Oxford handvat verwarming Yamaha Diversion XJ600S 1998

Vooghden

Rookie
2 okt 2015
24
0
Wouw
Hoi allemaal,

Misschien dat iemand mij verder kan helpen want ik heb er totaal geen verstand van (al hoop ik dat dat anders word met hulp van het forum).

Ik wil graag handvat verwarming monteren op mijn Yamaha Diversion XJ600S uit 1998.
Nu zie ik dat er sets zijn van Oxford maar het probleem is dat ik niet weet of kan vinden of dit gewoon allemaal past.
Iemand tips?

Het zal vast wel eerder behandeld zijn op het forum maar ik kon het zomaar niet vinden.

Alvast bedankt :} :} :}
 
Het enige waar je op moet letten is de diameter van je stuur.
Oxford geeft bij haar verschillende sets aan wat diameter is.

Aansluiten doe je rechtstreeks op je accu aangezien Oxford zichzelf uitschakeld bij 1 min zonder contact.
 
Ik heb zo'n setje er op mijn XJ600S op zitten. Je moet de Oxford HotGrips Adventure hebben, die heeft net iets langere handvatten dan de Touring (die zijn net te kort), even lang als de originele handvatten die ik er op had zitten.

Aansluiten is eigenlijk best makkelijk. Kwestie van handleiding volgen.
Van mijn installatie heb ik een verslag gemaakt van mijn installatie in het yamaha diversion topic. Daar zou ik eens op zoeken als ik jou was. En er was nog iemand anders die het ook had uitgewerkt.

~[edit]Update:
link gevonden van mijn stappen: stejoo in "Het grote Yamaha Diversion topic deel 19"
 
Laatst bewerkt:
LINK

ff scrollen naar Eenvoudig op de accu aan te sluiten.

daaronder staat precies waar je op moet letten.

wat hierboven al is gezegd.. diameter stuur en lengte bestaande handvaten
 
Laatst bewerkt:
Aansluiten doe je rechtstreeks op je accu aangezien Oxford zichzelf uitschakeld bij 1 min zonder contact.

Niet dat ik je niet geloof maar hoe "weet" je Oxford dat ie al een minuut zonder contact zit als ie rechtstreeks op de accu zit?
Ik kan het bij mij niet testen want ik heb ze via een relais geschakeld.
 
Niet dat ik je niet geloof maar hoe "weet" je Oxford dat ie al een minuut zonder contact zit als ie rechtstreeks op de accu zit?
Ik kan het bij mij niet testen want ik heb ze via een relais geschakeld.

Als de spanning onder een bepaald niveau komt, gedurende een x aantal seconden, dan zal 'ie uit gaan. Dit om te voorkomen dat 'ie de accu helemaal leeg trekt. Ik heb liever een relais persoonlijk. Direct uit als het contact uit gaat.
 
Niet dat ik je niet geloof maar hoe "weet" je Oxford dat ie al een minuut zonder contact zit als ie rechtstreeks op de accu zit?
Ik kan het bij mij niet testen want ik heb ze via een relais geschakeld.

Zoals hierboven al beschreven kijkt hij hoelang hij nog spanning krijgt. Heb 3 jaar met de oxfords gereden en hij ging altijd netjes 1 minuut nadat ik de motor af zette uit.

Dus het zal waarschijnlijk idd met de boardspanning te maken hebben.
De scooter variant werkt overigens anders, deze stops bij een te laag accu niveau wat voor injectie vaak al te laag is.
 
Dank voor de uitleg.
Zelf hou ik het toch maar bij een schakeling via relais. Ik gebruik de Oxfords overigens nog maar zelden sinds ik Gerbing verwarmde handschoenen heb.
 
Beste Leden,

Ik lees veel positieve verhalen over deze grip set en wil hem ook gaan monteren.

Ik heb geen verstand van Relais monteren, maar lees overal dat je beter wel deze kan toevoegen, ondanks dat de Oxford Handgrips zichelf uitschakelen.

Ik heb Kees zijn handleiding gelezen, maar het is voor mij nog niet dudielijk waaraan & hoe ik het relais toevoeg aan de Oxford set.

Zou iemand mij kunnen adviseren of kunnen helpen met foto's.

Groeten,

Arnout
 
Heb je al een relais? Zo ja wat voor een?
Want ik heb nu ruim 2 jaar de Oxford handvatverwarming, en gebruik geen relais. De accu is nog nooit leeggelopen, ook al vergeet ik hem wel eens uit te zetten.
 
Ik heb ook Oxford handvatten en ook een, door het contact geschakeld, relais er tussen gezet. Voor mij was de belangrijkste reden dat als je motor ergens staat, niet een of andere grapjas de handvatverwarming kan aanzetten. Indien het rechtstreeks op de accu aangesloten is, kan dat immers.
 
Ik heb ook Oxford handvatten en ook een, door het contact geschakeld, relais er tussen gezet. Voor mij was de belangrijkste reden dat als je motor ergens staat, niet een of andere grapjas de handvatverwarming kan aanzetten. Indien het rechtstreeks op de accu aangesloten is, kan dat immers.

Dan gaat ie nog steeds na een minuutje uit, tenzij die grapjas heeft uitgevonden hoe je dat omzeilen kan (want die optie kan je uitschakelen). Denk dat dat ook voor een grapjas iets teveel moeite gaat worden. Ik heb de set direct op de accu, werkt prima. Het automagisch uitschakelen heb ik (denk ik) nog nooit getest: het lampje is altijd duidelijk zichtbaar op de controller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan