Suzuki GSX400X olie/gaslek/witte rook

waikitchoi

Rookie
16 sep 2015
10
0
Den Haag
Geliefde MF'ers!

Ik heb recent een suzuki GSX400X aangeschaft en ondervindt de volgende problemen:
-Onderkant (header pipes) de uitlaatpijpen tussen de uitlaat en motorblok lekt (roest, deuk en kleine gaatjes)
-Witte rook uit uitlaat ( 12-14 graden celsius vandaag)
-Uit de uitlaat komt gas of olie of misschien ook mengsel van water uit. Weet het niet zo zeker wellicht zelfs een mengsel sinds het wit is. (hoewel het echter weinig is, maak ik me alsnog zorgen sinds het zowel in de uitlaatpijpen als de uitlaat vloeibaar uit komt, ik zou het echter niet weten sinds dit mijn eerste echte fietsje is en ik nooit met motoren heb gewerkt)

De vorige eigenaar heeft wel verteld dat het een poosje heeft gestaan. De carbarateuren moet ik waarschijnlijk nog afstellen.


Hier is een video waarbij ik in het engels min of meer mijn probleempjes toelicht. Spijt me van mijn ongemakkelijke speech haha, het is een beetje vaag om tegen mijzelf te praten en vervolgens mensen mij aanstaren en al haha.


-Mijn vermoeden is dat het teveel gas stookt tegen de ratio lucht.
- Kapotte koppakking
-verouderde onderdelen dat vervangen moet worden (ben atechnisch dus hopelijk kunnen jullie mij toelichten wat bijv. oliefilter, luchtfilter enzovoort.)


Hebben jullie een idee hoe ik dit allemaal kan aanpakken?

:] Ik waardeer alle hulp dat jullie mij aan kan bieden sinds jullie vast 10+ jaren ervaring hebben!
 
Er zit vocht in de uitlaat.
Tijdje rijden om het er uit te krijgen.

Lekke uitlaat kan goed, is al ouder beestje. Icm vocht gaat dat natuurlijk wat roesten.


Als bij goed warm blok nog steeds veel rookt;
Zwart is teveel brandstof. Heeft een prikkende geur, doordringend.
Blauwe rook is olie wat mee komt. Soms een pluim bij hard gasgeven, soms als pluim bij gas lossen. Soms altijd.
Witte rook is vocht, kan water zijn, kan kvs zijn. Geen idee wat er momenteel in het koelsysteem zit. Kvs wat mee komt uit de uitlaat, heeft vaak een wat zoetige geur.
 
Trek je dop eens van de radiator af en bekijk de binnenkant.
Ook zo met de bougies...
Welke kleur..

Daarna... als dat ok is..
Verder, zoals gezegd werd heel goed warm laten draaien... en goed warm... niet 5 minuten, maar echt 100 in 3e of net aan in zn 4e versnelling rijden...
Kwartier of zo...

Kijk daarna eens naar de olie... vocht en kleur van bougies en of je uitlaatgas nog wittig is...
Ik denk condens....

Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan