tank alleen ontroesten bij 101 motoren Amsterdam

CeeBeeX

MF'er
16 jan 2015
109
8
Ik heb van de week deze lui gebeld,ze ontroesten tanks dmv schroeven in een apparaat dat de tank alle kanten op ronddraaid.
Het losgekomen lichte roest blazen ze met perslucht er uit.
Volgens hun is coaten daarna niet noodzakelijk en kun je de tank daarna weer gewoon gebruiken,mits je hem maar redelijk gevuld houd en er geen vocht in de benzine komt , kosten 50euro
Heeft iemand hier ervaren dat de roest daarna wegblijft?
Ik vraag me af of het niet beter is om een spuitbus zink spray van motip hier intezetten,dat spul is benzine bestendig volgens de fabrikant,gewoon op zijn kop de lucht eruit laten /lek prikken en leeggieten in de tank en die dan nog even draaien en schudden en de rest aftappen.
Op you tube vond ik hiervan geen voorbeeld helaas,dus eentje moet nog de eerste zijn.
Ik vraag me ook af waarmee de tanks af fabriek inwendig mee behandeld zijn als dat al is gebeurd het lijkt gewoon onbehandeld staal.

Edit>.laatste nieuws
pieter77 schreef op 29 november 2015 @ 21:02:
Om weer op het onderwerp uit tekomen wat denken julie van dit product,zonder staalborstel je plaatwerk brandschoon in tegenstelling met alle andere producten/zuren waarbij geschuurd/geborsteld moet worden!
HOLZprof Eco Anti Roest *O*

In het eerste filmpje schijnt 15 minuten genoeg te zijn.




Reken op 4 tot 12 uur weken in dit goedje waar je gewoon met je handen in kan.

Net gegoogled nergens tevinden :(

Alleen een stukje tekst erbij heb ik herleid als Lets volgens Google vertalen,misschien is het dus enkel in dat land te verkrijgen.




Ik heb het adres van de fabrikant Holz,ze zitten in Letland

Produkti - Holz Prof - visvairāk testētais aizsarglīdzeklis kokam misschien kom ik op vakantie in de buurt :


Vertaling stukje tekst(Lets)



TOEPASSINGEN

ANTI ROEST - Materiaal roest transformatie die het metaal beschermt tegen corrosie. Breng nieuwe metalen, alsmede gecorrodeerde metalen onderdelen. Iteicams gebruiken automibile, boten, tuin inventaris en andere metalen. Anticorrosief materiaal mag niet worden gebruikt voor voorwerpen bedekt met lak of andere filmvormende materialen.


VOORDELEN

Bijzonder succesvol, verbeterde formule tegen corrosie schade en stoppen van de verspreiding.

Betere milieuprestaties. Kleurloos, reukloos. Niet te spoelen - chemisch bindt met het metaal, goede hechting. Antiroest gevormd op het metaaloppervlak van een stevig, duurzaam en beschermend oppervlak, dat de sterkte en veerkracht van het metaal in een agressieve omgeving toeneemt. Het materiaal verhoogt de brandwerendheid van metaal tot 1500 ° C. Stopt het begin van corrosie processen, voorkomt roest verschijnen. Brand, explosie bescherming materiaal.
pieter77 wijzigde dit bericht op maandag 30 november 2015 05:50 (3
 
Laatst bewerkt:
Om weer op het onderwerp uit tekomen wat denken julie van dit product,zonder staalborstel je plaatwerk brandschoon in tegenstelling met alle andere producten/zuren waarbij geschuurd/geborsteld moet worden!
HOLZprof Eco Anti Roest *O*

In het eerste filmpje schijnt 15 minuten genoeg te zijn.




Reken op 4 tot 12 uur weken in dit goedje waar je gewoon met je handen in kan.

Net gegoogled nergens tevinden :(

Alleen een stukje tekst erbij heb ik herleid als Lets volgens Google vertalen,misschien is het dus enkel in dat land te verkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik dus.

Wij hebben ooit eens een discussie gehad over het afstellen van een motor op powerfilters en daar heb jij werkelijk waar niet een onderbouwde zinnige post geplaatst, zoals wel vaker.
Ook de berekening en beredenering in deze raakt kant nog wal. (Net zo als een 450 rebel opboren naar 520..... |( )

Ik ben naar mijn mening helder genoeg geweest maar jij bent technisch zo slecht onderlegt dat je het overduidelijk gewoon niet kan begrijpen. Wat voor mij logisch is, en uit ervaring geleerd, is voor jou blijkbaar compleet abracadabra.
Maar ik ga het hierbij laten, want ik heb er helemaal geen zin in om nog verder richting jouw onkundige niveau te zakken, noch in een ban. Dus als je nog meer te mekkeren hebt, PM me dan maar.


Als jij naar een bedrijf als hoogenboom gaat (of een bedrijf wat dit soort dingen in een wat hoger volume aankan) met een paar duizend tanks, dan zakt de stuksprijs behoorlijk.


Terug on topic;
Dan nog is het antwoord; simpelweg te duur.
En zoals JaVaWa zei, niet interressant meer voor de onderdelenhandel. De tanks worden gemaakt op een bepaalde levensduur, zijnde die van de rest van de fiets.
Dat er uiteraard mensen zijn die eeuwig een bepaalde motorfiets aan de gang willen houden, tsja, die zullen dan iets moeten doen als ze een roestige tank hebben. Doe je niets, rot ie door. Door te behandelen stop je dat proces. Mits goed uitgevoerd natuurlijk.
 
Om weer op het onderwerp uit tekomen wat denken julie van dit product,zonder staalborstel je plaatwerk brandschoon in tegenstelling met alle andere producten/zuren waarbij geschuurd/geborsteld moet worden!
HOLZprof Eco Anti Roest *O*

In het eerste filmpje schijnt 15 minuten genoeg te zijn.




Reken op 4 tot 12 uur weken in dit goedje waar je gewoon met je handen in kan.

Net gegoogled nergens tevinden :(


Vroegäh op de LTS hadden we een bak met Deoxidine. Dat werkte ook wel lekekr.

http://henk0008.home.xs4all.nl/TDB/Deoxidine 624 (NL).pdf
 
Ik ben naar mijn mening helder genoeg geweest maar jij bent technisch zo slecht onderlegt dat je het overduidelijk gewoon niet kan begrijpen. Wat voor mij logisch is, en uit ervaring geleerd, is voor jou blijkbaar compleet abracadabra.
Maar ik ga het hierbij laten, want ik heb er helemaal geen zin in om nog verder richting jouw onkundige niveau te zakken, noch in een ban. Dus als je nog meer te mekkeren hebt, PM me dan maar.

precies, want jij hebt de waarheid in pacht.
Jij kan wel slecht tegen kritiek zeg.
Als je eens net zo veel werk zou steken in een onderbouwd antwoord als in het afzeiken van mensen, wordt het nog wel iets met jou.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat bedoel hiermee?

De meeste tanks zijn fabriekaf beschermd van binnen tegen roest.
Ook de oudere motoren, want condens etc blijf je toch houden (en dus ook roest).

Er zit steeds meer Ethanol in moderne benzine, en dus ook het water gehalte.
Als je tank inwendig gewoon kaal metaal is, dan ga je vroeg of laat weer roest erin krijgen.

Krijg je nu ondanks de bescherming tegen roer nu wel of geen roest :?
 
Om weer op het onderwerp uit tekomen wat denken julie van dit product,zonder staalborstel je plaatwerk brandschoon in tegenstelling met alle andere producten/zuren waarbij geschuurd/geborsteld moet worden!
HOLZprof Eco Anti Roest *O*

In het eerste filmpje schijnt 15 minuten genoeg te zijn.




Reken op 4 tot 12 uur weken in dit goedje waar je gewoon met je handen in kan.

Net gegoogled nergens tevinden :(

Alleen een stukje tekst erbij heb ik herleid als Lets volgens Google vertalen,misschien is het dus enkel in dat land te verkrijgen.



Ik heb het adres van de fabrikant Holz,ze zitten in Letland

Produkti - Holz Prof - visvairāk testētais aizsarglīdzeklis kokam misschien kom ik op vakantie in de buurt :


Vertaling stukje tekst(Lets)



TOEPASSINGEN

ANTI ROEST - Materiaal roest transformatie die het metaal beschermt tegen corrosie. Breng nieuwe metalen, alsmede gecorrodeerde metalen onderdelen. Iteicams gebruiken automibile, boten, tuin inventaris en andere metalen. Anticorrosief materiaal mag niet worden gebruikt voor voorwerpen bedekt met lak of andere filmvormende materialen.


VOORDELEN

Bijzonder succesvol, verbeterde formule tegen corrosie schade en stoppen van de verspreiding.

Betere milieuprestaties. Kleurloos, reukloos. Niet te spoelen - chemisch bindt met het metaal, goede hechting. Antiroest gevormd op het metaaloppervlak van een stevig, duurzaam en beschermend oppervlak, dat de sterkte en veerkracht van het metaal in een agressieve omgeving toeneemt. Het materiaal verhoogt de brandwerendheid van metaal tot 1500 ° C. Stopt het begin van corrosie processen, voorkomt roest verschijnen. Brand, explosie bescherming materiaal.
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb ik het niet goed uitgelegd.

Normaal gesproken heeft een tank vanbinnen een roestwerende bescherming.
Soms blijft dat goed, soms gaat die laag kapot ...

In brandstof zit vocht hoe goed je brandstof ook is.

Dus het lijkt mij niet handig om een benzinetank te ontroesten en er daarna niks mee te doen zoals hier geclaimd word.
 
Terug
Bovenaan Onderaan