Ducati Hyperstrada

Oh, dan heeft hij best een korte overbrenging. Ben een 1000 Ds en een m696 gewend en die zitten lager in de toeren.

enne.... je mag toch maar 130 op de snelweg O-) Lost je probleem ook op, haha. Grapje.
Begrijp dat het vervelend is op de snelweg en als je 21 % terug krijgt kost het nog maar € 227,- B|
Ja, ik doe geen gekke dingen hoor...
Komt bij, 130 is 140 op de teller. Ding liegt, niet normaal! 218 is slechts 203 of zo, beetje flauw dus... :+
 
Horten en stoten, zeg maar...
Geef je gas, dan is er niks aan de hand. Maar constant, dat is net alsof hij een slag mist in 1 van de 2 cilinders... -O-

Update: Vanmorgen nog gereden naar de zaak...

Op sommige momenten zie je bij constant gas dat de toerenteller een balkje meer of minder aangeeft, terwijl je voelt dat de motor inhoudt. Het is net alsof de brandstof steeds weg geknepen wordt en het inhouden is echt goed voelbaar. In andere versnellingen heeft hij er bij lagere toeren last van, wat in de stad weer wat lastiger is...

Ben dus benieuwd naar de opgedrongen map aanpassing... ;)

klinkt als uitgesleten gasnaaldbuizen.... maar je hebt geen carburateur ;)
 
vanmiddag van 12 tot 17 uur in Bodegraven

11695963_861814077222789_8912248273049198622_n.png
 
Zo, ff oma opgegraven...

Afgelopen weekend weer even de Duc uitgelaten. Door omstandigheden weinig gereden, maar nu kon het! Nam mezelf voor lekker relaxt te gaan sturen, maar dat lukt dus niet. Dat ding vraagt om grof geweld! Gas d'r op en wat gaat het dan leuk te keer zeg... :]

Sinds ik achter de veervoorspanning heb aangepast en de demping harder heb gezet, heb ik nog niet aan de grond gezeten met de stepjes.. zalig gereden, lekker dijkjes gereden en waar ik soms denk rustig door de bocht te gaan op zeker. Blijkt dat de snelheid flink hoger ligt dan het gevoel zegt. Love that!
 
Vroeg me al af of je nog wel die Hyperstrada had! Maar goed om te zien dat je nog steeds met een smile rond rijdt.
Ik wilde afgelopen seizoen nog een Hyperstrada huren maar niemand had er een in de verhuur helaas. Sowieso beetje pech want ook de V7 Guzzi Stone die ik wou huren ging niet door want die was net ervoor in de prak gereden :?
Wel een andere Duc gereden, de Scrambler! Was heerlijk ongecompliceerd rijden maar met Duc karakter. Erg leuk :Y
 
Dat is jammer zeg! Boren ze je de mooiste fiets door de neus... ;)
Kom volgend voorjaar maar een keer langs, mocht je in de buurt van Arnhem zijn. Kan je een stukje op de mijne rijden...
 
Ja dat kun je wel zeggen. Ben bang dat ook mee te maken heeft dat ie weinig verkocht wordt..althans in Nederland. Belachelijk natuurlijk B|

Nou, dat is een aanbod dat ik me geen twee keer laat zeggen! Zeker niet in combinatie met de regio waar je woont :9~
Mocht er komend voorjaar weer geen hyperstrada te huur zijn dan check ik bij je of je aanbod nog geldt..als je hem nog rijdt tegen die tijd natuurlijk ;)
 
Je denkt toch niet dat ik die Hyperstrada er uit ga doen hè? Zakelijke motor, ga ik wel ff nog zeker 3,5 jaar mee doen... ;)

Ik vind het echt een pretpakketje, Versys met veel meer powers. Die Kwaak had ik 5,5 jaar en ik zie niet in waarom deze dat niet zou halen. Er schijnt er een aan te komen met 937 cc, maar ik geloof niet dat je get extra vermogen nodig hebt om snel te zijn...
 
Ah zakelijk das waar ja. Fijn hoor. Misschien over 2 jaar toch ZZP hulpverlener worden ;)
5,5 jaar Versys? Zo, das best lang. Ik heb hem volgens mij 1,5 jaar gereden. Super stuurfiets maar miste echt vermogen inderdaad. Qua vermogen heeft jouw fiets net zoveel als mijn GS. Alleen ervaar je dat vermogen veel meer op de Hyper dan op de GS.

Laat maar komen die 937cc...dan wordt een 2e hands Hyperstrada snel goedkoper hoop ik :P
 
In dat laatste geval, mag die 937 cc gelijk komen ja. Snap dat wel... ;)
Nadeel is dat de mijne dan ineens een stuk minder waard is, vrees ik...

Maar wat de Versys betreft. Met mijn rijstijl was het probleem van vermogen er met name in de hele snelle stukken en ruime snelle bochten. In alle andere gevallen maakte het weinig uit, omdat ik er net zo hard in kon en eerder op het gas ging, waardoor mijn bochtensnelheid hoger lag en we bij het ingaan van de volgende bocht weer even snel gingen...

Maar op rechte wegen hielt het bij 185 km/u wel zo'n beetje op en eer je daar was, lag je toch dik achter. Maar zelfs op het circuit van Mettet kon ik de boel prima voor blijven op de Versys. Enige was, dat ik het idee had dat het nog sneller kan en dat is waarom ik nu een Hyperstrada heb gekocht... ;)
 
Laatst bewerkt:
Van de Versys is heel herkenbaar wat je zegt...even afgezien van dat rijden op circuit want dat heb ik nog nooit gedaan ;) Wel lachen trouwens. Heb je dat ook al met de Hyper gedaan inmiddels?
Als ik met vrienden rijd wisselen we nog al eens van motor. Destijds waren ze ook extreem verrast door de ongelooflijke wendbaarheid vd Versys!
Alleen gebruikte hem ook dagelijks op de snelweg en dan komt ie toch vermogen tekort. Ja niet als je met 110 naar huis tuft op een lenteavond maar in de herfst met windkracht 5 a 6 was het verre van prettig.
Vraag me echt af hoe dat op de Hyper is maar goed, jij gaf al aan zo weinig mogelijk snelweg te rijden dus dat kun je mij ook niet vertellen vermoed ik '(
 
Van de Versys is heel herkenbaar wat je zegt...even afgezien van dat rijden op circuit want dat heb ik nog nooit gedaan ;) Wel lachen trouwens. Heb je dat ook al met de Hyper gedaan inmiddels?
Als ik met vrienden rijd wisselen we nog al eens van motor. Destijds waren ze ook extreem verrast door de ongelooflijke wendbaarheid vd Versys!
Alleen gebruikte hem ook dagelijks op de snelweg en dan komt ie toch vermogen tekort. Ja niet als je met 110 naar huis tuft op een lenteavond maar in de herfst met windkracht 5 a 6 was het verre van prettig.
Vraag me echt af hoe dat op de Hyper is maar goed, jij gaf al aan zo weinig mogelijk snelweg te rijden dus dat kun je mij ook niet vertellen vermoed ik '(

Met de Hyper nog niet op het circuit geweest, hoop dat volgend jaar te doen op Mettet... ;)

Op de snelweg houdt de Hyper zich uitstekend hoor, haalt 200+ op de GPS met gemak, dus ik denk dat je bij wind tegen weinig probs hebt. Zijwind heb ik geen idee van, maar de keren dat ik op de snelweg zat ging alles prima. Maar ik rij niet dagelijks... ;)
 
Circuit op met de Strada, dat moet een feestje worden! Vraag me wel af of je net zoveel grondspeling hebt als op de Versys vanwege de middenbok.

Oh btw, ken je de Ducati Backyard Adventures met Jamie Robinson? Staan 5 van die filmpjes op YoeToeb. Als dat geen reclame is voor een Hyperstrada en toeren door de VS dan weet ik het ook niet meer ;)
 
De grondspeling is minder, de middenbok raakt het wegdek niet, maarwel krijg je de versnellingspook, rempook en steps aan de grond. Daarom heb ik de veervoorspanning al verhoogd en de uitgaande demping achter. Dat scheelt... ik heb precies genoteerd wat ik heb gedaan (hoeveel slagen), dus ik kan het zo terugzetten. Doe ik niet, want ik heb de grond niet meer geraakt en ik denk dat ik het volgend jaar nog wat strakker zet... ;)

Ik ga filmpjes kijken binnenkort... :Y
 
Nou de EICMA is voorbij. Inderdaad een Hyperstrada 939 gelanceerd. Maar als ik zo naar de specs en looks kijk is er weinig reden om de 821 hiervoor in te ruilen.
 
Dat is niks, kwestie van aggressief inrijden en je zit op hetzelfde i.p.v. op de drollen manier zoals de dealers je voorhouden... in de praktijk zullen ze dus niks merken... ;)
 
Zo even ont-oma-en. Er zijn blijkbaar heel weinig Hyperstrada rijders op het forum. Sterker nog, denk dat er weinig Hyperstrada rijders in NL zijn? Of ze zitten allemaal op het Hyperstrada wereld forum. Alhoewel dat toch vaak Yanks, Canadezen en Aziaten zijn die reageren.

Anyway, dan maar vraagje aan Clown, want das de enige op het forum hier :)
Rijd jij wel eens in de regen? en zoja heb je wel eens electronica problemen toen gehad? Lees wel eens dat de combi water en electronica bij de Hypers voor problemen kan zorgen.
 
Heb een week geleden nog in de regen gereden, al was dat maar ca. 15 km. Was wel nat genoeg om zelf flink nat te worden en de traction control lekker uit te testen... ;)

Verder geen probs gemerkt, maar rij niet zo vaak in de regen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan