eigenbouw Markus 01

Goedemorgen :)

Over de zin van CrMo buis kunnen we lang zijveren (ik geloof er niet zo in bij een zelf gebouwd frame). Naadloos 25 x 2mm staal is veel vriendelijker geprijsd, en je hoeft je over de toevoegdraad geen zorgen te maken ;) en verwerken (boren en zagen) gaat ook een klap makkelijker :Y

Verder ziet het er al vet uit, goeie buiger en fraaie mal voor het frame! Daar ga je veel plezier van hebben :9

En gewoon uit pure interesse... waarom maak je de geometrie exact gelijk? wil je niet iets "verstelbaarheid" inbouwen om gewoon mee te experimenteren omdat het kan... Je maakt nu ook al een ander frame gewoon omdat het kan en vet is. Dus dan mag er wel iets extra's in toch ;)
Ik mag dat wel... gewoon een nieuw frame omdat het leuk is om te doen en omdat het kan!
Ga je de achterbrug en het subframe ook zelf maken uit staal?

Succes in ieder geval, ik blijf het volgen.

Later,

Loek
 
afgelopen weekend de buis kunnen halen en de buiger kunnen testen.
Zie test resultaat: *O*

full


En maar meteen de eerste buisjes voor het frame gebogen.

full
 
Je bouwt in ieder geval netjes en degelijk .
Mooi project ,je hebt er een volger bij

Enige nadeel van deze manier van bouwen lijkt me dat het optisch moeilijker is een zo mooi mogelijke lijn in de motor /frame te krijgen.
Maar heb zo maar het vermoeden dat je daar solid works voor gebruikt :+
 
Laatst bewerkt:
Enige nadeel van deze manier van bouwen lijkt me dat het optisch moeilijker is een zo mooi mogelijke lijn in de motor /frame te krijgen.
Maar heb zo maar het vermoeden dat je daar solid works voor gebruikt :+~[/quote]

Nee hoor,nooit problemen mee gehad om op deze manier te bouwen. :+
 
Vandaag de eerste buisjes gehecht.
Gaat nog veel tijd in zitten om ze mooi passend te maken.

full


En nog even op het blok voor de beeldvorming :P

full
 
Om de buizen mooi op elkaar aan te laten sluiten heb ik een hulpstuk gemaakt voor in de draaibank. D.m.v. een ruwfrees in de drieklauw kan ik ze nu mooi passend maken onder iedere hoek.

full



Ondertussen is er weer wat gebeurd en begint het bijna op een echt frame te lijken ;)

full
 
Ik wil niet zagen (ik vind 't prachtig), maar..

Moeten de 'dwars'buisjes elkaar niet raken, zodat driehoeken gevormd worden?

83446d1295690149-carbon-fibre-trellis-frame-ducati-frame.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan