Yamaha fz6n 2007 tunen van s1 naar s2 (78pk naar 98pk)

Kaas2

Rookie
29 nov 2015
1
0
Beste motorvrienden,

Ik heb een Yamaha fz6n uit 2007. Het is het oude s1 model met 78 PK. Ik heb op een review van motorlife (review hier) gelezen dat de normaal 98pk motor beperkt is tot 78 pk om een breder publiek aan te kunnen spreken.

Uiteraard heb ik liever 98pk, maar ik kan niet vinden hoe ik dit kan aanpassen, of waar ik dit aan kan laten passen. Ik woon in de omgeving van Eindhoven indien je een specifieke zaak kent.

Hopelijk hebben jullie hier goede ideeen over. Ik hoor het graag :).

Met vriendelijke groeten,

Kaas
 
nou..
succes...

andere nokkenas,
grotere carburateurs
cilinders opboren naar veel groter..
hogere compressie
kop flowen..
en we zijn inmiddels een paar duizend euro's armer..

of turbo erop plakken..
is mogelijk wel het makkelijkste, maar moet je wel een oliekoeler (minstens) bij plakken om de boel "koel" te houden..
lijkt mij sterk dat het blok "terug getuned" is...
 
nou..
succes...

andere nokkenas,
grotere carburateurs
cilinders opboren naar veel groter..
hogere compressie
kop flowen..
en we zijn inmiddels een paar duizend euro's armer..

of turbo erop plakken..
is mogelijk wel het makkelijkste, maar moet je wel een oliekoeler (minstens) bij plakken om de boel "koel" te houden..
lijkt mij sterk dat het blok "terug getuned" is...

Overdrijven is ook een kunst |(

Als je het artikel had gelezen, waar ts naar verwijst, dan had je kunnen lezen, dat de het knijpen is gedaan, door er voor te zorgen, dat de gasschuiven niet volledig open gezet kunnen worden.

@Kaas2, ik zou eens informeren, of het makkelijk is om de wijziging aan de gasschuiven weer ongedaan te maken. En anders via een sloop op zoek naar gasfabrieken van een ongeknepen versie.
 
nou..
succes...

andere nokkenas,
grotere carburateurs
cilinders opboren naar veel groter..
hogere compressie
kop flowen..
en we zijn inmiddels een paar duizend euro's armer..

of turbo erop plakken..
is mogelijk wel het makkelijkste, maar moet je wel een oliekoeler (minstens) bij plakken om de boel "koel" te houden..
lijkt mij sterk dat het blok "terug getuned" is...

waauw, wat een kennis :}
maar hetgeen je moet weten weet je dan weer niet :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan