Triumph Thruxton

Daarnaast ziet de thruxton en ook de bonneville er favriek af nogal gewoontjes uit, bijna japans eenvoudig/goedkoop

Ik ken maar 1 mooie retro jap en dat is de Kawa

Qua retro staat de thruxton echt wel eenzaam aan de top..
 
Ik ken maar 1 mooie retro jap en dat is de Kawa

Qua retro staat de thruxton echt wel eenzaam aan de top..

euh,

en Guzzi dan?

guzzi_v7_classic_my_09_04.jpg


moto_guzzi_v7_clubman_racer.jpg
 
Vraagje (ook gesteld in het grote triumph topic):

Mijn werkgever heeft een Thruxton 900 staan.

triumphthruxton2008%252B9352%252B001%252Bf%252Bjpg1208562689.jpg


Hij wilt daar een acculader op aansluiten.
Is dat al voorbereid ?

Tweede vraag, hij wilt de motor deze winter op een soort van paddockstand plaatsen.
Zelf heb ik een type met bobbins achter en voor met van die pinnetjes.
Maar deze motor ziet er zo anders uit, ik weet niet wat te gebruiken.
Welke gebruiken jullie voor de Thruxton ?

Vast bedankt !
 
Ik rij zelf met een thruxton van 2004;

schitterende en zalige moto, maar de achtervering dat is in het begin wennen. Het geluid is zalig van dit beestje,

tja weinig mensen hier op het forum met een thruxton
 
Overigens zijn deze motoren totaal niet te vergelijken met de Triumphs van vroeger; ze zijn degelijk, betrouwbaar en lekken geen olie.

Dat deden ze omdat iedereen dacht dat ze dat deden en er dus aan zaten te prutsen waardoor het alleen maar erger werd.

De moderne Thruxton is best een fijne motor maar beetje stug met sturen. Niet supersnel, hoeft ook niet maar toch een beetje lomp. Achterop zitten is niet fijn voor de langere afstanden maar bij welke motor, behalve type toerbuffel, is dat wel zo?

De Guzzi V7 (nieuwe versie) is, ondanks zijn beperkte vermogen, een veel fijnere motor om op te rijden. Ook lekker (en beter) retro en exclusief.
 
En weer een thruxton rijder erbij. Heb in de zomer mijn vakantiegeld toch maar aan een anderen motor besteed. En ondanks zijn oudere techniek en beperkte vermogen is het een van de leukste fietsen waar ik ooit op gereden heb. Hoop dat het ook even zo blijft ;)

full


full
 
Laatst bewerkt:
Ha mooi weer een Thruxtonrijder erbij, daar zijn er niet zoveel van in Nederland!

Ik heb sinds een maandje andere schokkers op de Thruxton, Bitubo's

7669967930_614c5a10dd_b.jpg


7669964216_938082d1ab_b.jpg


7669965454_525560915f_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
ook een mooie thruxton, merk je veel verschil met de nieuwe schokkers? En hoe bevallen die banden (mezeler?) heb zelf bt45, alleen vind ik ze niet zo prettig, voorbanden cuppen snel, had deze ook op mijn vorige fiets en daat dezen ze hetzelfde. En de achterband voeld wat vaag aan bij bochtenwerk (of zijn dat juist de originele schokkers? )
 
Je merkt toch wel aardig wat verschil vind ik het voelt allemaal wat strakker. Over de banden heb ik niks te klagen.
 
Kijk eens aan....

de nieuwe Thruxton 1200 (R)

Meer dan 100 pk....

maxresdefault.jpg


Gaaf ding. Kickt de arse van een Norton behoorlijk......
 
Ik heb zo'n idee dat die thruxton een flink pak sneller EN goedkoper is dan de norton....

Hopelijk komen er nog gave kinky uitlaatjes etc beschikbaar.....

Om bijv een echt snelle variant van onderstaande gave motor te bouwen:

S8000404.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan