Zx10r 2005 synchroniseren

aprilia_racer

Die hard MF'er
9 sep 2004
299
4
Wijchen
Hallo allen,

Nog even een vraagje. In eerder topic problemen met klepschotel. Motor zit dicht en loopt goed. Alleen wilde ik de motor synchroniseren omdat dit toch wel nodig is. Zie foto!
sommige zeggen synchroniseren hoeft met bij injectie maar als ik zo kijk is het toch wel nodig.
Probleem is nu dat ik de schroeven niet kan vinden waarmee je daadwerkelijk gaat stellen.

Iemand hier ervaring mee die kan vertellen waar die dingen zitten.
Ik heb de middelste schroef gevonden om 1 en 2 met 3 en 4 af te stellen. Maar om 1 en 2 op elkaar te zetten kan ik niet vinden en 3 en 4 ook niet.

Hoop dat iemand me op weg kan helpen. Dank!
full
 
Je moet niet alles geloven wat op internet staat.

Als je een gasklephuis hebt met 4 luchtomloopschroeven stel je doorgaans daarmee af en blijf je van de gaskleppen zelf af. De schroef tussen de kleppen in gebruik je alleen bij erg grote afwijkingen en als er niemand aan heeft lopen prutsen dan is dat normaal niet nodig.

Hoever de luchtschroeven open moeten verschilt ook weer per motor en of je bijvoorbeeld een electronische stationairregeling hebt. Zo moet je bij de nieuwere Suzuki's bijvoorbeeld de ISC klep softwarematig vast zetten omdat je anders buiten het bereik kan stellen. Al met al, als je het niet weet check je gewoon het handboek en kijk je wat bij die motor de juiste manier is ipv lezen op internet van iemand die denkt dat hij het goed doet.

Je hebt inderdaad een punt dat veel wat op internet staat niet klopt. Ik zat ook te twijfelen om het te posten omdat ik TS niet op het verkeerde been wilde zetten.

Maar het zou dan toch ook in zijn WPH moeten staan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan