Het grote Husaberg topic 2

Goedemorgen
Zit te twijfelen tussen een Husaberg 650sm en een Husky 450/510sm,zal zeker geen nieuwe worden maar een ouder model.Vind de Husa optisch mooier gelijnt en helemaal in het zwart,prachtig hardcore ding. *O*
Maar...........issie een beetje betrouwbaar?Daar zitten de twijfels. O-)
Vast bedankt voor de imput.

Gr.Gerard :W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze allebei (nou ja, een 2004 Husaberg 550 en een 2005 Husk 510 SMR) en vind ze allebei 'great'. De Husk is beter gebouwd, en vind ik ook mooier, maar de Husaberg rijdt lekkerder en is op zijn manier ook erg mooi. Dus ik hou ze allebei ... Met geen van beide noemenswaardige problemen gehad, maar ik rijdt er ook niet veel mee.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen
Zit te twijfelen tussen een Husaberg 650sm en een Husky 450/510sm,zal zeker geen nieuwe worden maar een ouder model.Vind de Husa optisch mooier gelijnt en helemaal in het zwart,prachtig hardcore ding. *O*
Maar...........issie een beetje betrouwbaar?Daar zitten de twijfels. O-)
Vast bedankt voor de imput.

Gr.Gerard :W

Tja Supermoto en betrouwbaar ??!! :+
Ik heb zelf drie husa's husaberg FS 650 2008[tweemaal] en een FS 550 2005.
Met de 650 doe ik woon werk verkeer en ook trackdays .
Als je het leuk vindt om aan je machine te werken,
dan kan het prima.
Ik draai er 20.000km per jaar mee .
Nokkenas ketting is niet de sterkste ,
Goede olie gebruiken en om de 1000km wisselen help heel veel
Zeer aparte machine , die nog steeds een SMC 690r goed partij geeft :} :} .
Altijd vermogen , welk toerental of versnelling ook :Y :Y
Wheelie machine *O* *O* *O* *O* *O*



Veel aan 510[530] gewerkt , en de eerste injectie type's
wilden nogal eens raar doen[electrische storingen] .
5e en 6e versnelling willen ook wel eens stuk gaan
Vindt de vering een stuk minder op de husq
Rijden Top , heerlijk hoog toerig blok
alleen is het gat tussen de 5e en 6e versnelling
op straat wat te klein[vindt ik O-) ]
 
Bedankt voor de info en mooie filmpjes. :}
Wat mij het meest aanspreekt als ouwe lul zijnde(53)is de dikke fun wat je op zo'n ding hebt en wil graag een sm met weinig kg en veel power en wat er ook nog eens geil uitziet en dan kom ik op een Husa.Heb nu nog een licht verbouwde Huskie 610e(2000)maar wil nog wat meer punch.
Spul zelf onderhouden en regelmatig beurtje geven is geen probleem voor mij. O-)
 
Bedankt voor de info en mooie filmpjes. :}
Wat mij het meest aanspreekt als ouwe lul zijnde(53)is de dikke fun wat je op zo'n ding hebt en wil graag een sm met weinig kg en veel power en wat er ook nog eens geil uitziet en dan kom ik op een Husa.Heb nu nog een licht verbouwde Huskie 610e(2000)maar wil nog wat meer punch.
Spul zelf onderhouden en regelmatig beurtje geven is geen probleem voor mij. O-)

een Husa 650 is echt een stap bruter dan een 610 :+
Vermogen en zeker qua sturen/gewicht :] :]
Als je een 2007/2008 te pakken krijgt dan ben je koning.
V en Achtervork , kroon platen , balhoofdpen[verstelbaar]
en Voorrem is net ff beter als de oudere modellen .
Te herkennen aan de radiale voorrem 4 zuiger
en maar een ipv van twee gaten in de zijkappen op tank
full

full

2005
full

full

2008
full

full
 
Laatst bewerkt:
Word ook weer op een presenteerblaadje gebracht hiero. *O*
Dan gaan we zeker voor de zwarte 2007/8 type,mooi radiaal klauwtje en die is net effe mooier ja en meer verstelmogelijkheden dus. :+
 
Word ook weer op een presenteerblaadje gebracht hiero. *O*
Dan gaan we zeker voor de zwarte 2007/8 type,mooi radiaal klauwtje en die is net effe mooier ja en meer verstelmogelijkheden dus. :+

veel plezier , en hou de goeie kant boven


:+
 
Intressante filmpjes,nou weet ik ook hoe lekker basic zo'n ding in elklaar zit,less is more,daar houden we van! *O*
Wat heeft zo'n 650(2007/2008)nu aan vermogen?Ik lees dat hij 110 kg leeg weegt,dat is 3 keer niks.
Ze staan niet zoveel te koop trouwens,jullie zitten wat in dat wereldje,dus als je wat weet laat het dan horen. :+ Er staat nu 1 op MP maar met zo'n ontiegelijk lelijke kanariekleur.
Uiteraard kan hij zwart gespoten worden maar koop liever 1 die optisch direct wat naar het zin is. O-) Heb geen haast dus kijk rustig om me heen.
En bedankt voor de complimentem,ach,je bent van de weg. _O-
 
Ik heb nu ook een fijne husaberg, heerlijk ding.. wel wat werk aan maar daar was de prijs na en vind ik altijd wel een leuke hobbie :]

2ey84ex.jpg


3534njn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hee Lau,treffen we elkaar weer eens hiero,heb je de Jerryt stunter nog verkocht?
Denk dat jij meer met de Husa kan dan ik ooit zal kunnen. _O-
Maar het is voor mij gewoon de ultieme midlifecrisisfiets,gadverdamme,vind me hier best een ouwe lul tussen die jonge gasten hier. :W

Mooi resente Husa zie ik. :}
 
Laatst bewerkt:
Hee Lau,treffen we elkaar weer eens hiero,heb je de Jerryt stunter nog verkocht?
Denk dat jij meer met de Husa kan dan ik ooit zal kunnen. _O-
Maar het is voor mij gewoon de ultieme midlifecrisisfiets,gadverdamme,vind me hier best een ouwe lul tussen die jonge gasten hier. :W

Mooi resente Husa zie ik. :}


Hoi Gerard!, stunter is inderdaad weg... nu nog even rustig sparen en dan van't voorjaar een leuke straatfiets er bij (vast wel weer schadebike)

motor is van 2011, dus dat is vrij nieuw ja!
 
Hee Lau,treffen we elkaar weer eens hiero,heb je de Jerryt stunter nog verkocht?
Denk dat jij meer met de Husa kan dan ik ooit zal kunnen. _O-
Maar het is voor mij gewoon de ultieme midlifecrisisfiets,gadverdamme,vind me hier best een ouwe lul tussen die jonge gasten hier. :W

Mooi resente Husa zie ik. :}

Valt mee hoor Jerry,
Ik ben ook niet de jongste (1969), en nu eerstejaars.
Wél vreselijk fanatiek! ;) Redelijk wat ritten gereden dit jaar!
Ik kom net als jij uit de Streetfighterhoek, en nu dus het zand in...
 
Ik loop ook tegen de 50 :o .

Zo'n 650 heeft standaard +- 62 paarden aan het achterwiel
full


Voelt bruut omdat het koppel wat laat begint en dan knallen de pk's
er meteen overheen , blijft leuk }) .

Ik heb nog wel een complete plug and play stunt set voor de Husaberg 8-)
full

full

Zelf bedacht, Klaas heeft het gelast en gefreest ,
Drie zuiger klauw , verdeeld in twee en een zuiger,
naar keuze twee voor het stuur en een voor de pedaal of andersom
Zitten zeer zachte blokken in .

Helaas wilde mijn handjes niet mee werken, en ben ik toen maar op circuit gaan rijden
 
Mijn maat heeft een zwarte 650 te koop van 2008 een fs model 3500 e en is nog maar net gereviseeert voor bijna 1500e blok is dus nieuw!

Kijjk,dat klinkt interessant!Waar op het net staat de rakker te koop en/of heb je zijn contactgegevens? O-)

Je zitten wel in Belgenland zie ik. :X
 
Laatst bewerkt:
Valt mee hoor Jerry,
Ik ben ook niet de jongste (1969), en nu eerstejaars.
Wél vreselijk fanatiek! ;) Redelijk wat ritten gereden dit jaar!
Ik kom net als jij uit de Streetfighterhoek, en nu dus het zand in...

Das een bekende zie ik ja,ben ik niet de enigste ouwe lul gelukkig. :+
 
Ik loop ook tegen de 50 :o .

Zo'n 650 heeft standaard +- 62 paarden aan het achterwiel [afbeelding]

Voelt bruut omdat het koppel wat laat begint en dan knallen de pk's
er meteen overheen , blijft leuk }) .

Ik heb nog wel een complete plug and play stunt set voor de Husaberg 8-) [afbeelding]
[afbeelding]
Zelf bedacht, Klaas heeft het gelast en gefreest ,
Drie zuiger klauw , verdeeld in twee en een zuiger,
naar keuze twee voor het stuur en een voor de pedaal of andersom
Zitten zeer zachte blokken in .

Helaas wilde mijn handjes niet mee werken, en ben ik toen maar op circuit gaan rijden

Klinkt goed kwa vermogen en koppel,helemaal met dat lage gewicht. *O*
 
Kijjk,dat klinkt interessant!Waar op het net staat de rakker te koop en/of heb je zijn contactgegevens? O-)

Je zitten wel in Belgenland zie ik. :X
Idd maar dat mag geen probleem zijn ik heb ook al een Nederlandse motor gekocht als Belg zijnde niets moeilijk aan :P
Als je interesse hebt stuur ik ff zen naam en gsm nr door weet niet of er een advertentie online staat...
 
Zou zeker wel een paar piccies willen zien,dus als die niet online staat dan graag zijn contactgegevens ja. :+
 
Valt mee hoor Jerry,
Ik ben ook niet de jongste (1969), en nu eerstejaars.
Wél vreselijk fanatiek! ;) Redelijk wat ritten gereden dit jaar!
Ik kom net als jij uit de Streetfighterhoek, en nu dus het zand in...

heerlijk toch, zelf circa 8 jaar voornamelijk gestunt.. beetje straatrijden.. Nu ruim jaar offroad, vind het helemaal te gek *O*
 
Was ook wel een beetje klaar met het Streetfighteren....
Je wilt ook wel's rijden toch? ;)
En het nadeel is dat je met zo'n SF ook zo lomp gaat rijden, dus ook een beetje stunten, maar dan op de openbare weg. Ging altijd veel te gek....
Maar nu lekker legaal lomp doen in het zand! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan