Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Het is wel een Transformer idd, maar bij het opendraaien van het gas wel gegarandeerd pret!
Zo'n 1000cc komt lekker van z'n plek. :] Enige nadeel zijn de boetes...
 
2e linkje werkt niet?
Wel aardige kapjes, maar wat een prijs.. 238 euro voor een stukje plastic. :X
Je zou dan eigenlijk een foto moeten maken van jouw beugel en iemand (of ik) een foto van hoe het origineel zit.

Heel duur en ik vind ze dus niet mooier dan het origineel :+

Beugeltje zit vast aan de tank dus vermoed dat er bij de originele een ander beugeltje zit. Kapjes krijg je wel gevonden maar ze spreken helaas nooit over het beugeltje..

full
 
Laatst bewerkt:
Heel duur en ik vind ze dus niet mooier dan het origineel :+

Beugeltje zit vast aan de tank dus vermoed dat er bij de originele een ander beugeltje zit. Kapjes krijg je wel gevonden maar ze spreken helaas nooit over het beugeltje..

[afbeelding]
Die beugeltjes horen inderdaad bij de 'dure' kapjes.
Ik vind ze wel mooi en vind dat ze er origineel al zo op hadden moeten zitten. *D

Wat vinden we eigenlijk van de nieuwe MT-03?

[afbeelding]
Qua specs lijkt 'ie me echt heel leuk, ook - of vooral - voor motogymkhana.
Mooi om te zien vind ik 'm niet, maar dat vind ik eigenlijk van de meeste nieuwe nakeds en zeker die van Yamaha. '( Veel te veel randjes, richeltjes, kapjes en verschillende lijnen door elkaar. :N
 
Laatst bewerkt:
Die beugeltjes zijn idd niet origineel.

Voor motogymkana zal het idd best leuk zijn. Maar dat is de Duke 390 ook.
Ik vind 'm wel wat hebben, maar echt naked zijn ze niet meer. De Z300 is nog minder naked.
Toch loopt het spul best leuk, alleen je moet het wat hoger in toeren houden als je wilt scheuren. Goed, een 600cc zal het nooit worden, maar ik heb toch wel erg veel plezier gehad op een Z300 en ook de R3 was erg leuk om mee te scheuren.

Dacht trouwens dat alleen de MT-07 tijdens een regenbui je rug besproeide met alles wat op de weg lag, maar de MT-03 doet daar niet onder aan! :+ :]
Maar daar hebben wel meer motoren last van, dat is geen Yamaha. Ik snap alleen niet dat ze dat bij de R&D afdelingen verhelpen. Nat worden is niet erg, maar alle shit wat op de weg ligt hoeft van mij niet per se op mijn wit/grijze pak. :P

Anyway, pekel ligt nu toch op straat dus motor poetsen en de schuur in. Denk dat ie begin maart weer naar buiten mag. Jullie rijden door?
 
Met regen en gestrooi rij ik niet door. Motor is voor mij plezier, dus genot en een zonnetje is altijd tof. (Het mag wel koud zijn)

Met andere woorden, hij staat in de garage, maar als het binnen drie weken 5 graden is en de zon schijnt neem ik hem wel nog eens mee op stap. :)

Grtz
 
Als het een paar keer goed heeft geregend is er idd wel veel pekel van de straat en kan je inderdaad weer rijden. De vorige winter viel ook wel mee, eens zien wat deze brengt.
 
Met regen en gestrooi rij ik niet door. Motor is voor mij plezier, dus genot en een zonnetje is altijd tof. (Het mag wel koud zijn)

Met andere woorden, hij staat in de garage, maar als het binnen drie weken 5 graden is en de zon schijnt neem ik hem wel nog eens mee op stap. :)

Grtz

Doe ik ook altijd,als het droog is en geen pekel,mag het best 5gr zijn.
Half uurtje blazen,kan ik er weer twee weken tegen *D

En zo hoeft ie nooit aan een druppeldinges :)
 
Ik weet niet of ik die de voorloper van de MT-03 mag noemen, maar ik heb een SZR660 gehad. Sindsdien heb ik een zwak voor 1 cylinders. Die SZR heb ik nooit mee in de pekel gereden, maar mijn voorganger(s) wel. Dat heb ik gemerkt, vooral op plekken die niet in het zicht zitten.

Elke keer als ik een MT-03 zie denk ik die SZR terug. Leuke fietsen. Dat wilde ik gewoon even zeggen :)
 
Mijn vriendin staat inmiddels in de garage hoor, nog even netjes poetsen en dan ook begin maart weer van stal halen.

Inmiddels een project fiets gekocht op een online veiling, morgen ophalen. Wel spannend in wat voor staat hij is, het gaat om een Suzuki gsx400e uit 86. Onder het mom van dan heb je wat te doen in de winter, alleen moet er ook nog veel in huis gebeuren dus dan is het voor de winter erna;-p
 
8<

Elke keer als ik een MT-03 zie denk ik die SZR terug. Leuke fietsen. Dat wilde ik gewoon even zeggen :)
Dat vind ik dan weer grappig omdat ik een MT-03 heb én een SZR die ik aan het opknappen ben. :)
Het MT blok kun je wel als een doorontwikkeling zien van de oude 660, met injectie in plaats van carbs en 4 kleppen i.p.v. 5.

8<
Anyway, pekel ligt nu toch op straat dus motor poetsen en de schuur in. Denk dat ie begin maart weer naar buiten mag. Jullie rijden door?
Het seizoen is wel over (gymkhana of plezierritjes) maar voor m'n werk pak ik wel regelmatig de motor. Echt leuk is het niet en van pekel wordt ie niet bepaald mooier. :N
Vandaag heen én terug alleen maar tussen de file door gereden, in de regen. -O-
 
Laatst bewerkt:
Dat vind ik dan weer grappig omdat ik een MT-03 heb én een SZR die ik aan het opknappen ben. :)
Het MT blok kun je wel als een doorontwikkeling zien van de oude 660, met injectie in plaats van carbs en 4 kleppen i.p.v. 5.
Nu zie ik even niet hoe het een doorontwikkeling is van 5 terug naar 4 kleppen :)
Mijn SRX heeft ook 4 kleppen, dat is dan weer de voorganger van de voorganger ;)
Nu vraag ik mij af of je er iets van merkt 4 of 5 kleppen, maar dat terzijde.

Hoe stuurt en remt de MT-03 vergeleken met de SZR?
Los van de zitpositie, maar vering en remmen zijn ook anders.
 
Nu vraag ik mij af of je er iets van merkt 4 of 5 kleppen, maar dat terzijde.
Nee daar merk je niks van. Het is meer een eigenwijs Yamaha dingetje (mijn TRX heeft er ook 5 per cil.) waar ze van terug gekomen zijn. De R1 is ook van 5 naar 4 kleppen/cilinder gegaan.
Hoe stuurt en remt de MT-03 vergeleken met de SZR?
Los van de zitpositie, maar vering en remmen zijn ook anders.
Dat weet ik nog niet want ik heb nog niet met de SZR gereden. :$
Er komt wel een stuurtje op maar dan nog is de zitpositie wel anders, aangezien je op de MT ontzettend ver naar voren zit.
Tarwetijger in "Yamaha SZR 660 [DEEL 5] Gewoon, omdat he..."
 
Nee daar merk je niks van. Het is meer een eigenwijs Yamaha dingetje (mijn TRX heeft er ook 5 per cil.) waar ze van terug gekomen zijn. De R1 is ook van 5 naar 4 kleppen/cilinder gegaan.Dat weet ik nog niet want ik heb nog niet met de SZR gereden. :$
Er komt wel een stuurtje op maar dan nog is de zitpositie wel anders, aangezien je op de MT ontzettend ver naar voren zit.
Tarwetijger in "Yamaha SZR 660 [DEEL 5] Gewoon, omdat he..."

Je bent lekker bezig. Bij de motorzaak haalden ze uit circuit SZR-tjes zo'n 70-80pk. Ik heb alleen gereden met 48 brave krukas pk-tjes maar supergaaf. Ik hoef jullie niet te vertellen dat je daarmee op een dijkje prima uit de voeten kunt.
 
Nee daar merk je niks van. Het is meer een eigenwijs Yamaha dingetje (mijn TRX heeft er ook 5 per cil.) waar ze van terug gekomen zijn. De R1 is ook van 5 naar 4 kleppen/cilinder gegaan.Dat weet ik nog niet want ik heb nog niet met de SZR gereden. :$
Er komt wel een stuurtje op maar dan nog is de zitpositie wel anders, aangezien je op de MT ontzettend ver naar voren zit.
Tarwetijger in "Yamaha SZR 660 [DEEL 5] Gewoon, omdat he..."

Ik heb drie maal een Muz gehad met hetzelfde blok.Gevoelsmatig accelereerd de Mt sneller ondanks het op papier gelijke vermogen.Kan aan de gearing liggen.
Heb het idee dat de Mt minder trilt.
Een voordeel van de vierklepskop is dat ie in lagers draait ipv rechtstreeks in het alu van de kop.
 
Ik heb drie maal een Muz gehad met hetzelfde blok.Gevoelsmatig accelereerd de Mt sneller ondanks het op papier gelijke vermogen.Kan aan de gearing liggen.
Heb het idee dat de Mt minder trilt.
Een voordeel van de vierklepskop is dat ie in lagers draait ipv rechtstreeks in het alu van de kop.

Als je de tests mag geloven pakt de MT-03 bij lagere toerentallen goed op. Hoe ervaren jullie dat? Zelf ben ik daar wat voorzichtig mee, zeker met een grote 1 cylinders. De SZR hield ik met heel rustig rijden toch minimaal wel boven de 4000 toeren en bij 5000 pas het gas erop.
 
Bij 4000 kan de damp er wel op vind ik *D Daaronder vind zo'n 1pitter het idd niet fijn.
Laat wel zien dat ie eigenlijk maar een powerband van 2500rpm heeft,ervan uitgaande dat ie bij 6500rpm alweer gaat afbouwen.

Toch vind ik het een levendig blok en hij verveelt me niet snel :)
 
Bij 4000 kan de damp er wel op vind ik *D Daaronder vind zo'n 1pitter het idd niet fijn.
Laat wel zien dat ie eigenlijk maar een powerband van 2500rpm heeft,ervan uitgaande dat ie bij 6500rpm alweer gaat afbouwen.

Toch vind ik het een levendig blok en hij verveelt me niet snel :)

Zo blijft het wel motorrijden, ik vind dat juist de charme van zo'n ding.
Beetje de toerentallen opzoeken waar het blok rond draait en je van het koppel kunt genieten.

Mooi man :)
 
Laatst bewerkt:
Komend jaar krijgt de MT-03 een 321cc parallel twin zie ik net. Dat is wel iets compleet anders als de 660 single.
 
Komend jaar krijgt de MT-03 een 321cc parallel twin zie ik net. Dat is wel iets compleet anders als de 660 single.

Ja, zie vorige pagina. Hij gaat er wel zuiniger door lopen. :z
Ah best ook leuk joh, een 321cc twin. Ik kon mij met de R3 goed vermaken. Alleen op de snelweg even tikkie terug bij het inhalen om dat snel te doen. Je hebt door de gillende toerentallen het gevoel heel hard te gaan, maar in realiteit doe je dat niet. Scheelt je wel boetes.
 
Ja, zie vorige pagina. Hij gaat er wel zuiniger door lopen. :z
Ah best ook leuk joh, een 321cc twin. Ik kon mij met de R3 goed vermaken. Alleen op de snelweg even tikkie terug bij het inhalen om dat snel te doen. Je hebt door de gillende toerentallen het gevoel heel hard te gaan, maar in realiteit doe je dat niet. Scheelt je wel boetes.

Niets mis hoor met een 300cc twin.
Alleen zo jammer dat daarvoor een 660 single het veld moet ruimen.

Het wegvallen van een mooie single steekt mij persoonlijk meer dan het downsizen in cc.
Dat is ook typisch NL, het wordt gezien als een tijdelijk fietsje voor de opstapper met een beperkt rijbewijs. Diegene die niet zo gevoelig voor imago zijn weten wel beter, dat je ontzettend veel plezier kunt hebben op een lichte fiets.
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt 'm door Mojave, zo'n 300cc'er is dan wel licht, maar komt heel goed mee met de rest.
Ik denk dat je nog wel andere rijders op zwaardere motoren het moeilijk kan maken.
125cc is een opstapper, maar 300cc is toch echt wel wat serieuzer al. En de nieuwe MT-03 loopt harder dan de huidige.

Maar Nederland is gewoon een 600cc, 100pk+ land. Terwijl een groot aantal pk's niet gebruikt wordt, maar het koppel is wel prettig.
 
Het gaat mij er niet om of ik een ander voor blijf, maar of ik zelf lekker rij. Ik ben ook erg benieuwd hoe mijn SR 250 het aankomend voorjaar gaat doen. Ik heb gewoon iets met 1 cylinders.

In welk opzicht is de nieuwe MT-03 sneller dan de huidige? Niet met koppel zou je denken.
 
Topsnelheid. Koppel zeker niet. :)
De MT-03 loopt iets van 184-185km/u.
En als je 'm lekker hoog in toeren blijft houden, komt ie best van z'n plek. Het weegt ook allemaal wat minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan