Zx10r 2005 78 kw of 128

aprilia_racer

Die hard MF'er
9 sep 2004
299
4
Wijchen
Hallo allen,

Ik ben zojuist de eigenaar geworden van een Kawasaki zx10-r uit 2005.
De motor is nog voorzien van Belgische papieren en moet nog ingevoerd worden.

Nou staat op het Belgische kenteken dat de motor een vermogen heeft van 78 kw.
Terwijl voor zover ik weet een zx10-r toch voorzien moet zijn van zoon 128 kw (175 pk).

Kan iemand hier iets over roepen? Begrenst ofzo? (Lijkt me sterk) Of gewoon op papier anders?

Hoor graag van jullie, thx!
 
Hallo allen,

Ik ben zojuist de eigenaar geworden van een Kawasaki zx10-r uit 2005.
De motor is nog voorzien van Belgische papieren en moet nog ingevoerd worden.

Nou staat op het Belgische kenteken dat de motor een vermogen heeft van 78 kw.
Terwijl voor zover ik weet een zx10-r toch voorzien moet zijn van zoon 128 kw (175 pk).

Kan iemand hier iets over roepen? Begrenst ofzo? (Lijkt me sterk) Of gewoon op papier anders?

Hoor graag van jullie, thx!

Waarom lijkt het je sterk dat hij begrenst is? Dat is (was?) heel gebruikelijk in het buitenland. Ik geloof dat ze daar anders niet of nauwlijks te verzekeren zijn.
 
In België zijn begrensde motoren normaal. Ik geloof dat vol vermogen mag maar dan is verzekering onbetaalbaar, maar dat weet ik niet zeker. Je kunt hem op de test bank zetten, maar het verschil lijkt me ook nogal voelbaar toch?
 
bij ons bij meer dan dikke 100pk loopt de belasting op inverkeerstelling aardig op, en hoe meer vermogen hoe schandaliger het wordt. tot een 2.500 euro voor 200pk dacht ik.
voor de verzekering maakt het niets uit.

om te ont-grenzen even googelen, meestal is het slechts een draadje doorknippen.
 
bij ons bij meer dan dikke 100pk loopt de belasting op inverkeerstelling aardig op, en hoe meer vermogen hoe schandaliger het wordt. tot een 2.500 euro voor 200pk dacht ik.
voor de verzekering maakt het niets uit.

om te ont-grenzen even googelen, meestal is het slechts een draadje doorknippen.
Duidelijk verhaal. Beter dus om de motorfiets op kenteken gewoon zou te houden zoals het nu is. Scheelt in de wegenbelasting.

En als die nog begrenst zou zijn dan moet ik dus op zoek naar de begrenzer/kabeltje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan