Gsxr nokkenassen wisselen

lithnickvan

MF veteraan
20 sep 2005
1.234
1
nistelrode
op het gixxer. com forum vond ik een stickie over het wisselen van nokkenassen bij de gsxr k1 model waardoor je makkelijk meer vermogen krijgt.

http://www.gixxer.com/forums/18-01-03-600-00-03-750/43375-750-cam-swap.html

nu heb ik het topic doorgelezen en rest me de vraag stel nou dat ik de in- en uitlaatnokkenassen van een gsxr 1000 in een gsxr 750 zou doen,
moet ik dan alsnog de timing van de nokkenastandwielen aanpassen?

en is het de moeite waard dus voor het beetje meer lift dat de 1000 nokkenassen geven is dat de moeite waard is vermogenswinst?

ik wil de motor op straat gebruiken dus het lijkt me een soort van overkill om een inlaat nokkenas op de uitlaat te zetten omdat het vermogen dan pas echt laat beschikbaar is.
 
Ik begrijp hieruit,

Re: 750 cam swap
Busa cams will not work in ta 1000 or 750.
If you have a 750 you will want to put a 1000 intake cam in your bike. Take your 750 intake cam and use it on the exhaust side. This is good for about 13-14hp gain on a bike with a slip on

dat je de inlaat nokkenas van een 1000 moet gebruiken, de vrijgekomen inlaat nokkenas van de 750 gebruik je aan de uitlaatzijde, de std uitlaat nokkenas houd je dan over.

iets anders dan jij zegt dus,[of bedoel je het ook zo?]
over de timing kan ik je geen antwoord geven.
 
Ik had dit stukje gezien

1000 intake .348 lift ........exhaust .315 lift
750 intake .340 lift..........exhaust .287 lift

En verderop dtaat vernoemt dat als je de 750 intake op en uitlaat zet dat de motor er hoog toerig wordt. Dat wil je niet op de weg. Dus ik dacht als ik dan een de 1000 in en uitlaat nokkenassen pak heb je dan toch een leuke mod met vermogenswinst en niet het werk met andere nokkenas tandwielen en niet een motor die onderin niks doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan