Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
@lepenseur

Vanavond heb ik mijne terug en blij :)

Enige wat ik over cbr kan zeggen is i'am getting too old for this shit :) . Maar nu vanmorgen er van geprofiteerd van er een beetje mee rond te rijden zo een beetje op alle soort banen. Is echt een funmoto, NC is veel praktischer, handiger woon werkverkeer etc. Cbr vraagt constant toeren (om het leuk te maken), gaat veel te snel, je zit op autostrade zo aan 200 en meer, vermoeiend om op te zitten, zeker aan polsen enz
. Maar meer kan ik daar ook niet over zeggen is gewoon mijn type moto niet. Ik wil in NC forum hier geen discussies over uitlokken want zijn gewoon appelen en peren vergelijken.

Ik heb de NC gekocht omdat het zo praktisch is, ideaal voor woon werk (mijn valiesje met laptop kan erin). Beperkt in snelheid en optrekken: voor mij is dat een plus kwestie van veiligheid.

Nu ben ik aan het sparen voor een Crosstoerer (honda) voor in de zomer lange ritten te doen en trektochten. Maar ik zou NC zeker houden voor woon werk.

Duidelijk, discussies hoef je hier niet uit te lokken, die komen vanzelf ;) :+
crosstourer 800 of 1200 ?

leen motor misschien, vanwege onderhoud aan zijn motor :+

ik vind het wel een gaaf ding, lekker rond knallen op het circuit met die cbr500 :P

Dat leenmotorgedeelte was wel duidelijk, tenminste ik maakte het er 'op aan uit' :9
Model op de foto lijkt me een 600, zeker als hij er zo 200 mee gaat :)
 
Laatst bewerkt:
@mick85 dit is wel geen cbr500 maar wel een cbr600rr of cbr1000rr. Vraag ik straks wel eens weet het zelf niet :)

Denk dan toch voor een 1200 te gaan, prijsverschil is niet groot en dan zal er zeker een groot verschil zijn met de NC.

Maar wel echt dan met alle koffers erop :), kwesite van zelf mijn bbq mee te kunnen nemen :)
 
Laatst bewerkt:
Dit ga ik vanavond trouwens eens vragen. Als ik nu alle koffers koop voor NC wat kan ik "recupereren" voor crosstoerer. Als ik zo zie lijkt alles recupereerbaar
 
yeah *O* het eerste toertje is alweer geboekt. :]
3 nachten hotel sonneblick in Lutz
 
@mick85 dit is wel geen cbr500 maar wel een cbr600rr of cbr1000rr. Vraag ik straks wel eens weet het zelf niet :)

Denk dan toch voor een 1200 te gaan, prijsverschil is niet groot en dan zal er zeker een groot verschil zijn met de NC.

Maar wel echt dan met alle koffers erop :), kwesite van zelf mijn bbq mee te kunnen nemen :)

Oké lijkt net een 500, voor een 600/1000rr lijkt die echt op een toer fiets met die achterkant |(
 
Ik heb de mijne terug :) met hugger erop en handverwarming. De handverwarming vind ik wel mooi. Hij moet wel eens goed gepoetst worden. Ps de leenmotor was een cbr 600rr.
full
 
Ik heb de mijne terug :) met hugger erop en handverwarming. De handverwarming vind ik wel mooi. Hij moet wel eens goed gepoetst worden. Ps de leenmotor was een cbr 600rr.[afbeelding]

ik blijf eigenwijs doen en denk weet dat het een cbr600f is :
maxresdefault.jpg


geen 600rr , foto is niet nodig, die heeft de uitlaat onder het zitje :)
maar offtopic..

die 200.000 vind ik vooral knap dat hij dat heeft afgelegd in 4 jaar tijd, kan mij best voorstellen dat de motor die km afstanden haalt hoor, veel honda blackbird's halen dat ook.
 
Laatst bewerkt:
@Phillipe150173:
De leenmotor was een CBR600F en geen CB600RR. Scheelt ongeveer 35 PK en een permanente vergroeiing.
De originele handvatverwarming is amper dikker dan de standaard handvaten die op de motor zitten.

@Motorfret:

Heb jij je vering aangepast? Zie een stelknop op je foto namelijk.
Wat zit er nu op.

200k voor een NC lijkt mij technisch ook niet uitzonderlijk. Het is laagtoerig blok. Die gaan tegenwoordig, met goed onderhoud, eeuwig mee.
 
Laatst bewerkt:
yep:

Voor Hyperpro veren, achter een compleet verstelbare Hyperpro schokbreker, type 461 met een Hydraulische preload versteller.

redelijk overkill voor deze motor, de streetbox voldoet ruimschoots en levert (ook) een enorme verbetering op

andere accessoires:
- achterkant 2,5 cm verhoogd
- verkorte eindoverbrenging (15T voor ipv 16T)
- verlaagde voetsteunen (Ebay)
- verhoogd zadel (4cm)
- Akra uitlaat
- handvat verwarming

motor is dus in totaal ca 6.5cm hoger dan standaard.
Is een DCT model uit 2014, nu 25.000km op de (lekke) teller
 
Laatst bewerkt:
Merk je goed verschil met originele vering? En wat merk je?
Heb wel ervaring met Hyperpro op mijn Shiver maar niet op de NC.

De vrouw heeft een NC en daar heb ik uiteraard wel eens ritjes mee gemaakt. Vind de vering zeker niet slecht maar lijkt soms wat deinerig of weekjes te zijn.
 
Dan maar nog eens gebeld en is inderdaad een cbr600f :)

Bij de handverwarming heb ik zelf niet de indruk dat deze dikker is dan originele handvaten. Je kan ze in drie standen zetten en geeft dadelijk warmte af. Staat ook een veiligheid op dat ze afspringt als batterij niet voldoende power heeft. Dat het nu maar begint koud te worden.
 
Is uiteraard mogelijk maar niet verstandig. Heb dit ook (bewust) gedaan maar het voelt niet fijn. Je gaat goed merken dat bij vervanging van alleen de achtershock, de voorkant de prestaties van de achterkant niet volgen kan.
 
Merk je goed verschil met originele vering? En wat merk je?
Heb wel ervaring met Hyperpro op mijn Shiver maar niet op de NC.

De vrouw heeft een NC en daar heb ik uiteraard wel eens ritjes mee gemaakt. Vind de vering zeker niet slecht maar lijkt soms wat deinerig of weekjes te zijn.

achterzijde:
meer comfort bij hardere hobbels
veel meer gevoel met de achterkant, wat fijn is bij zowel rustig rijden als sportief rijden

voorzijde:
minder duiken
beter opbouw van de remkracht
meer rust
 
specifieke shock plus de losse voorveren.
maar zoals gezegd: de streetbox is ruim voldoende voor deze motor.

alleen de voor- of achterkant doen kan, maar mijn ervaring is, dat je dan voelt dat de ene kant opgeknapt is en de andere er achteraan hobbelt, die doe je vervolgens ook heel snel :)

als je met redelijk weer naar de jongens van Hyperpro in werkendam rijd, kun je er ook een bekijken (en voelen denk ik): een van de medewerkers aldaar heeft een NC met de spullen gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan