Het grote Husaberg topic 2

Mooi ding maar heb geen haast en liever wat meer in de buurt en in Nederland.(en nog minder kleur :+ )
Bedankt voor de link! :}

D'r zijn niet zo heel veel zwarte, en dan heb ik het over het plastic,
vooral de tank .
Denk niet dat je er weer snel eentje tegenkomt in de ze staat.
 
Deze heeft kibblewhite dubbele klepveren.
Nieuwe zuiger d ketting drijfstang krukaslagers balansas verwijderd etc.
De vering is aangepast voor monobike door wp maar is simpel terug op te bouwen naar sm.
En je krijgt er nog reserve onderdelen bij zoals banden kettingset oloefilters remblokken etc...
Is optisch wel niet de mooiste maar dat is goedkoper te fixen dan blokrevisie van minstens 1000 e
 
Heb wegens tijdgebrek mijn 550 verkocht, maar kan uit ervaring vertellen dat zo'n FS650 de dikste funbike is die er bestaat.
Als de kids groter zijn, en "dun ouwe" weer wat tijd krijgt, dan komt er weer iets om te knallen.
 
plaatje vanop mettet
full
 
In de voormiddag lag het toch iets te nat en glad voor mijn ofroad skills (of gebrek aan) :+
Dit was de laatste en droogste sessie en zoals je ziet was het nog altijd niet droog maar er was al veeel meer grip dan in de voormiddag.
Ik vind de baan super :Y moet wel nog werken aan snelheid bij uitrijden offroad daar ben ik te traag/voorzichtig maar beetje bang met die vuile banden op gladde baan.

Heb hem de hele dag wel recht gehouden wel af en toe een momentje zoals in het filmpje waar die andere 570 me inhaald om vervolgens een halve ronde later zelf een fout te maken en dan in het blubbergedeelte van offroad rechtdoor gras in te sturen :+

Men motor reed super :Y aleeen beetje last van tankslappers en een tikkeltje te weinig grip achteraan maar dat lag aan de bridgestone/niet perfecte circuit omstandigheden.
Ben zeker als het volgende keer droger is en ik vb een michelin sm slick monteer achteraan ik er een boel seconden af rijd nu beste tijd 1.58 nog wat 1.55 moet er wel inzitten denk ik :Y
 
In de voormiddag lag het toch iets te nat en glad voor mijn ofroad skills (of gebrek aan) :+
Dit was de laatste en droogste sessie en zoals je ziet was het nog altijd niet droog maar er was al veeel meer grip dan in de voormiddag.
Ik vind de baan super :Y moet wel nog werken aan snelheid bij uitrijden offroad daar ben ik te traag/voorzichtig maar beetje bang met die vuile banden op gladde baan.

Heb hem de hele dag wel recht gehouden wel af en toe een momentje zoals in het filmpje waar die andere 570 me inhaald om vervolgens een halve ronde later zelf een fout te maken en dan in het blubbergedeelte van offroad rechtdoor gras in te sturen :+

Men motor reed super :Y aleeen beetje last van tankslappers en een tikkeltje te weinig grip achteraan maar dat lag aan de bridgestone/niet perfecte circuit omstandigheden.
Ben zeker als het volgende keer droger is en ik vb een michelin sm slick monteer achteraan ik er een boel seconden af rijd nu beste tijd 1.58 nog wat 1.55 moet er wel inzitten denk ik :Y
Ik had ook moeite met de overgangen, dat zand is net beton met een
laagje zand erover .
Moeilijk om in je hoofd de knop om te zetten 'gas erop' ,
Ik neem volgende keer ook ff twee set banden mee,
want ik heb al eens een training gereden in het nat met een Slick achter,
dat was echt om te ;( |( .

Die bridgestone weggooien :9 , ik was er zeer ontevreden over
weinig gevoel en niet voorspelbaar
 
voor 260€ heb ik een set metzelers racetec sm k1 vooraan k2 achteraan zijn super bandjes :]
zou liefst michelin achteraan hebben omdat die iets langer meegaan en tikkeltje meer tractie hebben mss in offroad omdat de metzeler gwn een pure slick is en de michelin heeft dat profiel...
Maar die michein is zo duur '(
De michelin voorband vond ik niet zo aangenaam sturen op men 650 heb een beter gevoel bij de metzeler vooraan die heb ik al eens 2 circuitdagen onder men 570 gehad :Y
Heb vandaag het voorwiel uit de 570 gehaald zit met een lek hoop dat het aan de velgrand/band/ventiel is ofzo en niet aan de spaken want dan moeten ze naar italië -O-
 
voor 260€ heb ik een set metzelers racetec sm k1 vooraan k2 achteraan zijn super bandjes :]
zou liefst michelin achteraan hebben omdat die iets langer meegaan en tikkeltje meer tractie hebben mss in offroad omdat de metzeler gwn een pure slick is en de michelin heeft dat profiel...
Maar die michein is zo duur '(
De michelin voorband vond ik niet zo aangenaam sturen op men 650 heb een beter gevoel bij de metzeler vooraan die heb ik al eens 2 circuitdagen onder men 570 gehad :Y
Heb vandaag het voorwiel uit de 570 gehaald zit met een lek hoop dat het aan de velgrand/band/ventiel is ofzo en niet aan de spaken want dan moeten ze naar italië -O-
Dus dat wordt met een sponsje met sop de hele velg controleren '( .
Zou zuur zijn als er scheurtjes in zitten .

Ik hou zelf van een vrij spits model voorband , vooral de ronde regenbanden en
goldspeed intermediate geven een raar vaag gevoel voor .
Ook moet ik dan heel goed oppassen met neerzetten na een wheelie
Anders gaat het fout, wiel moet dan rechtstaan anders gaat hij slaan .
De conti attack SM straat banden en Michelin pre cut hebben daar niet
veel last van
 
Heb het probleem al gevonden hij verloor de lucht aan de velgrand omdat de binnenkant van de velg begon oxideren.
Na wat wrijven met een schuurpapiertje rondom is hij weer mooi dicht:-)
Nadeel van geen echte garage te hebben..
Staat altijd in een vochtig hok.
Als ik er een andere achterband op doe zal ik de achterkant ook wat aandacht geven met schuurpapier.
:]
 
Is dat de circuit 550 :-)
Ik spot lithium batterij lightweight *D

Nee gewoon de R.I.P.[Rest In Pieces] , zonder verlichting.
Hier komt het 644 blok in .

De circuit 550 heeft geen startmotor en geen accu ,
nog lichter dan een Lithium *D .
Die ' goedkope' lithium bevalt prima trouwens
 
Terug
Bovenaan Onderaan