Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Even vervangen voor een nieuwe sluitring.

@svd, echt aandachtspunten zijn het niet te noemen in mijn ogen. Gewoon slecht gebouwd. In de zin van snel snel knaken aan de hype willen verdienen.

Puur uit interesse, zou je eens wat foto's kunnen maken van het laswerk aan jouw motor? Met name van de hardtail, accubak en hoe het zadel gemonteerd zit?
Ik ga ze er ook zeker op aanspreken maar doe dit pas als de motor weer klaar is. Heb hier de naam ook even weggehaald, wil op voorhand niemand zwartmaken.

1grgg4.jpg


mahqfq.jpg


jtrvc4.jpg


Hier wat foto's van het laswerk zoals het op mijn motor is uitgevoerd.

Bij mij zijn die pinnen die de zadelveren op hun plek houden heel anders afgewerkt dan bij jouw voorbeeld.

Mijn accubak is een smaller uitgevoerd zodat hij naast de ketting staat. Echter heb ik nog wel m'n vraagtekens bij de dwarsliggende buis die er onderdoor loopt. Beetje lomp opgelost zo die uitsparing...
 
Laatst bewerkt:
hoi allemaal is weer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb , maar zie leuke bouwsels voorbij komen
ik heb een vt600 gered van zijn ondergang , ik kende de motor had er ook best wel wat voor gemaakt , toen hij hem verkocht heeft zijn deze gast of gasten er mee bezig geweest maar volgens mij ging het niet meer lassen konden ze niet ,ziet er niet uit ,de bedrading zat op een plaat die ze erin geplaatst hadden kabels klem enzo dus puinzooi , de motor had ooit in de big twin gestaan , ik heb hem nu hardtail gemaakt en de motor laten draaien verder van alles aan gedaan kijk de foto`s maar van big tin tot nu , nu is het frame gestraald
Foto1k0-OTL8QCYK.jpg


en zo heb ik hem gekocht

Foto540-W88FGFVS.jpg

Foto540-LWUU7R3G.jpg

Foto540-KTNOX37O.jpg

Foto540-CKKD3IMI.jpg

Foto540-UYSBVSLL.jpg

Foto540-KNKX8OOF.jpg

Foto540-33W4QQCP.jpg

Foto540-8IIL46F7.jpg

Foto540-6NTKJCB7.jpg
 
Ziet er goed uit abje!
Ben weer aan sparen voor een vt600 voor erbij.kan de Sv niet meer missen, maar vtje blijft een mooie motort om te verbouwen, is ook me eerste motor ooit geweest e eerste verbouwde motor...
Moet uiteindelijk richting deze stijl gaan, alleen met z barretje iets langer achter spatbord met rechte korte sissiybar en shotgun uitlaten.
Dus een combi van deze 3
seahawk5.jpg
(de wielen en stance van deze
934862_491802344220964_1169321947_n.jpg
(z barretje van deze en misschien de graphics)
IMG_4700.JPG
(achter spatbord afmeting en de sissybar, alleen wel rechtop, van deze)

Maar eerst word het flink sparen en extra schuurtje bouwen om hem in de zetten, verschillende onderdelen heb ik al liggen...al zal dat nu wat langer duren, aangezien me meissie vandaag heeft gehoord dat haar organisatie failliet is....dus daar ligt wat onzekerheid
 
Laatst bewerkt:
Ik en 3 vrienden van mij zijn van plan om van de winter allemaal onze eigen bobber te bouwen.
4x VT600, ieder z'n eigen smaak/ingevingen.

Heb een afspraak gemaakt om met z'n 4e langs NL-Bobbers te gaan in Rotterdam om de mogelijkheden te bespreken en om wat voorbeelden van hun te bekijken, ook wilde we langs NC-Customs in Den Helder gaan, maar als ik die verhalen hier zo lees kunnen we dat prima overslaan...
Overigens is het ook niet verkeerd om te zien hoe het niet moet..

Zaterdag eerst eens in Rotterdam kijken.
 
4 vlxjes? heerlijk.. maak maar een mooi topic aan, ben zeer benieuwd!

Ga deze winter mijn vlx ook uit elkaar halen. Twijfel alleen nog zeer over een solo zadeltje...
Het is kwa looks natuurlijk het mooist, maarja, t blijft.. Solo.... En als jonge gast wil dr nog wel eens een dame mee achterop ;)

Eerste werk is iig alle overbodige leidingen weg halen, sproeiers aanpassen, open luchtfilters dr op, oude leidingen vervangen, en alles (incl blok) spuiten en/of polijsten. T beestje is me veeeeel te verweerd en verroest.

Uit elkaar worden wordt iig al uitdaging genoeg. Enige sleutel ervaring was vroeger aan m'n citta ;)
 
Ik en 3 vrienden van mij zijn van plan om van de winter allemaal onze eigen bobber te bouwen.
4x VT600, ieder z'n eigen smaak/ingevingen.

Heb een afspraak gemaakt om met z'n 4e langs NL-Bobbers te gaan in Rotterdam om de mogelijkheden te bespreken en om wat voorbeelden van hun te bekijken, ook wilde we langs NC-Customs in Den Helder gaan, maar als ik die verhalen hier zo lees kunnen we dat prima overslaan...
Overigens is het ook niet verkeerd om te zien hoe het niet moet..

Zaterdag eerst eens in Rotterdam kijken.
Neem iig de tijd.

En bij uitdagingen: zorg voor een solide en nette oplossing, wat ook wel eens niet de gemakkelijkste kan zijn :)
 
Bedankt heren.
Vandaag in Rotterdam geweest met z'n 4e.

Mooie klein zaakje, komt verandering in want het pandje ernaast trekt ie er ook bij.
Aardige kerel, duidelijke uitleg, eerlijke man. Niks op aan te merken!

Ik denk dat ik er voor kies om hem zelf te gaan bouwen. Er stond er 1 die de mannen zelf hadden gebouwd, keurig netjes gespoten etc, maar er waren wat kleine details die ik zelf anders zou doen.
Zoals de kabelboom door het frame en de ophangbeugels van de voorspatbord dat op de schokbrekers zit zal ik der af willen halen en meer van dat soort kleine details. Ook denk ik dat als je hem zelf maakt iets meer eer van je werk hebt.

Als ik er mee aan de gang ga en loop tegen dingen aan kon ik hem altijd contacten met vragen etc!

Zoals ik al zei, NL-Bobbers in Rotterdam is zeker een aanrader, super goeie gasten!

Nu maar opzoek naar een geschikte donor! ;)
 
Zelf bouwen is juist de lol ervan inderdaad. Informatie en onderdelen zijn overal te vinden :)

Gewoon zorgen dat hij functioneel is en technisch goed, dan pas de looks. Vaak bij dergelijke ''zaakjes'' is dat precies omgedraaid.
 
Ik heb me tekening ook ''klaar''
Ik weet hoe hij eruit komt te zien, alleen de paintjob nog niet maar dat komt als aller laatste...
Nu is het sparen geblazen voor de donormotor en onderdeeltjes verzamelen..
Ik hoop binnenkort een oude opleiding af te maken, dan krijg ik van het duo ruim 2500 euro terug, dus dat gaat in het project!
 
Laatst bewerkt:
Zo, hij is eindelijk klaar :)

Alle shitzooi opgelost en weer wat leuks van gemaakt.

12185364_963208023746956_2233777703953800325_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi geworden!! heb wat gelezen erover en de puinzooi van de vorige ''prof'' bouwers...persoonlijk vind ik iets lager stuurtje mooier...maar dat is smaak..ziet er goed uit!
 
Dank je!

Ja ik kwam wat ellende tegen inderdaad. Gelukkig alles so far op kunnen lossen.

Naast dat sommige dingen bijzonder lelijk waren gemaakt was ook veiligheid niet iets wat in hun woordenboek voorkwam. Motor moet je mee kunnen rijden en dan moet hij wel veilig zijn.

Persoonlijk vind ik clip-ons erg gaaf, ook gebruikt op mijn eigen bobber. De eigenaar van deze motor is iets langer dan twee meter, vandaar zadel verder naar achteren geplaatst en het hoge stuur voor het comfort (lijkt minder comfortabel dan het in werkelijkheid is).

Deze heb ik voor mezelf gebouw vorig jaar, wel later verkocht. Mooi laag en een beetje een combi van een (classic)caferacer en een bobber. Lekker minimalistisch zoals een bobber hoort, laag zoals een caferacer en de originele teller valt lekker uit de toon maar is eigenlijk een verwijzing naar de classic racers waarbij daar de toerenteller zit in veel gevallen. Voordeel is wel dat je alle functies en indicatielampjes, km stand etc behoud.
10519764_717431374991290_7388588089586644787_o.jpg


Het achterspatbord is van aluminium en heb ervoor gekozen hem in de lengterichting te schuren (net zoals geborsteld rvs). De logo's (oud Honda Motors logo) op de tank ook zelf gemaakt uit brush aluminium folie (stickerfolie maar wel echt aluminium).

Kreeg net nog wat plaatjes:

11717446_915945791813688_787985824628859242_o.jpg


12189362_915945988480335_6684765226823988104_o.jpg



Wat ik zelf wel erg leuk vond was toen ik de oranje bobber op Marktplaats zette en ook hier op het forum plaatste, dat ik allemaal aanvragen ineens kreeg of ik ook motoren wilde (ver)bouwen voor mensen. Toch leuk :)
 
Laatst bewerkt:
Ben pas begonnen een 84er shadow vt700 opnieuw op te bouwen. Ik heb nog een sloop vt700 uit 86 staan en opmerkelijk wat er daarvan nog past.....zo is de achterbrug van de 86er in het oudere model frame gegaan; de voorvork en wielen ook. Nu een wat cleanere look vanwege de enkele schijf. Ik heb overigens nog een lopend blok van de 86er over en die loopt nog perfect. Is helemaal compleet behalve de carbs.
full
 
Zo..Ik heb me stuur gevonden voor de vlx..
blogger-image--912101731.jpg


Ben ook aan t kijken of ik me eigen achterlicht kan maken..
Dit word mijn bouw project,,,zo wil i hem hebben, de zwarte verf word eerst gewoon voor het lowbudget gedaan en daarna wil ik kijken wat ik met de paint ga doen

12122425_10206814494294297_5820702410541773848_n.jpg


Ben nu dus beetje onderdelen aan het verzamelen....Zaterdag naar de Bigtwin Bike expo....Me jaarlijkse uitje
 
Laatst bewerkt:
Het vordert al aardig nu!

[afbeelding]

Eerst alle (zo veel mogelijk als mogelijk is) shitzooi van NC ''customs'' opgelost. Wat een fucking d r a m a!
Toen verder gaan verbouwen.

Voor het mooie zou het zadel er echt af moeten aangezien hun logo daar nog instaat.


Dit is een mooi spatbord, waar komt deze vandaan?
 
Na een gesprekje op de Bigtwin Expo in Rosmalen met Tjeerd van short-cut, is de beslissing benomen om een hardtail te gaan doen...nu een nieuwe tekening maken en sparen geblazen...zit vol ideetjes nu!
 
@Kcid: Thanks voor de heads up! Nee, was niet lid van de club.

Oh ja, de tassen zijn origineel (voor zover ik kan nagaan), er staat ook "Shadow" in het leer (geperst ofzo, niet met een stickertje... ;) )
 
@Kcid: Thanks voor de heads up! Nee, was niet lid van de club.

Oh ja, de tassen zijn origineel (voor zover ik kan nagaan), er staat ook "Shadow" in het leer (geperst ofzo, niet met een stickertje... ;) )

Jammer dat het forum van de Shadowclub nu in onderhoud is, anders zou ik als ik jou was daar even een account aanmaken en hem daar ook even te koop zetten. (17-11 moet het forum weer werken)
 
Na een gesprekje op de Bigtwin Expo in Rosmalen met Tjeerd van short-cut, is de beslissing benomen om een hardtail te gaan doen...nu een nieuwe tekening maken en sparen geblazen...zit vol ideetjes nu!

Tjeerd maakt mooie motoren, goeie!

Mbt hardtail ombouw, ook al een idee van het kostenplaatje? Mag via pb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan