Het grote XV1700 Topic Deel 2

kan je niet beter een air-ride systeem installeren? dan kan ie mooi omlaag als je stilstaat (spatbord op de band moet geen probleem zijn).. maar kan ie ook weer omhoog om comfortabel te rijden..
 
Waar zijn er eventueel dergelijke air ride systemen aan schappelijke prijzen te vinden (ben van Belgidch Limburg) en wat zijn zoal de prijzen voor air ride?
 
ik ben de laatste aan wie je dit moet vragen Srallar
maar ik laat me vertellen dat je alles kunt vinden op
RSWarrior.com 8-)

Vraagje: ik wil de achtershock van de warrior vervangen door een metalen strut om alzo de motor zo laag mogelijk te verlagen (hardtail dus). Zijn hier buiten het verlies aan comfort en rijgedrag technische nadelen aan? Op termijn gevaar op schade aan frame of dergelijke? Alvast bedankt!
 
Hallo allemaal *D

Ik zou mezelf ff voorstellen
Mijn naam is ronny, ik ben 27 jaar.
Ik woon in venray.
En ben nieuw hier .

Ik rijd motor vanaf me 21ste jaar en toch al heel wat motors versleten.
Ik ben momenteel in bezit van een yamaha xv 1700 warrior :} deze heb ik overgenomen van torenwachter, ook lid van dit motor-forum.
Helemaal tevreden met de motor. Motor rijd fenomenaal! !
En heb nog genoeg plannen met de motor die ik hopelijk allemaal op zijn tijd waar kan maken.
Ik heb vaker informatie gehaald van dit forum.
Daarom werd het wel eens tijd om een account aan te maken!

Gr. Ronny :W
 
Welkom op dit forum Taijssi,
je bent net op tijd
voor 2016 hebben we grootse plannen met een 3 daags internationaal treffen
in Nederland
wordt vervolgd
groet ton aka Bolwar


Hallo allemaal *D

Ik zou mezelf ff voorstellen
Mijn naam is ronny, ik ben 27 jaar.
Ik woon in venray.
En ben nieuw hier .

Ik rijd motor vanaf me 21ste jaar en toch al heel wat motors versleten.
Ik ben momenteel in bezit van een yamaha xv 1700 warrior :} deze heb ik overgenomen van torenwachter, ook lid van dit motor-forum.
Helemaal tevreden met de motor. Motor rijd fenomenaal! !
En heb nog genoeg plannen met de motor die ik hopelijk allemaal op zijn tijd waar kan maken.
Ik heb vaker informatie gehaald van dit forum.
Daarom werd het wel eens tijd om een account aan te maken!

Gr. Ronny :W
 
Dat lijkt me wel leuk! Misschien heb ik wel tijd om er heen te gaan.

Even een vraag, waar ik een mooie uitlaat kan kopen voor mijn warrior?
Wil graag een mooie pijp op me motor. Vind de originele uitlaat maar niks.
Zat te denken aan de big shots van vance & hines. Kan verder ook niet veel vinden.
Moet genoeg herrie maken in iedergeval haha.
 
Laatst bewerkt:
niet veel keuze meer op 't gebied van uitlaten voor de Warrior, Vance&Hines maakt nog de longshots of bigshots en de pro-pipe, HardKrome heeft nog wat oude stock op voorraad, Cobra doet geloof ik nog de big radius en Pacific Coast maakt ook een pro-pipe.
Ik vergeet er vast een paar maar dat zijn de meest populaire die nog steeds te krijgen zijn dacht ik.
Ik denk dat je de meeste kans maakt op Ebay of bij de fabrikant zelf.
 
Oke ik zal eens gaan kijken.
Ik kijk ook wel eens op YouTube naar filmpjes van uitlaat sound enz.
Kom ik ook wel een bub exhaust en muzzy tegen. Ook nergens te vinden.
Maar ik zal eens op eBay moeten gaan kijken.
Verder nog leuke sites voor onderdelen?
 
Probeer chopperonderdelen.nl eens, en email ze vooral.

Ze zijn altijd bereid om te helpen, en als ze onderdelen niet op voorraad hebben, of zelfs gewoon niet hebben, kunnen ze ze altijd binnen een paar dagen of een week of zo leveren - ze hebben erg goede contacten met alle leveranciers van metrische cruiser-/chopperonderdelen.

Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met hen.

Verder vind ik persoonlijk Cobra uitlaten de beste, en ze maken nog steeds de "swept" versie voor de Warrior, deze:
http://www.cobrausa.com/yamaha/road...e_exhausts/full_systems/speedster_swept/2222/

Vance & Hines doet deze nog:
Road Star Warrior Archives - VANCE & HINES
Zelf vind ik V&H echter te luid - deze pijpen doen over het algemeen pijn aan mijn eigen oren bij hert rijden :).

Dit zijn overigens de enige die ik momenteel kan vinden behalve de standaard uitlaten.

Groetjes, Wim
 
Bedankt voor de tip!
Ik heb gekeken op chopper onderdelen.nl
En contact gehad met Jan scholte, super geholpen!
Heb ze gelijk de Big Shots besteld van Vance & Hines.(plus pakkingen)
Hopelijk heb ik ze vrijdag in huis, dan kan ik ze zaterdag monteren 8-)

Gr. Ronny



Probeer chopperonderdelen.nl eens, en email ze vooral.

Ze zijn altijd bereid om te helpen, en als ze onderdelen niet op voorraad hebben, of zelfs gewoon niet hebben, kunnen ze ze altijd binnen een paar dagen of een week of zo leveren - ze hebben erg goede contacten met alle leveranciers van metrische cruiser-/chopperonderdelen.

Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met hen.

Verder vind ik persoonlijk Cobra uitlaten de beste, en ze maken nog steeds de "swept" versie voor de Warrior, deze:
http://www.cobrausa.com/yamaha/road...e_exhausts/full_systems/speedster_swept/2222/

Vance & Hines doet deze nog:
Road Star Warrior Archives - VANCE & HINES
Zelf vind ik V&H echter te luid - deze pijpen doen over het algemeen pijn aan mijn eigen oren bij hert rijden :).

Dit zijn overigens de enige die ik momenteel kan vinden behalve de standaard uitlaten.

Groetjes, Wim
 
Is het al lente?? ;(

full
 
Het is inmiddels winter, maar vandaag toch heerlijk gereden. Het was wel een XV 1600, maar het plezier was er niet minder om. Dus niet getreurd, met dit weer kun je nog goed rijden.

Filmpje


IMG_4643.JPG


En het is net geen 1700, maar wel familie. Ik denk dat Ton, aka Bolwar dit project nog wel eens ooit bewonderd heeft toen het nog lang niet af was en Ton nog op een Wildstar reed.
 
Laatst bewerkt:
He knutsel, gave fiets man
als die van jou is mag je met de warriors meerijden hoor :)
Verder 3 dingen:
1. ik heb deze beauty nimmer ontmoet bij de WSFH. Nu ben ik er maar 2 ride outs bij geweest, wat trouwens superleuk was, maar deze brommerd heb ik nimmer gezien
2. en heb je nu mijn warrior aangezien voor een wildstar?? JIJ? Knutsel?
3. tenslotte heb je gelijk. Ook ik heb zaterdag nog gereden en kans is groot dat ik ook a.s. zaterdag weer even ga genieten. Niet de hele dag, maar uurtje heen en uurtje terug, lekker hoor!
Het is inmiddels winter, maar vandaag toch heerlijk gereden. Het was wel een XV 1600, maar het plezier was er niet minder om. Dus niet getreurd, met dit weer kun je nog goed rijden.

Filmpje


[afbeelding]

En het is net geen 1700, maar wel familie. Ik denk dat Ton, aka Bolwar dit project nog wel eens ooit bewonderd heeft toen het nog lang niet af was en Ton nog op een Wildstar reed.
 
Laatst bewerkt:
Ton, om misverstanden te voorkomen, deze Beauty heeft nog niet meegereden met de WSFH, hij was pas na de laatste rit klaar, helaas.
En nee, ik heb jou Warrior niet aangezien voor een Wildstar. Maar ik dacht dat jij ook nog een blauwe maandag lid bent geweest van de WSFH en dat je toen op een Wildstar reed. In die periode ben je mogelijk nog een keer bij mij geweest toen ik nog druk bezig was met het project. Maar ik kan me vergissen. Ik werd min of meer getriggerd door je nickname, dacht dat er bij de WSFH ook een Bolwar heeft rondgereden.
En als laatste wil ik best een keer met de Warriors op pad.
 
Laatst bewerkt:
Klopt dat Bolwar een jaar of 3 lid geweest is van de WSFH
maar toen al met zijn warrior -)
Heeft Buskey een nieuwe? Warrior?
Ton, om misverstanden te voorkomen, deze Beauty heeft nog niet meegereden met de WSFH, hij was pas na de laatste rit klaar, helaas.
En nee, ik heb jou Warrior niet aangezien voor een Wildstar. Maar ik dacht dat jij ook nog een blauwe maandag lid bent geweest van de WSFH en dat je toen op een Wildstar reed. In die periode ben je mogelijk nog een keer bij mij geweest toen ik nog druk bezig was met het project. Maar ik kan me vergissen. Ik werd min of meer getriggerd door je nickname, dacht dat er bij de WSFH ook een Bolwar heeft rondgereden.
En als laatste wil ik best een keer met de Warriors op pad.
En ik ben ook bekend met de nieuwe fiets van Ben, aka Buskey.
 
Hallo Allemaal.
Ik weet het... ik laat mij hier niet vaak zien, maar af en toe volg ik jullie wel!
inderdaad heb ik onlangs een andere warrior gekocht, en geimporteerd.
hij was van een Belgische dame waar wij via de WSFH veel contact mee hebben, haar man heeft de bike omgebouwd tot wat hij nu is.
16December2015
 
https://picasaweb.google.com/103055919733314128018/16December2015?authkey=Gv1sRgCOGFyoDzw7tZ

enkele details.!
voor en achterwiel en voorvork zijn van een kawa ZX10R
remmen: Nissin 6 pots radiaal
stalen remleidingen
remschijven Kawa ZX10R balhoofdplaten, stuur en uitlaatbochten: handgemaakt
uitlaten DAM en volledig geemailleerd.
voorspatbord Ducati monster.
achterspatbord Thunderbike
bellypan org. yamaha met ingebouwde regulator
paint door äirbrush Willy. een bekende belgische artiest.
Kn luchtfilterkit met remapping.
 
IMG_0252.JPG

Even op Ben zijn link klikken voor meer foto, s

Kijk, dat is een vertimmerde Warrior. Prachtige motor, Ben, en ik kende hem natuurlijk al van Daantje.
Daar ga je een hoop plezier en bekijks mee hebben, ik ken dat gevoel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan