Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Mooi dan weten we dat. Toch gaat mijn voorkeur bij lichtere fietsen uit naar een 1 cylinder :)
 
Mja ik heb ook wel een zwak voor 1-pitters, mijn hele motorcarriere al (15 jaar), maar toch is een 300cc twin ook niet verkeerd. Of een viercilinder, maar die heb je niet meer. Van die 40pk-sterke 250cc'ertjes. Lekker hoogtoerig janken, hoewel laagtoerig veel koppel hebben ook heel prettig is.

Ben ook nog wel benieuwd naar de BMW G310R.
 
Vanmiddag de MT nog ff uitgelaten,wel weer ff wennen wanneer je een poosje op een andere motor hebt gereden.Ik ken geen motor met zo'n extreme zitpositie.
Wel oppassen met windkracht 8 icm veel meuk op de weg *D
 
Bruikbaar vermogen.. met die kleintjes heb je alles nodig wat er in zit. ;)


Zo extreem zit het toch niet? Weet nog wel dat ik van een Ducati Scrambler af kwam na een weekje en weer op mijn MT-03 stapte. Zo'n Duc heeft een vrij hoog stuur (ben ik geen fan van), op de MT-03 leek het wel of ik in elkaar gedoken zat... :+ Volgens mij zit je vrij relaxt rechtop en met de armen breed. :]

Ik laat 'm lekker in de schuur, hoewel het nog best aardig heeft geregend.
Vanmiddag wat verbeteringen aan het huis, was het ook mooi weer voor.
 
Ik klets ook maar een beetje eigenlijk,ik bedoelde dat de motor zo kort lijkt.Als ik gewoon rijd,kan ik m'n voorband zien :+
Moet er wel bij zeggen dat ik een lager stuur erop heb.
 
Met een 660 heb ik ook niet alles nodig hoor. Maar het is wel bruikbaar(der) in vergelijking tot veel fietsen.

Hoe verhoudt de zitpositie en het stuurgedrag van de MT-03 zich eigenlijk tot een SM?
 
Nou, deze mt'er meldt zich ook weer voor het nieuwe deel ( alhoewel ik meer meelees dan praat :+)

Hallo allemaal,

Zal vast wel ergens een topic hierover zijn, maar kan het niet echt vinden.
Ik ga binnenkort mijn mt-03 uit 2007 ophalen. Erg veel zin in.
Zat alleen nog te twijfelen over een paar vervaningsdempertjes.
Natuurlijk zou ik graag de akra willen, maar vind deze voor de mt-03 niet echt je van het en tja €..
Kwam hierbij uit op het merk : Roadsitalia, mensen die hier ervaring mee hebben en/of er verkooppunten van zijn in NL?
Zodra er een andere demper op de motor komt, moet er dan nog iets aan afgesteld worden of vervangen worden?

Gr

beetje laat maar lees mijn recensie is: KLIK ;)

Met een 660 heb ik ook niet alles nodig hoor. Maar het is wel bruikbaar(der) in vergelijking tot veel fietsen.

Hoe verhoudt de zitpositie en het stuurgedrag van de MT-03 zich eigenlijk tot een SM?

zit wel een aardig vrschil in vond ik.. vergeleken met een ktm smc.
Stuur zelf merkte ik geen verschil, maar ik heb ook een wat breder stuurtje erop geschroefd :+
ik moest 2 dagen op een gladius rijden.... damn... dat was eng :+
 
Hoe de gladius en SV zich tot elkaar verhouden weet ik niet net als de MT-03 vs. SZR. Dus eigenlijk weet ik er helemaal geen bal van :)

De SV vond ik nooit eng en die heb ik jaren gehad. Maar toen ik van de SV op de SZR stapte dacht ik zo kan het dus ook :)

Alles wat met (Yamaha) 1 cylinders heeft te maken heeft mijn interesse en met name de straat versies.
 
Hoezo was de gladius eng dan? Heb er nooit op gereden maar zou naar mijn idee wel een redelijke opstappen en gaan motor moeten zijn..

Nou, deze mt'er meldt zich ook weer voor het nieuwe deel ( alhoewel ik meer meelees dan praat :+)beetje laat maar lees mijn recensie is: KLIK ;)zit wel een aardig vrschil in vond ik.. vergeleken met een ktm smc.
Stuur zelf merkte ik geen verschil, maar ik heb ook een wat breder stuurtje erop geschroefd :+
ik moest 2 dagen op een gladius rijden.... damn... dat was eng :+
 
Nou, die winter is geen winter (hoewel, het is nog geen 21 december). Ik trek de motor weer uit de schuur. Die ene keer dat ze pekel hebben gestrooid, is allang weggespoeld met de regen de afgelopen tijd. Lekker brommeren. :] Ben ik ff blij dat ik geen winterstop heb bij de verzekering. Doe ik sowieso niet, als ik 'm wil pakken om wat voor reden dan ook, dan wil ik er meteen op weg kunnen.
 
Ik doe wel een winterstop. :+

10% korting (alle beetjes helpen) en dit zijn -normaal gesproken- toch de minst leuke maanden om te rijden. Koud, nat, gevaarlijk en pekel.. -O-
 
Laatst bewerkt:
IDEM DITO MONOMUIS!

Hetzelfde, ik heb ook geen stop bij de verzekering en kijk het loont! Wat een dag vandaag!
70 km gereden, wow wat heb ik dat gevoel gemist :D

Super weer vandaag!
En je kan hem inderdaad pakken wanneer je wil :)

Greetz
 
Mijn SR en SRX kosten samen ongeveer 100 euro verzekering per jaar. Op dat bedrag heb ik niet de moeite genomen om te kijken wat een oldtimer en winterkorting scheelt. Ze hebben bij de overgang van de oldtimerregeling wel bedacht om de motorrijtuigenbelasting voor negen maanden per jaar te doen, dus dan mag ik er alsnog niet mee rijden. Het zit mij wel goed allemaal :)

Ik gebruik toch maar 1 fiets in de winter en daar betaal ik het hele jaar belasting en verzekering voor. Wat ik verder wel weet is dat ik ook tijdens de winter geniet van mijn woon-werkverkeer. Heerlijk over de velden kijken.
 
Ja, er is pekel gestrooid. Een maand geleden, daarna niet meer. Het heeft aardig wat geregend, de wegen zijn schoon, de voorruit van mijn auto is schoon, de temperatuur is prima. Rijden dus :]
 
Zo, dat was weer lekker rijden het afgelopen weekend.
Heb meteen om te testen de AIS weer in gebruik genomen. De lucht die in mijn motorjas blijft hangen door het vacuüm wat achter mijn rug ontstaat, vind ik niet prettig als je bijv. naar je werk moet. Het is dan naar mijn mening pas ontstaan na Mivv+EJK, dus even de vraag wie van de twee verantwoordelijk is. Daarom de AIS, die bij installatie EJK werd afgeplakt, weer open gemaakt. Die knallen zijn toch ook veel mooier, joh. :]

Heb het idee dat het iets minder stinkt nu, maar kan het nog niet met zekerheid zeggen. :P
Als ik er woon-werk ritten mee doe, wil ik gewoon niet dag in, dag uit, stinken. Echter lijkt dat bijna inherent aan een hoge uitlaat (onder de kont).

Van de week dan maar weer poetsen, hij ziet er niet meer uit (wegdek nat, gister :P ) . :+
 
Ik heb ook even lekker gereden zaterdag, heerlijk! Mooi met die kerstdrukte makkelijk parkeren en door de drukte manoeuvreren. Daarna weer netjes opgeborgen, moet hem alleen ook nog steeds even netjes poetsen, volgend weekend!
 
Hier ook,lekker gereden op zaterdag,wel nog hier en daar nat en veel meuk op de weg.
Twee maal een 'momentje'gehad met twee wielen glijden,maar de lol is er niet minder om *D En dat allemaal in december :+
 
Met twee wielen glijden? Dat maakt het wel spannender. :)
Echt lekker hoor, in december rijden. Met Kerst is het ook nog 14 graden ofzo, ongekend dat je dan kan rijden zonder je brommert in te spuiten met troep tegen pekel. :)

Wie weet doe ik nog wel een ritje dan. Die AIS laat ik trouwens mooi open. Hoe meer knallen, hoe meer vreugd (voor mij dan). Nu was de buis aan de buitenzijde van het luchtfilterhuis dichtgemaakt, maar je kan toch net zo goed aan de binnenkant er en plakker over doen? Die slangklem is bijzonder lastig bereikbaar om weer vast te maken. :+

Kan niet wachten tot ik de nieuwe MT-03 een week mee mag nemen, maar dat zal nog wat maandjes duren.
 
Ik heb begin dit jaar een "RVS Delkevic 200mm" op mijn MT-03 gehad, en ook hierbij viel het mij op dat mijn keren naar motorolie stonken. verder was de motor geheel standaard.
Nu weer het originele systeem erop, en de stank is ook weer verdwenen. Dus ik denk dat die motorolie lucht echt door de Mivv's komen.
 
Ik heb ook eens naar een delkevic zitten kijken, erg mooi. Ik kon toen alleen niks vinden over het geluid behalve dat het erg hard zou zijn. Hoe ervaar jij het geluid? Als in, kan je nog fatsoenlijk rijden zonder oordoppen in...
 
Ik heb begin dit jaar een "RVS Delkevic 200mm" op mijn MT-03 gehad, en ook hierbij viel het mij op dat mijn keren naar motorolie stonken. verder was de motor geheel standaard.
Nu weer het originele systeem erop, en de stank is ook weer verdwenen. Dus ik denk dat die motorolie lucht echt door de Mivv's komen.

Denk het ook, er ontslaat een vacuum achter mij en dat komt in de kleding. Maar met de AIS open, denk ik dat het al wat minder ruikt. Voor de rest: jammer dan. :)

Hij loopt perfect nu, als een naaimachientje. Denk een van de fijnst lopende MT-03's in Nederland. Gister nog op een SWM SM650 gereden (Husqvarna TE630), dat blok loopt ook erg mooi. Ook niet arm ofzo, dus dat nukkige aan/uit, waarvan werd gezegd dat alle 1-pitters zo lopen (wat ik al onzin vond), is dus niet waar. Ook met injectie kan het goed lopen zonder foefjes als PC of EJK.

Na deze week gaat het wel weer vriezen geloof ik, dus dan deze week maar poetsen en dan even aankijken wat het weer doet. Het blijft mooi om tot het eind van het jaar te rijden, zonder troep tegen pekel op de motor te spuiten. :]
 
Nou, die winter is geen winter (hoewel, het is nog geen 21 december). Ik trek de motor weer uit de schuur. Die ene keer dat ze pekel hebben gestrooid, is allang weggespoeld met de regen de afgelopen tijd. Lekker brommeren. :] Ben ik ff blij dat ik geen winterstop heb bij de verzekering. Doe ik sowieso niet, als ik 'm wil pakken om wat voor reden dan ook, dan wil ik er meteen op weg kunnen.

Met een winterstop is alleen je casco deel uitgeschakeld, de wettelijk verplichte WA zit er nog gewoon op hoor. Dus ook met een winterstop kan je hem pakken wanneer je wil.

Het is alleen niet zo handig om dan een schuldschade te krijgen, of je moet die pas in maart claimen :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan