Honda Vision 110 (2011)

Inderdaad is dat bij de Vision 110 ok zo, ikzelf heb in samenspraak met de dealer de klepspeling controle elke 12.000 km gezet, de oliewissel bleef wel om de 4.000 km.
Bertocello.
 
Inderdaad is dat bij de Vision 110 ok zo, ikzelf heb in samenspraak met de dealer de klepspeling controle elke 12.000 km gezet, de oliewissel bleef wel om de 4.000 km.
Bertocello.
Vanwaar de klepspeling controle naar de 12.000km? Ik las op dit forum een andere mening dat de klepspeling best belangrijk is om vaak nagekeken te worden bij de kleine blokjes. Ik zelf ben niet de handigste en snap er niet zo veel van hehe, maar in mijn handleiding staat dat de klepspeling ook om de 4.000km gecontroleerd moet worden.
Is dit trouwens 1 van de duurdere handelingen tijdens een service beurt?

@Robert
Echt zuinig heb ik nooit kunnen rijden. Zat altijd wel rond de 1 op 37 gemiddeld.
Nu zit ik in eens op 1 op 31 gemiddeld. Dat is wel alles vol gas uiteraard.
En in wat kouder weer, normaal rij ik alleen in de zomer..... 8-)
Ik rijd momenteel 1 op 43,8 met 2.863km gereden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik erg me best doe om zuinig te rijden. Af en toe alleen heb ik me momenten dat er goed gas gegeven wordt.

2 Weken geleden windscherm geplaatst op mijn Vision. Boys! Wat een verschil zeg!
Lekker uit de wind, en stuk minder last van tegemoet komende vrachtwagens op provinciale wegen. Had ik dat maar eerder gedaan.
Ik vroeg me trouwens af of er ook wat van je top snelheid hiermee is afgegaan... Ik reed gisteren langs schiphol op de schipholweg en met alle wind en regen van dien, vriendin achterop, en ik weet wel zeker dat ik echt niet nog meer power van het blokje opgeven :(
 
Vanwaar de klepspeling controle naar de 12.000km? Ik las op dit forum een andere mening dat de klepspeling best belangrijk is om vaak nagekeken te worden bij de kleine blokjes. :(

Als je dit topic terugleest zie je dat ik mijn best heb gedaan om uit te leggen waarom ik de klepspeling controle van 4.000 naar 12.000 kmzette.
Bertocello.
 
Volgens mij wel. Maar doe zelf het kleine onderhoud. Heb nu 4500 km met hem gereden, 2x olie ververst. Wat is de topsnelheid eigenlijk van de suz?
 
Topsnelheid is vreemd genoeg nauwelijks gezakt. Misschien 3 a 4 km maar zeker niet meer....
NICE!

Kijk maar op 30 april 2014 11:14 uur 8-)
AWESOME, bedankt hiervoor!

Zeer interessant om te lezen bertocello, Bij mijn volgende beurten zal ik ook maar is met de monteur hierover praten.
Heb nog niet zoveel gereden dus ik zal nog wel een paar beurtjes doen met de kleppen stellen om de 4.000, maar zal hem ook dit laten checken voor mij :D
 
Ik denk dat de kleppen vooral de eerste paar beurten moeten worden gecontroleerd, naarmate de motor meer ingelopen is kan het interval ook opgeschroefd worden.
 
De kleppen van mijn vision waren tot op de 100e mm nauwkeurig en niet verlopen. Hoefden dus niet gesteld. Zelfs de monteur stond perplex.
 
Wie kan mij advies geven over het volgende; ik overweeg om mijn Honda Vision 110 bouwjaar 2012 te verkopen.
Het betreft een zwarte scooter in nette staat. Kleine, te verwachten, gebruikssporen. Incl. originele topkoffer en handkappen. 14.000 Km, verse olie, nieuwe km aandrijver, nieuwe remblokken voor en goed onderhouden.
Wat is een eerlijke prijs die ervoor kan vragen?
 
Laatst bewerkt:
Is het een 110 cc?
800/900€ in Belgie, in Nederland mischien iets meer
Ik kreeg voor de mijne, ook bouwjaar 2012 met 34000 km, in 2014, 1400€ als inruil op een Integra 750.
Bertocello
 
Wie kan mij advies geven over het volgende; ik overweeg om mijn Honda Vision 110 bouwjaar 2012 te verkopen.
Het betreft een zwarte scooter in nette staat. Kleine, te verwachten, gebruikssporen. Incl. originele topkoffer en handlkappen. 14.000 Km, verse olie, nieuwe km aandrijver, nieuwe remblokken voor en goed onderhouden.
Wat is een eerlijke prijs die ervoor kan vragen?

Denk dat je inderdaad met 900 wel goed zit.
 
Even een vraagje;

Kan ik ook een 90/90 voorband in plaats van een 80/90 monteren of heeft dit gevolgen voor de wegligging?

Ik denk eerder dat je km teller gaat afwijken. Je band zal dan van 81mm hoogte naar 72mm hoogte gaan waardoor je op de teller sneller zult rijden. ( vraag mij ineens af of de aandrijving van je km teller eigenlijk nog wel op het voorwiel zit?) Door de verminderde omtrek van je wiel zal je een nog flitsender stuurgedrag krijgen ( als je het merkt?! ) zou zeggen probeer het uit.

Verders, bevalt de Vision nog steeds?
 
Laatst bewerkt:
Dat is we erg veel gezien de nieuwprijs :X

Dat valt toch wel mee? Hij had een scooter van toen twee jaar oud, weinig Km en inruil.
Ik hoopte erop dat ik rond de 1000,00 zou kunnen vangen, aangezien de km-stand laag is, er een dure topkoffer bij zit en de nieuwprijs nu wel een stuk omhoog is gegaan (1899,- in 2012, maar 2299,- als je er nu één nieuw koopt. Ik weet dat het model veranderd is).
 
Hangt er natuurlijk vanaf of je hem snel weg wil, het is nog winter, als je geduld hebt kan je wel 1000 vangen; de mijne heeft nu 38000 km zonder echt een probleem, 3 x bandenwissel, olie 10w30 mb om de 2000 a 4000 km , heel licht olieverbruik (ong 100 ml op 1000 km) maar dat had hij al vanaf 0 km en ik kan er mee leven...: start altijd vanaf de eerste keer.
 
Ik denk eerder dat je km teller gaat afwijken. Je band zal dan van 81mm hoogte naar 72mm hoogte gaan waardoor je op de teller sneller zult rijden. ( vraag mij ineens af of de aandrijving van je km teller eigenlijk nog wel op het voorwiel zit?) Door de verminderde omtrek van je wiel zal je een nog flitsender stuurgedrag krijgen ( als je het merkt?! ) zou zeggen probeer het uit.

Verders, bevalt de Vision nog steeds?

Eh, is van 80/90 naar 90/90 he, andersom ;)

De Vision bevalt nog steeds, al bijna 40.000 km op de teller :]

En ruis in het achterwiel?
 
Dat valt toch wel mee? Hij had een scooter van toen twee jaar oud, weinig Km en inruil.
Ik hoopte erop dat ik rond de 1000,00 zou kunnen vangen, aangezien de km-stand laag is, er een dure topkoffer bij zit en de nieuwprijs nu wel een stuk omhoog is gegaan (1899,- in 2012, maar 2299,- als je er nu één nieuw koopt. Ik weet dat het model veranderd is).
Je kan er zeker 1000 euro voor vragen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan