Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Zo Roel, lekker bezig! Je kan je eigen 400cc raceteam beginnen als je zo doorgaat! Die RVF'jes zijn erg gaaf. :9~ Niet dat ik er geen zou willen, gewoon, voor erbij, maar ik heb al teveel tweewielers die nauwelijks gebruikt worden
 
Ook weer lekker bezig geweest om de RVF Racer te herstellen.

full


Carburateurs gaan in het grote ultrasoonbad en dat was na twee jaar stilstand :( ook wel nodig. Wilde niet meer starten en de benzine stroomde uit de carbs.

full

full

full

full

full

full

full

full


Kontje wordt hersteld. Rest van de kuipen wordt nieuw.

full


Ook worden de kleppen gesteld.

full


Volgende klusje:

full
 
Laatst bewerkt:
Ben op drie fronten tegelijk bezig.

1 Deze laatst aangeschafte RVF (RT).

full

full

Kleppen gesteld, carb ultrasoon gereinigd, linkssysteem gedemonteerd en opnieuw goed in het vet gezet.
Ook de voorvork voorzien van nieuwe geleidingsbussen en keerrringen/olie.

full

full

full

full

full

full

full

full

full
full

full

full
full

full
 
Laatst bewerkt:
2. De RVF Racer stond na de crash al ruim 2.5 jaar in een hoekje. Tijd voor een operatie.
Kleppenbeurt en ultrasoonbad voor de carbs. Daarna de kuipen.

full


full

full

full

full


Weer fabrieksnieuw :9~ :9~

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
3. Deze NC30 is verkocht. Een aantal jaren geleden voorzien van heel veel nieuwe delen. Dynamo, SR en natuurlijk een grote beurt incl. de kleppen/bougies, carbrubbers, sproeiers etc. Maar door de jaren stilstand moesten de carbs weer opnieuw ultrasoon in bad.

full

full

full
full



Was al een koper, maar die ging opeens rare eisen stellen.
Een nieuwe koper was snel gevonden. Nu een echte liefhebber. :9~ :9~ Anders gaan ze ook niet weg.,
 
Laatst bewerkt:
Vind dat ik na zoveel inbreng toch niet achter kan/mag blijven.
Daarom wat foto's van de schitterende NC30 die Roel voor mij heeft klaargemaakt.
Ondanks dat ik het de mooiste 400 vind (op de voet gevolgd door de NC35) heb ik dus nu pas mijn eerste NC30.
Zo mooi zelfs dat ik maar gelijk een tweede erbij gekocht heb _O-

12250132_716632088470218_908774624036496506_n.jpg

12239733_716632008470226_2382762872397652030_n.jpg

12295261_716632028470224_8433033678890232332_n.jpg

11988765_716632068470220_434774330522628895_n.jpg
 
Jaaaaaa dat is DE MC28 kleur, Rothmans is ook mooi maar die blauwe is super zeldzaam.
Hoop dat ik ook ooit nog eens een prachtige MC28 in het rijtje mag zetten maar zijn duuuuur
 
Hee hee mensen,
Ook ik ben een trotse eigenaar van een mooie VFR 400 RR NC24 uit 1989.
Ik vind het een geweldige fiets, daarnaast kwam het mooit uit voor mijn a2 rijbewijs.

De fiets die ik bezit was begrenst op 20 KW, terwijl dit voor een a2 35 KW mag zijn. Nu dacht ik ach, ik haal die ringetjes er even uit en klaar. Zo gezegd zo gedaan, ringen eruit, boel weer in elkaar. Je voelt hem al aankomen... Hij start niet. (de fiets is lopend weggezet) Ik hoor de startmotor volle toeren draaien maar hij ontbrand niet. Vervolgens verschillende dingen geprobeerd en hieronder een opsomming daarvan:

Bougies eruit gedraaid; kurkdroog maar vonken als een tierelier. Dus het eerst wat in mij opkomt, het is een brandstofprobleem.

Vacuumpomp gecheckt; werkt perfect, ook met de slang (die ervoor zorgt dat de pomp open of dicht gaat) aan de motor werkt de pomp goed. dus door naar de carburateurs.

Vlotterbak schroefjes losgedraaid: alle vlotterbakjes waren gevuld met benzine.

De boel er weer afgepakt.

Sproeiers gecheckt; brandschoon.

De ringen die ik eruit heb gehaald hebben een opening van ongeveer 25% van de werkelijke inlaat. Nu zit ik bij de volgende theorie: Een kleiner gat bij je inlaat zorgt ervoor dat je een groter vacuum creeert doordat hetzelfde volume door een kleiner gat moet komen. Dit vacuum moet ervoor zorgen dat de benzine door de sproeier omhoog gezogen wordt en meegaat in deze luchtstroom naar de cilinder. Om de goede verhouding tussen brandstof en lucht te krijgen pas je de sproeier hier op aan. Dus theoretisch is het hoe kleiner de inlaat -> hoe groter het vacuum -> hoe kleiner de sproeier.

Nu heb ik de ringen eruit gehaald, dus is het gat voor de luchtstroom dus theoretisch is er dan een kleiner vacuum, dus zou ik een grotere sproeier nodig moeten hebben.

Nu is mijn vraag, klopt mijn theorie? (ik ben ook maar een simpele hobbiest :P) en zo ja, welke sproeier zit er standaard in de NC24? aangezien een handboek voor deze fiets onvindbaar is :(

Alle tips en oplossingen zijn welkom.
Alvast bedankt!
Groet, Proxess

PS. ik weet niet of ik met dit bericht hier bij de juiste topic zit.
PPS. Hoe voeg je van die mooie afbeeldingen toe? Ik wil ook graag trots mijn mooie fiets met jullie delen *D en dan kan ik meteen een foto van de ringen sturen zodat jullie een idee krijgen hoeveel hij gesmoord was.
 
Ben op drie fronten tegelijk bezig.

1 Deze laatst aangeschafte RVF (RT).

[afbeelding]
[afbeelding]
Kleppen gesteld, carb ultrasoon gereinigd, linkssysteem gedemonteerd en opnieuw goed in het vet gezet.
Ook de voorvork voorzien van nieuwe geleidingsbussen en keerrringen/olie.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Dat zijn verschillende voorvorken...opengewerkte poten hebben radiaal remtang opname...
 
Terug
Bovenaan Onderaan