Honda NC700S en NC700X: De toekomst?

De Honda NC650 reeks is

  • Saai. Ik kan zowel de auto nemen.

    Stemmen: 16 10,3%
  • Een leuke beginnersmotor als rustig aan ook oké is

    Stemmen: 30 19,2%
  • Een slimme mobiliteitsoplossing maar zeker geen funbike

    Stemmen: 54 34,6%
  • De motor van mijn dromen. Ook voor op vakantie.

    Stemmen: 56 35,9%

  • Totaal aantal stemmers
    156
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook krijgen mijn handen nu redelijk wat koud tijdens het rijden :-)
Is het investeren in handkappen echt de moeite waart om de handen wat warmer te houden tijdens het rijden?

Thx!

Waarom neem je geen verwarmde handschoenen? de kou komt van buiten, dus de rug van je vingers en handen worden koud, met handschoenen worden die verwarmd, de palm niet.
Verder kan je verwarmde handschoenen op elke motor gebruiken
 
Voor mij even geen toertochtjes meer met de Honda NC700S.
Twee weken geleden na een leuk tochtje bij Bodegraven reed ik terug naar huis en na een paar lekkere bochten en wat rotondes besloot een medeweggebruiker abrupt in te voegen op de plek waar ik op dat moment reed. Een aanrijding was onvermijdbaar. Ik blijk met deze Honda dus ook te kunnen vliegen.
Dus vloog ik over de zijkant, maar raakte al heel snel de grond met van die nare knarsende geluiden van metaal op asfalt.
Wonder boven wonder heb ik zelf op flinke spierpijn na niets. Ik stond met wat moeite op en constateerde dat ik gelukkig niets gebroken had
De Honda is er niet zo best aan toe. Kromme voorvork, kapot spatbord, tank , uitlaat, knipperlichten, spiegel, ruitje en hier en daar wat flinke krassen.
Expert heeft de motor inmiddels bekeken en nu maar wachten of hij nog te repareren is

damn das balen, hopelijk zit het een beetje mee met de verzekering.
gelukkig heb je zelf weinig.
 
Veel sterkte met de spierpijn en hopen dat je niet meer mankeert achteraf.
Misschien een geluk bij een ongeluk, het nieuwe model komt er aan.

Ik weet niet hoe je verzekert bent, sommige maatschappijen keren tot 3 jaar de nieuwwaarde uit.
 
Iemand vorig jaar tijdens het pekelen doorgereden? Zo ja, heeft het effect gehad op de motor?

Ik met me huidige woon/werk fiets (fazer) daarom hou ik die er bij als ik een NC neem, de fazer is helemaal opgevreten weet niet hoe goed de nc beschermd is.

oww ik doe er niets aan verder dus alleen rijden, niet afspoelen inspuiten of wat dat ook.
 
Iemand vorig jaar tijdens het pekelen doorgereden? Zo ja, heeft het effect gehad op de motor?

iki rij altijd door, behalve echt met ijs op de straat.
mijn vorige NC was drie jaar oud toen ik hem dit jaar inruilde, de machine zag er nog prima uit. geen bloemkolen, wratten of ander ongerief op frame of blok. uiteraard zie je wel dat die gebruikt is maar dat mag natuurlijk.
ik heb weer een NC gekocht mede ook om de betrouwbaarheid wat dat betreft.
 
iki rij altijd door, behalve echt met ijs op de straat.
mijn vorige NC was drie jaar oud toen ik hem dit jaar inruilde, de machine zag er nog prima uit. geen bloemkolen, wratten of ander ongerief op frame of blok. uiteraard zie je wel dat die gebruikt is maar dat mag natuurlijk.
ik heb weer een NC gekocht mede ook om de betrouwbaarheid wat dat betreft.
Gebruik jij middelen tegen pekel/roest op je fiets?
 
Gebruik jij middelen tegen pekel/roest op je fiets?
Ik sluit de hele onderkant in met een glans en glimmiddel die ik niet uitpoetsen. Na de winter een keer goed wassen en poetsen. Tijdens de winterperiode spuit ik alleen de ketting in en laat ik de troep gewoon zitten.
 
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en heb mij verleden week ook een nieuwe NC 750X aangeschaft voor voornamelijk woon-werkverkeer maar ook omdat ik graag met de moto rijd.

Hij voldoet aan alles wat ik kon dromen. voordien had ik een Transalp van 2001, niet slecht maar werd echt oud en toch meer en meer verkeer en ik voelde mij op nc dadelijk op mijn gemak als het regende met de abs.

Ik moet tijdens mijn rit ook een klein stukje door bos met enorme putten ea en ook dit is geen enkel probleem. behalve dan dat hij altijd vuil is :(.

Ik heb nu een 600 km gedaan en ook verbruik valt zeer goed mee. Ik heb 4,2 liter per 100 km gemiddeld verbruikt maar rijd wel voornamelijk in de stad. Sturen, bochten enzo gaan allemaal alsof je op een 50 cc zit. Ik vind dat hij ook genoeg vermogen heeft. Bovendien kan mijn aktetas met een 13 inch macbook pro erin (dat wad voor mij echt noodzakelijk).

Enige waar ik mij een beetje aan stoor is de plastiek waar de aktetas of helm in kan. Daarjuist moto gaan wassen en er zijn al een aantal kleine krassen in door zwarte vest. Die gaan er met gewoon product niet uit. Kennen jullie hiervoor een goed product. De plastiek is mat dus niets zowals cockpit spray want dan zou plastiek gaan blinken en is ook niet de bedoeling...
 
Ik ga de winter door rijden, ik heb heidenau k73 sio2 banden aangeschaft voor de graden onder nul en rijden in de sneeuw. Ik heb de motor ingespoten met korrosionschutz. Verder heb ik gerbing verwarmde handschoenen, ik ga nog verwarmde handvaten monteren. Ik ben er klaar voor.
 
@ambu. Ik heb deze ook aangeschaft voor de winter en om de winter door te rijden. Ik heb ook deze handschoenen en geven echt wel goed warmte. Handverwarming op handvaten zou in dit geval overbodig zijn volgens verkoper. Ik heb tevens de sokken van gerbing deze kan je combineren met een split met de handschoenen. Dit is echt wel zalig.

PS denk je dat winterbanden een meerwaarde zijn?
 
Ik denk wel dat het scheelt als er sneeuw ligt, dat moet ik ondervinden en het rubber zal wat zachter zijn bij koude temperaturen dan een normale band. In combinatie met het profiel zal hij mogelijk wel wat meer grip geven dek ik.
 
EHallo mede NC700 rijders,
Na er lang naar uit gekeken te hebben ben ik sinds half september in het bezit van een NC700X DCT uit 2013.
Sinds ik m'n A2 rijbewijs heb gehaald trok de NC700X mijn aandacht; vernieuwende techniek (DCT-bak), praktisch (opbergruimte), comfort en zuinig. Ook het design bevalt mij wel.
Voor het speelwerk op de dijkjes heb ik een Ninja 300 die me erg goed bevalt. Die is wat minder praktisch en met een oog op het koudere weer wilde ik ook een motor waar ik meer uit de wind zit. De rechtere zithouding is ook fijner voor dagelijks gebruik.
Dus niet omdat het moet, maar vooral omdat het kan.

Het karakter van de NC staat recht tegenover de 125cc 2- en 4takt 'brommertjes' die ik gewend was van het A1 rijbewijs. Lekker toeren bij lage toeren en direct vermogen tot je beschikking wanneer je erom vraagt.
Mijn keuze is voor de X-versie gegaan omdat deze qua houding en windbescherming meer voor het toeren en de snelweg is gemaakt. De naakte XJ-6 waarop ik heb gelest beviel mij qua windbescherming dermate slecht op de snelweg, dat ik een naked niet zag zitten.
Ook vind ik de X-versie er persoonlijk beter uit zien dan de S-versie.

Ik heb hem overgenomen van de eerste eigenaar, heb er inmiddels 3000km mee gereden en nog geen moment spijt gehad van deze keuze.
M'n NC was bij aankoop voorzien van een voorspatbordverlenger en een Puig hugger.
Na het doorlezen van dit hele topic heb ik er afgelopen week een verhoogde Puig ruit opgezet en een spatlapje bij de achtervering geplaatst. Ook staan handkappen, handvat-verwarming, voet (en/of been) deflectors en een Akrapovic op de planning.

Een ding wat ik nog wel graag anders zou willen aan de software van de bak; wanneer ik accelereer staat niet telkens de volgende versnelling voorgeselecteerd. Wanneer ik opschakel met de flippertjes merk je dat dán vaak pas de volgende versnelling wordt geselecteerd en er van versnelling wordt gewisseld (wat dus íets langer duurt). Het terugschakelen gaat in bijna alle gevallen wel direct.
Zijn er hier misschien mensen wie zich hebben verdiept in het regelsysteem van deze DCT?

Praatje bij het plaatje (nog zonder het verhoogde Puig scherm):
21lkk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jeroen,

het handmatig opschakelen van de dct kan pas vanaf een bepaald toerental.
maw hij schakeld pas als je dat (voor de computer) minimale toerental bereikt hebt.
 
Dat begrijp ik, maar ook wanneer ik boven dat toerental zit (bijv. 4500RPM) wordt de volgende versnelling pas geselecteerd wanneer ik opschakel.
 
Herken ik niet van de huidige serie DCT. Je moet niet te snel achter elkaar willen schakelen.
Als ik echter tussen iedere schakelbeurt ongeveer 5 sec heb zitten (en het toerental laat het toe), schakelt de DCT direct wanneer ik de knop indruk.
 
Laatst bewerkt:
EHallo mede NC700 rijders,
Na er lang naar uit gekeken te hebben ben ik sinds half september in het bezit van een NC700X DCT uit 2013.
Sinds ik m'n A2 rijbewijs heb gehaald trok de NC700X mijn aandacht; vernieuwende techniek (DCT-bak), praktisch (opbergruimte), comfort en zuinig. Ook het design bevalt mij wel.
Voor het speelwerk op de dijkjes heb ik een Ninja 300 die me erg goed bevalt. Die is wat minder praktisch en met een oog op het koudere weer wilde ik ook een motor waar ik meer uit de wind zit. De rechtere zithouding is ook fijner voor dagelijks gebruik.
Dus niet omdat het moet, maar vooral omdat het kan.

Het karakter van de NC staat recht tegenover de 125cc 2- en 4takt 'brommertjes' die ik gewend was van het A1 rijbewijs. Lekker toeren bij lage toeren en direct vermogen tot je beschikking wanneer je erom vraagt.
Mijn keuze is voor de X-versie gegaan omdat deze qua houding en windbescherming meer voor het toeren en de snelweg is gemaakt. De naakte XJ-6 waarop ik heb gelest beviel mij qua windbescherming dermate slecht op de snelweg, dat ik een naked niet zag zitten.
Ook vind ik de X-versie er persoonlijk beter uit zien dan de S-versie.

Ik heb hem overgenomen van de eerste eigenaar, heb er inmiddels 3000km mee gereden en nog geen moment spijt gehad van deze keuze.
M'n NC was bij aankoop voorzien van een voorspatbordverlenger en een Puig hugger.
Na het doorlezen van dit hele topic heb ik er afgelopen week een verhoogde Puig ruit opgezet en een spatlapje bij de achtervering geplaatst. Ook staan handkappen, handvat-verwarming, voet (en/of been) deflectors en een Akrapovic op de planning.

Een ding wat ik nog wel graag anders zou willen aan de software van de bak; wanneer ik accelereer staat niet telkens de volgende versnelling voorgeselecteerd. Wanneer ik opschakel met de flippertjes merk je dat dán vaak pas de volgende versnelling wordt geselecteerd en er van versnelling wordt gewisseld (wat dus íets langer duurt). Het terugschakelen gaat in bijna alle gevallen wel direct.
Zijn er hier misschien mensen wie zich hebben verdiept in het regelsysteem van deze DCT?

Praatje bij het plaatje (nog zonder het verhoogde Puig scherm):
[afbeelding]

Als je die opbergruimte niet voor je helm gebruikt, is een 12v aansluiting daar een onwijs handig extratje!

Mijn helm kan er zelfs nog in!
 
Mijn helm past er ook zonder problemen in, uit gemak had ik dit op het moment van de foto niet. M'n helm moet toch érgens zijn wanneer ik een foto maak, dus heb ik hem toen daar maar even opgehangen.
Op het werk en stage berg ik hem wel altijd op in de opbergruimte.

Een 12V aansluiting is inderdaad wel handig, ik heb er nu ook een waterdichte telefoonhouder op zitten (ideaal met TomTom-app). Maar een oplader daarvoor ontbreekt nog.

De handvatverwarming + handkappen zijn besteld en de Akrapovic is al binnen.

In de opbergruimte heb ik ook altijd een handdoek liggen; nooit meer last van een nat zadel. (Al staat de motor bijna altijd overdekt.)
 
Mijn helm past er ook zonder problemen in, uit gemak had ik dit op het moment van de foto niet. M'n helm moet toch érgens zijn wanneer ik een foto maak, dus heb ik hem toen daar maar even opgehangen.
Op het werk en stage berg ik hem wel altijd op in de opbergruimte.

Een 12V aansluiting is inderdaad wel handig, ik heb er nu ook een waterdichte telefoonhouder op zitten (ideaal met TomTom-app). Maar een oplader daarvoor ontbreekt nog.

De handvatverwarming + handkappen zijn besteld en de Akrapovic is al binnen.

In de opbergruimte heb ik ook altijd een handdoek liggen; nooit meer last van een nat zadel. (Al staat de motor bijna altijd overdekt.)

Velglint vind ik persoonlijk ook onwijs gaaf staan, zie de mijne!: :] (Wel de 750CC versie :$ )
full
 
Zo, de 400cc staat te koop. Als die een nieuwe liefhebber vindt is de kans groot dat ik van het voorjaar een NC ga rijden. Eerst nog een proefrit doen uiteraard
 
Hallo Allemaal,

Al geruime tijd volg ik dit topic aangezien een nc700/750x bovenaan mijn verlanglijstje staat als er een motor ingeruild gaat worden.
Aangezien de postlimiet 2500 is heb ik de vrijheid genomen om een nieuw topic te openen voor deze motorfiets.

Hoofd doel daarvan is dat de Openingspost vol komt met informatie die toekomstige NC rijders zou kunnen interesseren alsook dat dezelfde vragen niet steeds opnieuw gesteld/beantwoord hoeven te worden maar verwezen kan worden naar de OpeningsPost.

Het nieuwe/opvolgende topic :

Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

In plaats van de rubriek Naked heb ik gekozen om het topic in de rubriek toermotoren te zetten.
Niet alle NC modellen zijn echte nakeds, de rubriek waar deel 1 in staat, en het rustige karakter welk dit motor(blok) heeft leek dit mij beter passen.

Via onze moderators valt er redelijk veel aan te passen, dus mocht nog iemand opmerking/vragen en kritiek hebben dan hoor ik dat graag ( de opbouwende variant dan he ;) )

Als men dingen heeft die in de Openingspost kunnen dan hoor ik dat graag, je kan gewoon posten maar het kan uiteraard ook via PB.

Ik heb er zin in en hoop in 2016 met foto in de OP te kunnen ( dat ik er ook 1 heb ;) )

mochten men in de op willen met naam en foto, laat maar komen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan