Kroonplaat probleem

Wyers

Die hard MF'er
4 mrt 2013
303
0
Beringen, België
Dag allemaal,

Ik bezit een Yamaha xt-660x, nu wil ik mijn kroonplaten spuiten,
Maar bij het demonteren kwam ik dit tegen:

full


Hoe krijg ik mijn contactslot van mijn kroonplaat?
Lijkt echt verzegeld te zijn..
Uitboren is een optie, maar hem dan terugplaatsen is iets anders..

Hulde aan de man met het verlossende antwoord! :} :}

Groetjes Wyers :W
 
-Uitboren en dan inbusbouten erin
-met de dremel een groef erin slijpen en met platte schroevendraaier eruit draaien.
-gaatje erin boren en een bitje erin rammen
-afplakken met tape en eromheen spuiten

Wat heb ik gewonnen?
 
Laatst bewerkt:
In mijn ogen heeft Rensdw al het juiste antwoord gegeven: Groefje in de kop maken en dan kan je hem vervolgens met een platte schroevendraaier losdraaien. En vervolgens weer bij het monteren een inbusboutje gebruiken.

Zo heb ik pas nog een contactslot verwijderd uit een kroonplaat van een ZX9R.

Succes.
 
zijn gewoon breekschroeven kun je zoals eerder gezegd gleuf in slijpen en schroevendraaier los draaien, of gewoon met eet beitel,of drevel los tikken is heus niet zo spannend.kunt er naderhand ook gewoon nieuwe breekschroeven terug in draaien
 
Wil je het heel erg netjes doen:
-Bij Yamaha dealer nieuwe breekbouten bestellen. Vervolgens goeie centerpunt erin slaan, en de koppen eraf boren, restant met een griptang eruit draaien.

Mag de afwerking iets minder mooi:
-Hele spulletje zo netjes mogelijk afplakken en er langsheen spuiten.

Ik zou de bouten iig niet vervangen voor inbusbouten!
XT660X is nogal een gewild modelletje onder onze medelandersdievengilde valt me op.
Die bouten kun je niet zomaar losdraaien met een reden, namelijk diefstal..
 
Laatst bewerkt:
Wil je het heel erg netjes doen:
-Bij Yamaha dealer nieuwe breekbouten bestellen. Vervolgens goeie centerpunt erin slaan, en de koppen eraf boren, restant met een griptang eruit draaien.

Mag de afwerking iets minder mooi:
-Hele spulletje zo netjes mogelijk afplakken en er langsheen spuiten.

Ik zou de bouten iig niet vervangen voor inbusbouten!
XT660X is nogal een gewild modelletje onder onze medelandersdievengilde valt me op.
Die bouten kun je niet zomaar losdraaien met een reden, namelijk diefstal..

Ja lekker nuttig, is hier zojuist op 10 manieren uitgelegd hoe je het in een paar minuten los kunt krijgen, ga jij vertellen dat je die breekbouten moet laten zitten zodat ze ze niet lost kunnen krijgen als hij gestolen wordt.

Die breekdingen werken trouwens niet tegen diefstal, maar tegen het vervangen van het slot na diefstal. Het vervangen voor inbusboutjes scheelt je dief dus hooguit 5 minuten boren nadat hij je motor al veilig in zijn eigen garage gezet heeft.
 
Ja lekker nuttig, is hier zojuist op 10 manieren uitgelegd hoe je het in een paar minuten los kunt krijgen, ga jij vertellen dat je die breekbouten moet laten zitten zodat ze ze niet lost kunnen krijgen als hij gestolen wordt.

Die breekdingen werken trouwens niet tegen diefstal, maar tegen het vervangen van het slot na diefstal. Het vervangen voor inbusboutjes scheelt je dief dus hooguit 5 minuten boren nadat hij je motor al veilig in zijn eigen garage gezet heeft.

Nog nuttiger: Plak die bouten af óf vervang ze door nieuwe, originele Yamaha, bouten als je ze alsnog verwijderd.

Verzekeraar is de eerste welke er over gaat zeuren, de toekomstig eigenaar ná legitieme verkoop een goede tweede...... (beide al dan niet middels een kanton rechter).

Standaard/normale (inbus) bouten terug zetten is verdachtmaking naar .... Jezelf (heling is strafbaar.....).
 
Laatst bewerkt:
Je kunt er ook inbusbouten in zetten en dan de kop even vol lassen.

Maar afplakken lijkt mij het makkelijkste.
Nee, in dezelfde kleur maken als de kroonplaat lijkt mij het makkelijkste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan