Trudy renovatie (VS750)

De beide armen zijn hol, dat kun je idd horen, de dwarsbalk twijfelde ik over. Volgens de kenners is ook die hol maar heeft die een plaatdikte van 3mm. Zou dus net kunnen.
 
De beide armen zijn hol, dat kun je idd horen, de dwarsbalk twijfelde ik over. Volgens de kenners is ook die hol maar heeft die een plaatdikte van 3mm. Zou dus net kunnen.
Is hol.

Af fabriek worden op de juiste plekken bungs er in gelast.
petcock-bung-1-4-inch-npt-steel-weld-in--29e.jpg
 
Klopt Doggy, was ik inmiddels ook achter, vandaar de popnagels en/of blindklinkmoeren.

Hoewel ik het RVS hoekprofiel denk ik ook met RVS slangenklemmen kan vastzetten. Wellicht dat ik dat eerst ga proberen want een gaatje boren kan altijd nog.
 
Dan laat je het toch doen....
bij een bedrijf zullen ze vast niet de hoofdprijs vragen voor een klein naadje
 
Flesje berenburg ofzo.....
Bedankt voor het aanbod.. :} ik wil echter niet voor elk wissewasje de hulp van derden inroepen. Voor mij ligt dan de uitdaging om alternatieve oplossingen te zoeken.


Of je lijmt hem erop met carosseriekit....zit als een huis
Had daar ook al eens naar gekeken, maar is dat echt stevig genoeg..?? Het heeft aan zich niet zo veel te houden maar dat punt trilt natuurlijk wel erg tijdens het rijden.

Is dit eventueel nog een optie..?? heb ik nog liggen..!!

9200000010393186.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het aanbod.. :} ik wil echter niet voor elk wissewasje de hulp van derden inroepen. Voor mij ligt dan de uitdaging om alternatieve oplossingen te zoeken.Had daar ook al eens naar gekeken, maar is dat echt stevig genoeg..??

Als jij het goed schoonmaakt, voldoende oppervlak neemt en dan met Sikaflex aan elkaar plakt ben jij een knappe jongen als je dat weer los krijgt. Gaat wel een beetje tegen je (mijn) gevoel in, maar men lijmt tegenwoordig tenslotte complete vliegtuigen in elkaar.

Het heeft aan zich niet zo veel te houden maar dat punt trilt natuurlijk wel erg tijdens het rijden.

Is dit eventueel nog een optie..?? heb ik nog liggen..!!

[afbeelding]

Bison; :N Dat zou ik dan weer niet durven...
 
De meest geschikte is de 292I maar die is alleen in wit en 300ml (volgens de Sika productspecificatie). Das wellicht een beetje te veel van het goede en niet een ideale kleur.

Loctite nog een optie..??
 
Laatst bewerkt:
De meest geschikte is de 292I maar die is alleen in wit en 300ml (volgens de Sika productspecificatie). Das wellicht een beetje te veel van het goede en niet een ideale kleur.

Loctite nog een optie..??

527AT of 552AT lijkt mij anders ook prima. Ik zou de plaatselijke carrosseriebouwer ff proberen.

Je zal sowieso (m.i.) een elastische lijm moeten gebruiken.
 
Bij de betere automaterialenzaak kun je een tube carosserielijm kopen...
kost iets van 7 euro....
wel na openen in de koelkast bewaren anders kun je de rest zo weg flikkeren...
krijg je echt niet meer los..
 
Kijk an, als het goed afgesloten staat kan je direct aan de slag.

Het is mij een hard geworden in de pot, verbruik een pot of 3 per jaar.
 
Zoals gezegd, alvorens een gaatje te gaan boren en/of te gaan plakken in/op mijn achterbrug, wilde ik het eerst eens proberen met een slangenklem. Komt nog eentje bij en niet omdat dit niet stevig genoeg is, want het zit zo vast als een huis, maar omdat hij dan beter te stellen is.

AA2FD449C0.jpg



De spatbord beugel die ik had gemaakt was eigenlijk te dik en ook niet echt stevig omdat het niet uit 1 geheel bestond. Dus maar even wat anders gemaakt, nuja voornamelijk gebogen.

80AB7E071C.jpg


76B8ECC1D9.jpg


B06DF531D3.jpg


040D8FF8C7.jpg



Op de uiteinden even schroefdraad gedraaid en daar komen m8 ringmoeren op. Kan ik het spatbord makkelijk bevestigen en tevens stellen.

CF2FA9884F.jpg


2CD4B65895.jpg


full26571665.jpg



Voor de foto ook de kentekenplaat maar even gemonteerd, maar zit voor mijn gevoel nog wat te hoog.

0475CAEDE6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo komt dat er dan uit te zien, het oog wordt nog wat afgevlakt en er komt een passend rubber in.

3BDE64E6E8.jpg



Toch even de afgekorte fenderstruts erop gezet, was bedoelt voor het andere spatbord maar wilde toch even kijken hoe dit lijkt. Denk dat ik ze maar achterwege laat, al is er nog lichte twijfel.

E1C6A98FF6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan