Honda VFR 400 loopt niet meer

Proxess

Rookie
23 nov 2015
24
0
Beste mensen,

Ik heb afgelope week de ristrictieringen uit mijn VFR gehaald. Na dat ik alles gedemonteerd had en de ringen eruit gehaald had, heb ik vandaag de boel weer in elkaar gezet.
Nadat ik een uur heb lopen zoeken voordat ik de aansluiting van de slang van de vacuum pomp had gevonden (achter het frame) heb ik de rest afgemonteerd. Nu heb ik geprobeerd de motor te starten. Wat een verassing: hij loopt niet...

Ik hoor enkel de startmotor die op volle toeren loopt te buffelen. Daarnaast hoorde ik een keer een harde knal maar verder geen geluid. Ik heb nu de accu aan de lader staan doordat deze door het vele starten leeg is.

Tijdens het (de)monteren van de rubbers(waar de ringen in zaten) op de carburateurs is er wel een aanzienlijke hoeveelheid benzine uit de carburaterus gelopen.

De motor liep hiervoor als een zonnetje, heeft iemand enig idee hoezo mijn motor niet meer loopt?

Alle tips zijn welkom, Alvast bedankt!
Groet,
Proxess
 
startpilot nog niet geprobeerd, hoe gaat dit in zn werking? spuit je dit gewoon direct in de luchtinlaat? (die zwarte toeters?) en is remreiniger :$ :$ ook voldoende?

Ik weet niet of de sproeiers de juiste maat zijn, het kan zijn dat de vorige eigenaar deze heeft vervangen? en ook weet ik niet of de mengselschroef goed staat. hoe kan ik dit controleren?
Remreiniger kan op zich ook.
Tijdens het starten wat pufjes in de inlaat luchtfilterhuis doen. Pufjes om te voorkomen dat het te veel wordt.
Je merkt vanzelf wel of het blok -al is het maar een beetje) op reageert.

Niemand weet of afstand of iemand sproeiers ooit vervangen heeft. Daarom moet je er naar kijken.
En het zou kunnen, omdat er toch een restrictie op heeft gezeten (is geen 100% garantie).

Maar ik gok er op dat je toch nog een keer goed naar het binnenwerk van de carbs moet gaan kijken, dus nagaan of de juiste dingen er in zitten is dan relatief weinig moeite.

In het werkplaatshandboek staat hoe je de stand van mengselschroeven ingesteld wordt;
Langzaam indraaien tot aan stuit. Voorzichtig, is kwestbaar materiaal.
Dan x slagen uit (slag is een volledig rondje).
Tijdens het indraaien tel je hoeveel slagen uit het eerst stond, dan weet je of er iets aan de hand was of niet.
 
Volgens mij staat de standaard sproeiermaat ook in het werkplaatshandboek, dus e.e.a. is te controleren. Als er een andere maat is gemonteerd kan het verklaard worden, waarom hij niet start.

In het wph staat ook hoeveel slagen de mengselschroeven staandaard open staan. (Let op een slag is 180o draaien)
 
ITS ALIVE! met hulp van de 400V4 dokter en wat mensen uit mijn omgeving loopt mijn mooie machientje weer! Het probleem was een vervuilde carburateur. Er kwam een geleiachtige prut uit, het leek wel als of iemand zo een yello (gelatinepudding) erin gekwakt had. _O- Ultrasoon late reinigen en het probleem was opgelost. Veel geleerd weer:Y
 
Grappig,weer de "hoeveel is een slag" vraag.
Moet het persoonlijk toch met Martell eens zijn. Allereest omdat in mijn beleving eenvoudigweg een slag gewoon een rondje is ,en ten tweede omdat ik het in mijn sleutelen altijd zo gedaan heb en het altijd werkte,ofwel correspondeerde met het handboek. Voor mij afdoende motivering dat een slag dus een rondje,ofwel 360 graden is.

Groet,Auke.

Je zou natuurlijk ook kunnen stellen dat het gezegde "ik heb mezelf een SLAG in de RONDTE ge..... wat dan ookt",voor zichzelf spreekt..
 
Laatst bewerkt:
Een slag in het Nederlands is een half rondje, oftewel 180 graden. Engelsen hebben het over een turn en dat is 360 graden. Ik zou me daar oom aan houden. Als je 2 1/2 slag in het Nederlands hebt staan en je maakt er 2 1/2 turn van zou er wel eens een stelschroef los kunnen komen en van de afstelling klopt dan totaal niets.

Het is overigens wel te hopen, dat bij Nederlandstalige wph's e.e.a goed is overgenomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan