Zelfbouw aanhanger maken, licht, hoe

Bosje

MF veteraan
20 apr 2004
6.205
3.791
Amersfoort
Binnenkort ga ik verhuizen en heb ik helaas geen ruimte meer voor mn huidige aanhanger. Daarom van plan om zelf een lichte aanhanger te maken met behulp van goede kennis, en deze zodanig te maken dat hij op zn kant onder de carport kan staan.
Ik heb al 2 alu goten nieuw liggen, hoe nu verder, tips :?
 
http://tb-onderdelen.nl/serie-3001-links-rechts?language=nl¤cy=EUR&gclid=CISguojq-MgCFYmRGwodyO0Kdg

Voor 2,72 euro heb je al een verlichtingsunit !!!
Gewoon zelf gaan sleutelen, als je goedkoop klaar wilt zijn!
Als je thuis een lamp op kan hangen lukt je dit ook wel hoor ;-)
Vergeet dan niet de losse lampjes (6 stuks) en de kentekenplaatverlichting.

Maar het hoeft idd niet duur te zijn.

Stuk kabel er bij, stekker, en natuurlijk wat materiaal om het netjes aan te sluiten.


Mijn ervaring is dat het best lastig is om een nette stevige aanhanger te maken, die weinig weegt, en ook nog weinig kost.


Ik ben nou zelf een andere aan het maken (iets groter en steviger dan ik nu heb), voor één motor. Daarna komt mijn huidige te koop: redelijk licht, stevig, geschikt voor twee kleinere motoren (of 1 in het midden). Zelf nog iets van een fatsoenlijke lichtbalk oid maken.
(geen verkooptopic, duurt nog wel even)

Om een idee te geven voor een lichte handelbare aanhanger, qua constructie:
full

full

full
 
Ik hou toch van makkelijk en heb vandaag een gebruikte erde gekocht. Heb al 2 extra goten liggen dus die gaan erop zodat wanneer ik met 1 motor op stap ga deze in het midden kan staan en als er 2 op moeten dan aan de zijkanten. Met beetje goede wil is hij ook op zn zijkant te zetten :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan