Honda Supermagna houd in

EMS

Rookie
5 nov 2015
4
0
Sint-Annaland
Hallo,
Ik heb sinds kort een Supermagna aangeschaft een VF700c van 1987 (mijlen stand 22000).
Motor heeft een jaar of vijf stil gestaan dus heb ik een aantal standaard dingen moeten doen voordat ik de weg op kon.
Carburateurs ultrasoon laten reinigen >nieuwe bougies > olie inclusief filter >Luchtfliter schoongeblazen > koppeling revisie >
Tank leeg laten lopen en benzine kraan gedemonteerd en filtertje schoongemaakt.
Kortom na dit alles loopt de motor weer,maar bij een laag toerental houd de motor in net of hij te weinig brandstof krijgt,als ik dan even flik door trekt loopt hij wel goed maar gas even los en weer optrekken houd hij weer in.

Dus met andere woorden ( help ik weet het niet meer).

Graag tips alvast bedankt Groet Erwin.
 
Basis dingen controleren.

Valse lucht (let ook op vacuümslangetjes), stationairsproeier, luchtmengselschroef.

Als je motor het lekker blijft doen op toeren, dan is brandstof tekort niet het probleem.
Je blok loopt ook (op alle vier?), dan is ontsteking ook geen probleem. En compressie ook niet.

Blijft alleen mengsel over.
 
Heb je geen (haar)scheurtje(s) in 1 of meerdere van je inlaatrubbers ? Kijk ook of deze goed 100 % aansluiten op je blok zonder lucht lekkage .Ook de klemaansluiting op je luchtfilter moet goed zitten . De aansluitingen op je blok die zit vaak met o ringen die vergaan kunnen zijn.
Kan veel uitmaken bij stationaire loop als je dan iets gas geeft houd deze even flink in . Je kunt dit testen of je stationaire toerental verandert door een deo of remmenreiniger te spuiten bij de aansluitingen van de inlaatrubbers en op de inlaat rubbers zelf . Zo kun je er achter komen of deze valse lucht lekkage of bijna ontzichtbare haarscheurtjes hebben .
 
inlaat rubbers getest deze zijn oke > mengsel schroeven als je de stelschroefjes bedoelt in de carburateur zijn afgesteld op standaard waardes door de motorzaak die de carburateurs ultrasoon heeft gereinigd.
 
Hij heeft vier carburateurs en die zijn er af geweest en uit elkaar. Ik denk dat de boel goed sync moet worden afgesteld. Hij kan heel rustig stationair lopen en dat heeft alles te maken met de afstelling.
 
Zal nog een keer proberen zonder luchtfilter te rijden, effe kijken of ie dan niet beter loopt?
Luchtfilter zag er nog goed uit dus daarom maar laten zitten en schoongeblazen.
mocht dit geen effect hebben dan maar richting motorzaak en de zaak opnieuw sync afstellen.

Bedankt voor jullie reacties.
 
supermagna 1987: Heb m zelf ook gehad. En totaal uit elkaar gehad en in elkaar gebouwd. Ook 5 jaar stilstand. Ik mis in je verhaal dat de kleppen gesteld zijn. Mag hopen dat dat gedaan is. Voor de vf700c is het 0,15 inlaat en uitlaat. Inlaatrubbers zou ik lekker zelf controleren. Vertrouwen is goed, controle is beter, zeker met de rubbers. Deoproefje doen. Stationair laten draaien en deo spuiten bij je inlaatrubbers. Veranderd het toerental, voila!

Zitten er geen slangen klem? Is het zo n californisch model met emissieslangen enzo of gewoon een zonder restricties? Die dingen zijn namelijk heel erg vervelend. Zo uit mn hoofd: luchtfilter niet goed gemonteerd(behuizing die er bovenop zit. Je moet deze een beetje op zn plek manouvreren). Inlaatrubbers, kleppen, carbs heb je al gedaan, carter ontluchtingsslang goed retour geplaatst? Daarin kan je je ook vergissen namelijk. Dat boxje wordt nogal eens verticaal geplaatst ipv horizontaal. Supermagna kan je maar 3 cilinders van afstellen. 3 moeten op de eerste gesteld worden en dan moet de stelschroef op 1100rpm staan. dus 1100rpm, afstellen en evt opnieuw bijstellen.

Ik denk toch je rubbers om eerlijk te zijn

edit: Zijn je bougies wel goed afgesteld?? Dat was bij mij eens t probleem destijds. 0,8 a 0,9 mm afstand
 
Laatst bewerkt:
Rubbers zij oké heb ik getest kleppen zijn niet gesteld dus dat zou ik nog kunnen checken maar motor liep verder netjes geen rare geluiden dus dacht dat kleppen wel goed zouden staan maar misschien toch maar effe checken.
Heeft dat zo veel invloed dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan