VX 800 suzuki

Rob-1961

Rookie
15 dec 2015
8
0
Rotterdam
Hallo mensen ik heb kort geleden een VX 800 uit 1997 gekocht maar had eigenlijk al direct een probleem en wel dit motor trekt goed in 1,2,3 en vier maar komt niet bovende 4500 toeren in 5de snelheid loopt dan ook terug wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen ik heb kort geleden een VX 800 uit 1997 gekocht maar had eigenlijk al direct een probleem en wel dit motor trekt goed in 1,2,3 en vier maar komt niet bovende 4500 toeren in 5 en 6 snelheid loopt dan ook terug wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn.
Vrij snel na aanschaf gekomen (terwijl het eerst wel goed liep), of was dit al direct bij aanschaf, vanaf het begin?
 
Ik had dit ook, alleen heb ik volgens mij 5 versnellingen?

Verstopte carburateurs zijn een bekend euvel bij deze krengen, ik reed onwetend de testrit op 1 cilinder en dat gaf dezelfde klachten, je mist dus mogelijk de helft van het vermogen. Pas nadat hij helemaal stilviel bleek ik dus 400cc te missen en zat er behoorlijk wat meer kracht in. Forte werkte, tijdelijk, maar een reiniging van de carbs is dan aan te raden.
 
we gaan het één en ander eens uitproberen heb nu wel wat meer inzicht hopen dat de oplossing er tussen zit bedankt voor het meedenken. Sammie denk dat we eerst idd met filter lucht en benzine filter gaan proberen. makelijk en goedkoopst
 
VX800 = VS800 en dus een 5 bak. Vraag anders eens even in het Intruder topic, zoals gezegd zelfde blok maar vele malen vaker verkocht. Anders gezegd meer ervaringsdeskundigen.. *D
 
Laatst bewerkt:
Hallo
Ik heb een probleem met een 94er VX800
de achterste cilinder doet soms niet mee
als ik de tank er af haal en de motor laat draaien op de vlotterbak inhoud
dan doet de achterste wel mee
heeft iemand heer een ide waar ik dit moet zoeken
als ik de tank er weer op zet en aansluit stopt na een poosje de achterste cilinder er weer mee
??????????
gr Bert
 
sluit je dan een andere brandstof bron aan ?
al gekeken of er brandstof uit de kraan komt, er komt zo te zien maar 1 leiding bij de kraan vandaan en zal dus ergens aftakken/splitsen.

controleer of het plaatsen van de tank op de motor geen slang doet knikken on afknellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan