Tips & Advies... om je stuur te strippen

Pannelap

Rookie
8 dec 2015
4
0
Gilze
Goeiemorgen allemaal,

Ik wil het stuur van mijn Shadow VT700C vervangen voor een drag stuur. Een mooie gelegenheid om meteen die ellendige remvloeistof reservoirs en de (licht en knipperlicht)schakelaars te strippen.

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien tips & advies hoe ik dit het beste kan aanpakken en wat de meest geschikte locatie is om de remvloeistof reservoirs (zowel voor de voor- als achterremopnieuw te monteren) ?
 
Voorrem weglaten.
Desnoods een combi-systeem met je achterrem maken.
Intern gas.
Interne koppeling.
Spiegel aan je voorvork, als je die al doet.

Dan heb je een leeg stuur, op handvatten na.
 
Reservoir moet boven de pomp zitten dus dat zal altijd een probleem zijn, die zal gewoon op je stuur moeten.
Tenzij je zo een BMW systeem heb met een mechanische kabel die een pomp onder de tank bedient.
Of verwissel je schijfrem voor een trommelrem, dan ben je klaar met een mechanische kabel :P

De achterrem is makkelijker, je kan de leiding verlengen en netjes wegwerken en het reservoir ergens onder het kontje/zadel uit het zicht wegwerken.

Maar als je dan toch het stuur er af heb, dan is het verder een kleine moeite er iets leuks van te maken :X 8-)
dd6f22900718965eaaf233d9b0e09946.jpg
 
Laatst bewerkt:
Reservoir moet boven de pomp zitten dus dat zal altijd een probleem zijn, die zal gewoon op je stuur moeten.
Tenzij je zo een BMW systeem heb met een mechanische kabel die een pomp onder de tank bedient.
Of verwissel je schijfrem voor een trommelrem, dan ben je klaar met een mechanische kabel :P

De achterrem is makkelijker, je kan de leiding verlengen en netjes wegwerken en het reservoir ergens onder het kontje/zadel uit het zicht wegwerken.

Maar als je dan toch het stuur er af heb, dan is het verder een kleine moeite er iets leuks van te maken :X 8-)
[afbeelding]
Er zijn ook mooie (en helaas dure) setjes waarin het reservoir netjes in de hele rem/hevel unit zit. Zit er nog wel, maar valt n stuk minder op.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik wil de voorrem (schijf) behouden..... achter kan ik oplossen maar voor is lastig. De optie combi systeem klinkt goed, maar ook ingewikkeld. Rest dus de setjes remhevel+reservoir. Heeft iemand daar een adres (met voorbeelden) voor?
 
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik wil de voorrem (schijf) behouden..... achter kan ik oplossen maar voor is lastig. De optie combi systeem klinkt goed, maar ook ingewikkeld. Rest dus de setjes remhevel+reservoir. Heeft iemand daar een adres (met voorbeelden) voor?
0610-0704.png.ashx

Meer te vinden: http://chopperheaven.nl/viewcatalog/2/7

Let er wel even op of je een 22 mm of een 1" stuur gaat gebruiken. Bij 1" heb je iig heel veel meer keuze.

Combisysteem maak je met een standaard rem-druk-verdelen. By far de simpelste en goedkoopste oplossing. Nadeel is wel dat je maar één verhouding hebt, en de boel anders te doseren is als gebruikelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Martell!

Ik zal het allemaal in overweging nemen. Dat combi systeem..... heb je daar toevallig (technische) gegevens van?
Ik heb t liggen.
Om op mijn eigen motor te zetten.

Het is echt niks spannend: remdrukverdeler. Punt.

Wordt veel op auto's gebruikt. En je kunt er universele remleidingen aan hangen.

Ik zal eens een foto maken...
Of nog beter: een hoop verschillende plaatjes: brake pressure regulator - Google zoeken


Deze komt op mijn motor:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voorrem weglaten.
Desnoods een combi-systeem met je achterrem maken.
Intern gas.
Interne koppeling.
Spiegel aan je voorvork, als je die al doet.

Dan heb je een leeg stuur, op handvatten na.
is een vt700c

rempompje van een vfr oid knapt al erg op

SAM_3088.JPG


alleen uitvogelen welke de juiste zuiger diameter heeft

zelfde motor heeft ook hydraulische koppeling
 
Laatst bewerkt:
Hydraulische koppeling en 22 mm, toch?

Als er echt veel van het stuur gehaald wordt, vind ik zelf een ombouw naar 1" wat mooier. Net wat meer body, anders wordt het zo'n dun kaal stuurtje.

Voor interne koppeling zijn er tussenunits die van mechanisch naar hydraulisch gaan (ook vv trouwens).
Let wel op: intern gas en interne koppeling kost veel extra (maat)werk, en betekent vaak een achteruitgang in bedieningsgemak.

Maar: voor de looks is het mogelijk. Tis maar net hoe ver je wil en durft te gaan.

Tip van Zot is ook een goeie, stuk makkelijker te monteren en velen malen goedkoper.
In China worden ook setjes verkocht, kwaliteit zeg ik niks over. Qua model en kosten zou het best iets kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hydraulische koppeling en 22 mm, toch?

Als er echt veel van het stuur gehaald wordt, vind ik zelf een ombouw naar 1" wat mooier. Net wat meer body, anders wordt het zo'n dun kaal stuurtje.

Voor interne koppeling zijn er tussenunits die van mechanisch naar hydraulisch gaan (ook vv trouwens).
Let wel op: intern gas en interne koppeling kost veel extra (maat)werk, en betekent vaak een achteruitgang in bedieningsgemak.

Maar: voor de looks is het mogelijk. Tis maar net hoe ver je wil en durft te gaan.

Tip van Zot is ook een goeie, stuk makkelijker te monteren en velen malen goedkoper.
In China worden ook setjes verkocht, kwaliteit zeg ik niks over. Qua model en kosten zou het best iets kunnen zijn.

Dat klopt, hydraulische koppeling..... (slipt een beetje).... en een 22 mm stuur. Ik ga naar een 1".... zelfde rede als dat jij aangeeft. Ik heb het kopsstuk al bijgeslepen en opgewerkt.

Had het idee om gekleurde remkabels te gaan gebruiken. Maar.... nu vind ik het idee van het combi-remsysteem aantrekkelijker. Minder kabels en meer stuur. Die gecombineerde rem - reservoir setjes zijn erg mooi.... maar toen ik de prijs zag..... tsja, precies wat je zegt.

Tip van Zot is goed, maar ik wil het stuur zo kaal mogelijk houden.

Vroeg me af, waar plaats jij het op je motor en waar zit dan het rem oliereservoir?
 
Dat klopt, hydraulische koppeling..... (slipt een beetje).... en een 22 mm stuur. Ik ga naar een 1".... zelfde rede als dat jij aangeeft. Ik heb het kopsstuk al bijgeslepen en opgewerkt.

Had het idee om gekleurde remkabels te gaan gebruiken. Maar.... nu vind ik het idee van het combi-remsysteem aantrekkelijker. Minder kabels en meer stuur. Die gecombineerde rem - reservoir setjes zijn erg mooi.... maar toen ik de prijs zag..... tsja, precies wat je zegt.

Tip van Zot is goed, maar ik wil het stuur zo kaal mogelijk houden.

Vroeg me af, waar plaats jij het op je motor en waar zit dan het rem oliereservoir?
Ik zeg niet dat mijn manier het beste is, of goed geschikt bij jou.

Op mijn motor komt het vlak naast het achterrem systeem te hangen.
Vanaf de HRC achter (dubbele banjo, met sensor tbv remlicht), gaat er één leiding direct naar de voorzijde. Een tweede gaat naar verdeler, en dan naar achterrem.
Zo kan ik de achterrem doseren, omdat het meeste toch naar voor moet.
De praktijk zal moeten uitwijzen wat een goede verhouding is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan