Geen gevoel en gehoor bij het schakelen

StefanoMP

Rookie
6 dec 2015
3
0
Beste motorliefhebbers,

Ik zit met een vraag waar ik maar geen duidelijk andwoord op kan krijgen.
Gister heb ik een proefrit gemaakt op een yamaha xs400 1979, ik wil deze graag aanschaffen om er een mooie caferacer van te bouwen.
Tijdens de proefrit viel mij op dat ik tijdens het schakelen helemaal niks voel.
Normaal gesproken voel je de motor in de versnelling schieten en dat hoor je natuurlijk ook.
Bij deze motor had ik geen gevoel en geen gehoor bij het schakelen.

Is er iemand die hier enige ervaring mee heeft of weet waar het probleem kan Liggen ?
Alvast bedankt.
 
Als je in alle versnellingen kan komen dan zal de versnellingsbak wel goed wezen en zit het waarschijnlijk in het mechanisme van het schakelpedaal, om het zo maar even te zeggen.
Kwestie van een veertje die los of verkeerd zit of een nokje, waarschijnlijk iets wat op te lossen is zonder het blok te splitsen.

Heb ik ook wel eens gehad met een GS, dat was op te lossen door een van de carterdeksels eraf te halen en een veertje te vervangen.

Mischien dat de XS experts je meer kunnen vertellen.
 
Verder geen rare bijgeluiden.
Hij schoot 1 keer uit ze versnelling, maar ook omdat ik even moest wennen aan het schakelen op deze manier.
Moet er wel bij zeggen dat ik hem niet goed in ze neutraal kreeg.
De verkoper gaf aan dat het een andere type bak en koppeling was als tegenwoordig en dat het heel normaal was. Ik hoor alleen van andere xs400 bezitters dat dit bij hun niet het geval is. Vandaar ook mijn twijfel.
Bedankt voor alle info.
 
Verder geen rare bijgeluiden.
Hij schoot 1 keer uit ze versnelling, maar ook omdat ik even moest wennen aan het schakelen op deze manier.
Moet er wel bij zeggen dat ik hem niet goed in ze neutraal kreeg.
De verkoper gaf aan dat het een andere type bak en koppeling was als tegenwoordig en dat het heel normaal was. Ik hoor alleen van andere xs400 bezitters dat dit bij hun niet het geval is. Vandaar ook mijn twijfel.
Bedankt voor alle info.

Een traploze bak? _O- je behoort gewoon een gezonde dosis "feedback" te krijgen.
 
Verder geen rare bijgeluiden.
Hij schoot 1 keer uit ze versnelling, maar ook omdat ik even moest wennen aan het schakelen op deze manier.
Moet er wel bij zeggen dat ik hem niet goed in ze neutraal kreeg.
De verkoper gaf aan dat het een andere type bak en koppeling was als tegenwoordig en dat het heel normaal was. Ik hoor alleen van andere xs400 bezitters dat dit bij hun niet het geval is. Vandaar ook mijn twijfel.
Bedankt voor alle info.
Laat je niets wijs maken, de principe is nog steeds hetzelfde en de werking ook.
Al deze niet goed schakelt staan laten tenzij je een bak/koppeling revisie wil gaan uitvoeren, info van de verkoper is ook gelul.
 
Beste motorliefhebbers,

Ik zit met een vraag waar ik maar geen duidelijk andwoord op kan krijgen.
Gister heb ik een proefrit gemaakt op een yamaha xs400 1979, ik wil deze graag aanschaffen om er een mooie caferacer van te bouwen.
Tijdens de proefrit viel mij op dat ik tijdens het schakelen helemaal niks voel.
Normaal gesproken voel je de motor in de versnelling schieten en dat hoor je natuurlijk ook.
Bij deze motor had ik geen gevoel en geen gehoor bij het schakelen.

Is er iemand die hier enige ervaring mee heeft of weet waar het probleem kan Liggen ?
Alvast bedankt.
Waarom is dit normaal ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan