R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4

waarom geen andere vork met betere remmen erin dennis?

Was eerst de bedoeling om 'm vanaf de buitenkant helemaal CBR600f te houden, maar dat is met de halve kuip al niet meer helemaal het geval; dan wellicht ook maar een andere vork met betere remmen.
 
Ik vraag me ook af of het geluid niet te asociaal wordt met de katvervanger... Verder heb ik ook geen andere ECU of mapping voorzien dus misschien gaat de motor er niet beter van lopen. Iemand die z'n ervaring wilt delen?

Ben overlaatst de bike maar eens gaan testen op Zolder. Erg wennen, maar wat een kanon! :]
full
 
Utrecht is wat uit de richting voor mij. Ben net terug vanuit Brussel :) Heerlijke show was t weer!! Mooi om hier ook mensen met n goeie muzieksmaak te zien! \m/
 
Show in Utrecht zal wel het zelfde zijn geweest, vond de eerste 30 minuten van de set het geluid slecht, zal denk ik komen omdat de soundboard aan de zijkant van podium stond en het daar door niet direct bij de sound man door drong.


Terug naar de brommers, heb zelf ook een zwarte R1 gehad met tit dempers van Akrapovic.wat Ohlins veren derop,maar naar 5 jaar was ik wel toe aan iets nieuws (naar een stuk of 5 nieuwe R1's), dus vorig jaar een KTM Super Duke 1290R gekocht.
Kwa botom power zijn er maar weinig SS die daar tegen op kunnen, alleen boven de 18o word het een ander verhaal, dan stuurt het een stuk minder strak.
 
Binnenkort nog maar eens een nieuw achterlicht bestellen en nog wat ander spul. Xenon moet ook nog ingebouwd worden.
 
Xenon :o , heeft destijds mijn ecu om zeep geholpen.
De verlichting werkte niet meer, gelukkig de rest nog wel, dus de verlichting maar aan laten gaan via een delay relais, buiten de ecu om.
De xenon verlichting Eric freakt ook aan alle kanten, dan brand alles, dan niets of maar 1tje.
Maar je bent wel een stuk beter zichtbaarder, tenminste als het brand. :+
 
ik heb hem gisteren laten flashen, en dinsdag komt mijn quickshifter binnen om direct op de ecu aan te sluiten.

stuk voordeliger dan pc5 enz. als je een beetje voor een schappelijke prijs kunt flashen iig
 
Wat betreft het flashen zijn er positieve en negatieve dingen. Je moet jezelf er wel in verdiepen.
Ikzelf zou voor een PC5 gaan. Staat ook nog op mijn modlijstje.
 
ik heb hem gisteren laten flashen, en dinsdag komt mijn quickshifter binnen om direct op de ecu aan te sluiten.

stuk voordeliger dan pc5 enz. als je een beetje voor een schappelijke prijs kunt flashen iig

Heb je een adres voor me? Ik wil eigenlijk 1 wijziging (andere tandwielverhouding), maar ik vind $380 nogal wat geld voor alleen die wijziging.

Misschien is FT wel interessant om te hebben, maar ik vind het raar om een hoop geld te betalen zonder dat je hetgeen wat je koopt kunt zien of proberen. Al was het maar een demo van de tool die je kunt installeren en uitproberen.

Wat betreft het flashen zijn er positieve en negatieve dingen. Je moet jezelf er wel in verdiepen.
Ikzelf zou voor een PC5 gaan. Staat ook nog op mijn modlijstje.

Leg uit :).
 
Laatst bewerkt:
Er zijn gewoon heel veel parameters waar je rekening mee moet houden. Gasklepstanden en al dat soort zaken. Persoonlijk niet aan mij besteed.
 
Heb je een adres voor me? Ik wil eigenlijk 1 wijziging (andere tandwielverhouding), maar ik vind $380 nogal wat geld voor alleen die wijziging.

Misschien is FT wel interessant om te hebben, maar ik vind het raar om een hoop geld te betalen zonder dat je hetgeen wat je koopt kunt zien of proberen. Al was het maar een demo van de tool die je kunt installeren en uitproberen.Leg uit :).

Ik heb het bij nippon bikes in tilburg laten doen. Nog niet op de testbank gehad. Heb het nu puur gedaan voor de quickshifter functie aan te zetten en in A-mode opstarten. banken doen we in het voorjaar wel met wat beter weer.

Wat met een pc5 weer niet zo makkelijk gaat, daarvoor moet je een quickshift module bijkopen die je bovenste rij met injectoren uitzet. en de losse QS sensor dus. En met een pc5 kun je ook niet in a-mode starten standaard (weet eigenlijk niet of hij alle standen overrulled met een pc5???)

Het mappen van een pc5 is dan wel weer een stukje makkelijker dan met ft. maar de juiste vakman kan dit gewoon ook met de ft. (nippon bikes in tilburg kan dit dus ook)


EDIT: oja, schrik niet van de prijzen. een licentie kost al rond de 91 euro(ook voor de motorzaak) dus als ze rond de 150-200 vragen is het reeel, als je een ft kabelset aanschaft zit er al 1 licentie bij voor jou motor. dus dan kom je uit op 280(dollar).

En voor het mooie moet je de benchkit pakken ipv de goedkoopste optie.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn gewoon heel veel parameters waar je rekening mee moet houden. Gasklepstanden en al dat soort zaken. Persoonlijk niet aan mij besteed.

Daarom moet je dat ook laten doen :P

Bij een pc5 werkt dat hetzelfde, alleen heb je daar mappen voor op internet staan die "goed" zouden zijn voor jou configuratie. Maar, is dat ook?

Anders moet je de autotune module erbij kopen dan maakt hij zelf constant de mapping aan de hand van de o2-meting in je uitlaat. ideaal systeem, kost wel te veel.
 
Daarom moet je dat ook laten doen :P

Bij een pc5 werkt dat hetzelfde, alleen heb je daar mappen voor op internet staan die "goed" zouden zijn voor jou configuratie. Maar, is dat ook?

Anders moet je de autotune module erbij kopen dan maakt hij zelf constant de mapping aan de hand van de o2-meting in je uitlaat. ideaal systeem, kost wel te veel.


De PC5 wordt dan afgesteld op mijn motor. Dus geen map van het internet maar custom made.
 
Heb je een adres voor me? Ik wil eigenlijk 1 wijziging (andere tandwielverhouding), maar ik vind $380 nogal wat geld voor alleen die wijziging.

Misschien is FT wel interessant om te hebben, maar ik vind het raar om een hoop geld te betalen zonder dat je hetgeen wat je koopt kunt zien of proberen. Al was het maar een demo van de tool die je kunt installeren en uitproberen.Leg uit :).
Ik heb me laten vertellen dat dit problemen gaat geven met je traction control op jou type......
Of het echt zo is.....ben ik eigenlijk nog niet helemaal achter :?

De sensor v/d TC zit namelijk op je voor tandwiel.
Dus zit wel een kern van logica in.
 
De PC5 wordt dan afgesteld op mijn motor. Dus geen map van het internet maar custom made.
Precies! Gewoon een custom made mapping. Is eigenlijk wel de beste optie.
Heb ik ook gedaan, heb er geen spijt van!! Ik kan het verschil goed merken!!

Zo'n FT het heeft z'n voordelen, maar zie er ook nadelen in.
 
Ik heb me laten vertellen dat dit problemen gaat geven met je traction control op jou type......
Of het echt zo is.....ben ik eigenlijk nog niet helemaal achter :?

De sensor v/d TC zit namelijk op je voor tandwiel.
Dus zit wel een kern van logica in.

Als de ecu de juiste tandwielverhouding snapt zou het geen probleem moeten zijn.

Ik zal eens bekijken wat dat bedrijf in Tilburg kan en doet. Alvast bedankt voor de input.
 
Terug
Bovenaan Onderaan