ervaring met cilinders uit china?

vanlierde

MF'er
26 jun 2011
170
0
Nieuwpoort, België
Hallo,

Ik heb een KLX 300 project lopen waarvan de cilinder stuk is. In China rijden er brommers rond met een kopie van het klx 300 blok. Op aliexpress kan ik zo'n cilinder met pakking en piston kopen.

Iemand die al cilinders gekocht heeft en ervaringen ermee kan delen? Ik heb altijd met Zoncheng en Jincheng blokjes gereden onder m'n brommer en nooit stukken gehad ermee.

Motorfiets Motor Onderdelen Voor KAWASAKI KLX250 1993 2014 KLX300 1996 2007 Air cilinder Blok & Piston Kit & Head & Base Pakking Kit in Motorfiets Motor Onderdelen Voor KAWASAKI KLX250 1993-2014 KLX300 1996-2007 Air cilinder Blok & Piston Kit & Head & Base Pakking Kit van Motoren op AliExpress.com | Alibaba Groep

Bij kawasaki kost een nieuwe cilinder €400, piston €60.

Alvast bedankt.
 
Ik rijd met soortgelijke cilinders op quads. (270 cc)

Het is van belang voorafgaand aan de montage de cilinder nauwkeurig op te meten.
(en zo nodig de cilinder te boren/kotteren en honen)

Genoemde "China" cilinders kunnen maatafwijkingen hebben. (maar dit is dus op te lossen)
Prijstechnisch gezien, kun je het "risico" óók wel nemen.
(je hebt er bijna 3 voor de prijs van 1)
 
Laatst bewerkt:
Als de cilinder te groot is, hoe ga je dat dan oplossen? de zuiger opdraaien :P?

Ik denk dat het aan je eisen ligt, is het een "fun" voertuig waar je af en toe op rijd of een dagelijks vervoer voertuig die betrouwbaar moet wezen, dan is het iets meer geld waard.

Is het geen optie een OEM zuiger te kopen en je cilinder te laten opboren en honen? ben je misschien iets duurder uit maar is het wel naar OEM specs.

Ik kan trouwens niks zinnigs zeggen over de kwaliteit van die cilinders, ik denk dat als de maatvoering klopt en het geen high performance machine is dat het wel mee zal vallen en je ze prima kan gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Als de cilinder te groot is, hoe ga je dat dan oplossen? de zuiger opdraaien :P?

Dat ga je natuurlijk niet oplossen. ;)
Maar een dergelijke afwijking heb ik bij een set (cilinder + zuiger) ook nog niet meegemaakt.

Ik heb het hier over een (270 cc) 4T cilinder met een bijgeleverde passende zuiger.
De boring kon worden gecorrigeerd tot een afwijking van 0,05 en 0,061.
(kruislings in de cilinder gemeten)
 
Laatst bewerkt:
vroeger wel eens zo'n chinese 70cc onder de scooter gehangen... liep gewoon netjes alleen was niet sneller dan een standaard 50cc.... heeft t vol gehouden tot ik een frontflip probeerde te maken ... (niet gelukt)



niet bewust, werd gelanceerd door losse tegel |( '(
 
Er worden voor MZ goedkope cilinders gemaakt. Nu weet ik niet meer of dat Turkije, of China was, maar er zijn Duitse leveranciers die ze nieuw opboren naar 1e overmaat, dan zijn het prima dingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan