betrouwbare hand/voetpomp?

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.744
486
zuid-holland
Weet iemand een betrouwbare hand/voetpomp?
Heb er nu 1 vd plaatselijke automaterialenzaak (voetpomp, 2 cilinders, kostte ong E15) maar ivm de waardes van benzine station pomp wijkt die 0.6?! af..
Dat schiet natuurlijk niet op..
Elke keer als ik die aan de motorband hang, geeft die dus amper wat aan.
Heb vervolgens gecheckt met een hand(fiets)pomp a E40.
Die gaf 3.0 bar aan, als de voetpomp 2.5/2.6 aangaf...
Die bij benzine stations is geen goedkope prul dus ik vermoed dat die aardig betrouwbaar zijn

Ik zoek dus voor thuis een betrouwbare pomp. Wát afwijking, 0.2 ofzo ok, maar dit is te gortig
Iemand tips? Zal ook voor auto en fiets gebruikt worden

PS ben niet op zoek naar dure oplossingen izv compressors a E200
 
Laatst bewerkt:
Een goede meter kopen is het belangrijkste. Daarna met het voetpomp op druk brengen en met de meter op de juiste druk zetten.

Ik gebruik voor de motor vaak de fietspomp van de racefiets. Topeak is het merk. Werkt prima.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik een fietspomp met metertje, pomp ik de band een paar slagen harder op dan nodig, daarna met de Topeak smartgauge leeg laten lopen tot op de juiste spanning.

Ik heb al een paar metertjes versleten, maar de Topeak is toch wel een van de beste. Is wel iets duurder dan andere digitale meters, maar dat verdien je uiteindelijk wel terug.

(en nee, ik heb geen aandelen van Topeak :+ )
 
De Carpoint meter kwam destijds goed uit een vergelijkingstest.
Werkt ook met rechte ventielen (!) en kost idd een € 10

Zelf laatst getest met geijkte professionele meter en de meter wijkt idd minimaal af :)
(verder geen aandelen, alleen goede ervaring mee)

Deze dus, oa te koop bij de Brezan
30m4myp.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na wat onbetrouwbare (digitale) metertjes en een "ongeveer" metertje op de compressor heb ik vorig jaar en Hella bandenspanningmeter gekocht. Werkt superfijn.
Niet goedkoop maar met twee auto's die beide ook winterbanden hebben, drie motoren, een aanhanger en een caravan heb ik veel banden die op spanning gehouden moeten worden.
Vandaar ook de compressor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan