstek zelf nog steeds een heel gaaf concept, maar het past nu beter in MF zelf. Destijds (2007) hebben we het juist buiten MF getrokken omdat we allerlei technische mogelijkheden niet hadden die we met nieuwe software wel hebben. Het is voor ons heel moeilijk om de huidige software uit te breiden, het was toen makkelijker om er een aparte site van te maken.

En nu houd ik even de vingers gekruist, het motorstek idee vind ik ook erg leuk al zou je dat misschien niet zeggen met m'n 0,0 vrienden. Maar ik maak bijvoorbeeld foto's met m'n iPhone, deze foto's gaan zodra ik in het zelfde wifi gebied zit als m'n ipad naar de ipad over. En zo had ik dat spul mee op (motorkampeer)vakantie naar de vogesen en wilde ik zo de foto's op m'n motorstek pagina plaatsen. En zoals ik al eerder heb lopen drammen lukt het niet.

Maar als ik de enige ben waarbij dat niet lukt begrijp ik dat dat niet zal veranderen, of de groep ipad/stek gebruikers is simpelweg te klein. Dan snap ik dat ook.
Ik moet dan ook wel bekennen dat ik het nog niet met een Android apparaat heb geprobeerd.
Die groep is vast veel groter?

Heel benieuwd wat het allemaal gaat worden. :Y
 
Oké, ik moet me toch eens hierin gaan verdiepen. Ik weet eerlijk gezegd maar weinig over feeds. Alleen de definitie eigenlijk.
Komt ook omdat ik maar weinig sites bezoek.
Zie het maar als een "stroom" van topics, nieuwsberichten, filmpjes etc. op basis van je favoriete topics, soortgelijke topics, topics waarvan wij denken dat je ze mogelijk interessant vindt, etc.

Het is dus ook een manier om andere zaken op MF te ontdekken die je anders nooit zou hebben gevonden.

Over dat "liken", dat staat verder los van FB en heeft alleen het karakter van het "vind ik leuk" zoals op FB of is dat toch een link?
Staat volledig los van Facebook idd. Het is simpelweg een soortgelijk systeem als Facebook gebruikt.

En nu houd ik even de vingers gekruist, het motorstek idee vind ik ook erg leuk al zou je dat misschien niet zeggen met m'n 0,0 vrienden. Maar ik maak bijvoorbeeld foto's met m'n iPhone, deze foto's gaan zodra ik in het zelfde wifi gebied zit als m'n ipad naar de ipad over. En zo had ik dat spul mee op (motorkampeer)vakantie naar de vogesen en wilde ik zo de foto's op m'n motorstek pagina plaatsen. En zoals ik al eerder heb lopen drammen lukt het niet.

Maar als ik de enige ben waarbij dat niet lukt begrijp ik dat dat niet zal veranderen, of de groep ipad/stek gebruikers is simpelweg te klein. Dan snap ik dat ook.
Ik moet dan ook wel bekennen dat ik het nog niet met een Android apparaat heb geprobeerd.
Die groep is vast veel groter?

Heel benieuwd wat het allemaal gaat worden. :Y
Uploaden van foto's via iOS (dus iPhone en iPad) werkt idd niet goed, moeten we nog eens fixen. Sowieso zal het in de toekomst veel makkelijker worden om foto's te uploaden naar MF, dat is een van de grote verbeteringen die we willen gaan doorvoeren.
 
wimmel_1 in "Nacht-topic 139 "Wat een nacht.....""

Auto refresh?

Maar er is zoveel méér wat er nu niet op MF mogelijk is en waardoor de "oude" userbase inmiddels al andere opties/platformen gekozen heeft.
Hm, ts, ja, pff, wat moet je dan vinden van die oude zeurpieten die overblijven he? Die hier niet weg te slaan zijn. Stiekem zitten die hier toch heerlijk te genieten. Voor hun zal er ook altijd een link naar het oude MF blijven bestaan.
 
Hm, ts, ja, pff, wat moet je dan vinden van die oude zeurpieten die overblijven he? Die hier niet weg te slaan zijn. Stiekem zitten die hier toch heerlijk te genieten. Voor hun zal er ook altijd een link naar het oude MF blijven bestaan.
:^

En sowieso, mensen komen niet naar MF vanwege de features, en vertrekken ook niet omdat we bepaalde features niet hebben. Er zijn zeker features die wij nog willen en zullen toevoegen, maar tegenwoordig kun je op zó veel plekken slap ouwehoeren (Facebook en WhatsApp met name) dat die functie voor MF wat is verminderd idd. Maar waar vind je zoveel motorrijders als op MF? Nergens, dus, ook niet op allerlei Facebook-groepen die her en der ontstaan.

Wij blijven ons richten op het bieden van de leukste en beste plek voor motorrijders :) En dat het geouwehoer over vanalles (met name niet-motorgerelateerd) wat minder wordt nemen we voor lief, en kunnen/willen we toch niet tegengaan :)
 
Wederom hing zojuist mijn iPhone volledig door een advertentie op MF. Deze keer was het een advertentie van een energiemaatschappij.
 
Uitlijnfoutje (Chrome)

full
 
Laatst bewerkt:
Da's niet alleen in Chrome, IE11 en Edge hebben er beide ook last van :+

Ik denk alleen niet dat er veel effort in gestoken gaat worden gezien het feit dat er al een (paar) jaar aan een nieuwe release van dit forum gewerkt wordt _O-
 
Laatst bewerkt:
HEt is eerlijk gezegd al heel erg lang, maar nooit de moeite genomen om het te melden. Viel me vandaag weer ineens extra op omdat ik op motorshopper een wachtwoord wilde opvragen wat niet lukt :(

Maar ik zie het op mijn systemen welke draaien op Windows 7 & Windows 8.1 allebei complete up to date
en dan in :
Torch Version 42.0.0.10338
chrome Versie 46.0.2490.86 m


MAAR ik zie wel dat het alleen gebeurd als ik ingelogd ben.
En ik heb in mijn voorkeuren de oude paarse kleurenschema ipv de standaard blauwe.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien Bananenman er tóch naar wil kijken (mijn aanname was dat dit niet meer zou gaan gebeuren): In het kleurenschema "groen" gebeurt 't ook (lijkt me sterk dat dat er toe doet) en inderdaad alleen als je ingelogd bent.

IE11 en Edge vertonen dus het zelfde gedrag. Misschien dat de .css ooit aangepast is voor IE6 - 8 ?

2cr6hhe.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor. Als ze er bij jou hetzelfde uitzien kun je eens proberen je cache (tijdelijke bestanden) leeg te gooien.

Een CTRL-F5 zou ook moeten werken doordat de volledige content dan opnieuw opgevraagd wordt door de browser. Maar.... Ik heb helaas al vaker meegemaakt dat dat (op MF) niet wil werken.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan