Het grote XV1700 Topic Deel 2

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.742
9.059
Op reis
Facebook
Aangezien het vorige deel nogal vol is.

deel 2 over deze grote cruiser.

for when joe speek american ; our nee bours : Road Star Warrior Forum : Yamaha Star Warrior Forums

en van hun site, het werkplaatshandboek : http://www.rswarriordocs.com/manuals/WarriorServiceManual-WO3646.pdf

(begint gelijk te laden/downloaden als je google chrome hebt)

yamaha-xv-1700-warrior-05.jpg


als iemand info heeft over deze motorfiets dan kan men dat hier reageren of via pb om de 1e 2 blz's schoon te houden van links die dan toch weer in de Openingspost terecht komen (hier).

inmiddels is er ook al een 1900 , HIER uitgebreide info over
 
Laatst bewerkt:
Dank Peter voor het delen van dit bericht.

Moeten we zeker over nadenken.
Maar over nadenken gesproken, jij neemt slechts een paar uurtjes deel aan onze 3 daagse NL trip. Onze thuiswedstrijd zeg maar
Maar jij overweegt wel full deelname aan de uitwedstrijd in schotland?


voor de luitjes die volgend jaar mee rijden met het NL warrior weekendje... onze vrienden aan de andere kant van de plas breiden de rit uit... wie heeft er trek in een rondje schotland?

RSWarrior.com naar schotland

mij lijkt het wel wat
 
@LePensZeur.... Welkom!

Ik denk denk dat je de XV 1900 Raider bedoelt. Voor zover mij bekend rijdt er nog niemand in NL op zo'n motor. Ze zijn, net als de Warrior, oorspronkelijk voor de US markt geproduceerd. Een aantal leden van het RSW forum zijn overgestapt van de Warrior naar de Raider en er zijn positieve verhalen over te lezen.

Yamaha-XV1900-Raider-2012_003.jpg
 
err.. Bolwar.. over de nederlandse trip heb ik alleen gezegd dat ik hoop minimaal 1 dag mee te rijden en dat 't nog te ver is om me vast te leggen.
de rest is voor me ingevuld..

en ook de schotse trip heb ik alleen interesse in.. maar is verder nog te ver om me vast te leggen.

(daarnaast.. Nederland heb ik voor 't grootste deel al wel es gezien.. schotland ben ik nog nooit geweest)
 
midnight stars 1900 zijn er al minstens een jaar in NL.. kwam ze tegen toen ik op zoek was naar mijn nieuwe motor, is uiteraard een Warrior geworden.. maar heb wel naar de midnight gekeken.
 
De Midnight Star wordt al jaren in NL geleverd, al zie ik ze niet veel op de weg. Weet eerlijk gezegd niet of ze toendertijd officieel door Yamaha EU geleverd zijn.
 
Laatst bewerkt:
De XV1900 Midnight Star is al vanaf 2006, eerste jaargang dus, onafgebroken tot aan de dag van vandaag in Nederland geleverd.

Alleen is de Midnight Star niet altijd zwart. :)
Zelf rijd ik een 2006 exemplaar in Black Cherry - wordt in Nederland soms "Maroon" genoemd, maar dat is niet correct. Hij is beschikbaar geweest in blauw, grijs, wit, grijs/rood, black cherry, brons, en ook nog in een aantal two-tone versies, vaak zwart met een van de andere kleuren, maar ook andere combinaties. Ik denk dat de Ferrari-rode "Red Cherry" versie niet in Nederland beschikbaar is geweest, maar de rest wel.

Voor ik de mijne in juni dit jaar aanschafte, volgde ik in totaal 30 exemplaren die te koop stonden, leeftijd van 2006 t/m 2012, plus 1 nieuwe.

Naast de Midnight Star had je ook nog de FL versie (Fully Loaded, dat houdt in koffers, windscherm, sissybar, en vaak nog wat accessoires), die in Nederland geleverd is van 2006 t/m 2011, en de CFD, Casual Full Dress, die in ieder geval in 2014 en 2015 geleverd is/wordt.

Daarnaast zijn er ook nog wat imports uit de VS en Canada geweest, Roadliners (Midnight Star / FL), and Stratoliners (CFD). Ik heb nooit uitgezocht of er nog CFD-achtige versies voor 2014 geleverd zijn, maar ik ga ervan uit dat dat wel het geval is.

De meeste Midnight Stars zijn door de eigenaar/eigenaren uitgerust met koffers, windschermen, vaak ook valbeugels, sissy bar, en nog wat accessoires.

Geweldige motor, waarmee goed te smijten is in de bochten (heeft opklapbare treeplankjes met speciale slijtplaten), en een koppel waar je U tegen zegt (155 Nm bij 2300 toeren). Twee van de 5 versnellingen zijn overdrives :). 50 à 60 km/u is prima mogelijk in 5 - handig voor lui schakelgedrag. :)

Van de Raider zijn er een aantal in Nederland ingevoerd vanuit Noord-Amerika, op zijn minst twee :).

Zeer stijf frame (aluminium), met zeer laag zwaartepunt ondanks iets meer grondspeling dan de XVS1300 - is ook makkelijker te handelen dan de XVS1300, al weegt-ie met wat accessoires gauw 40 kg meer.

Origineel windscherm (sleutel), sissy bar (zelfde sleutel) en koffers (zelfde sleutel plus clips) zijn in een mum te plaatsen en te verwijderen, wat erg handig is.

Eventuele zaken waar je rekening mee moet houden:
- breed stuur, dat relatief ver naar voren staat. Ik ben vrij kort (173 cm), en heb risers geplaatst die het stuur 3 cm omhoog en 5 cm naar achteren brengen - dat was voor mij voldoende.
- zadel: vond ik zelf te hard voor lange afstanden, maar dat geldt voor de meeste cruisers. Heb er een ander zadel opgezet, kan ik prima iron butt ritjes mee doen nu.
- je kunt geen tanktas gebruiken door de plaatsing van de instrumenten in de tank, wordt dus rekje of netje.

Aanrader: originele valbeugels voor en achter. Passen er goed bij qua vormgeving, en blijken echt een verschil te maken volgens de verhalen die ik hoor.

Verder is het een motor met goede remmen, en die tot in de puntjes is afgewerkt - bijv. naadloze tank.

Groetjes, Wim
 
ok Peter, we gaan het allemaal zien volgend jaar. Belooft sowieso een mooi jaar t worden!!
err.. Bolwar.. over de nederlandse trip heb ik alleen gezegd dat ik hoop minimaal 1 dag mee te rijden en dat 't nog te ver is om me vast te leggen.
de rest is voor me ingevuld..

en ook de schotse trip heb ik alleen interesse in.. maar is verder nog te ver om me vast te leggen.

(daarnaast.. Nederland heb ik voor 't grootste deel al wel es gezien.. schotland ben ik nog nooit geweest)
 
Nog een fotootje toegevoegd (grote versie profiel foto).

O ja, de reden dat er zo goed mee te smijten is in de bochten, behalve dat het zwaartepunt zo laag ligt, is dat-ie zo goed stuurt. Was me al opgevallen met de XVS1300, maar de XV1900 stuurt nog veel gemakkelijker.
Een van de redenen om voor de XVS1300 te gaan oorspronkleijk was juist omdat-ie zo goed en makkelijk stuurde. Het is de enige cruiser/chopper die ik geprobeerd had die niet als de meeste choppers alleen maar rechtuit wilde, met bijna val-gevoel als-ie eindelijk de bocht om ging. En de XV1900 stuurt nog veel gemakkelijker. Echt niets wat je niet verwacht van zo'n zware cruiser.

Dit, de schakelluie trekkracht, en de looks natuurlijk, maakte dat ik na een proefrit uiteindelijk voor de XV1900 ben gegaan. Heerlijk!

Groetjes, Wim
full
 
Je kunt er ook een moddervette custom van maken.... :]

[afbeelding]

Yip. Deze is wel gebaseerd, zo lijkt het, op de Special uitvoering, met zwart geanodiseerde vorkpoten etc. :).

Die is er ook nog, maar komt niet zo vaak voor, en was maar beschikbaar voor een paar jaar.

Persoonlijk hou ik meer van een kleurtje, maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk :).

Echt een beest van een motor, en toch zeer makkelijk handelbaar :).

Groetjes, Wim
 
Whahaha! _O- Misschien ga ik hem in het oranje wrappen met zwarte blokken (zoals mijn helm) en laat ik de velgen zwart poedercoaten. Maar goed.... Eens zien wat ik van de winter ga doen. Heb nog wel een wensenlijstje 8-)

@WarriorFan76: Deze foto laat wel zien hoe mijn motor eruit ziet met de PCS Lowering Links

hier hoef je alleen nog de zwarte blokken op te plakken ;)
 
Er reden bij de WSFH 2 Raider,s rond. 1 is er verkocht, een hele mooie zwarte en de tweede, een blauwe heeft onlangs de club verlaten.
Ik heb voor deze motoren een vergroot bagagerek gemaakt om kampeeruitrusting mee te kunnen nemen.
raider.jpg

Mooie motoren, maar niet helemaal mijn keus.
$_84.JPG


Ik heb nog een derde rek liggen, dus als je er iemand voor weet.....
 
Vraagje: ik wil de achtershock van de warrior vervangen door een metalen strut om alzo de motor zo laag mogelijk te verlagen (hardtail dus). Zijn hier buiten het verlies aan comfort en rijgedrag technische nadelen aan? Op termijn gevaar op schade aan frame of dergelijke? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: ik wil de achtershock van de warrior vervangen door een metalen strut om alzo de motor zo laag mogelijk te verlagen (hardtail dus). Zijn hier buiten het verlies aan comfort en rijgedrag technische nadelen aan? Op termijn gevaar op schade aan frame of dergelijke? Alvast bedankt!
Als je het goed doet; nauwelijks.
 
Wat bedoel je met nauwelijks? Tips en tricks uiteraard ook welkom!
Nauwelijks in de zin van: niet iets wat je echt gaat merken, of last van zal krijgen.

Naast natuurlijk de dingen die je zelf al aangaf: comfort en rij-eigenschappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan