rammel/tik in voorrem na vervangen blokken

Buellbloke

Gedigitaliseerde lul
27 jan 2011
9.541
4.191
Leute,

Ik heb zojuist de remblokken van een Hayabusa vervangen en als ik de motor nu vooruit duw (heb er nog niet mee gereden) hoor je een rammel/tik van de schijven komen terwijl de rem wel goed vrijloopt.

Het zijn z.g.a.n. volledig zwevende waveschijven en ik vermoed dat de rechte zijden van de blokken heel licht 'happen' op de open gedeelten van de schijven waardoor deze gaan rammelen/tikken.

Ik heb de klauwen nogmaals losgehaald om e.e.a. na te zien maar alles is schoon en correct gemonteerd.

Ik kan me niets ander indenken dan het bovenstaande maar omdat ik het niet eerder heb gehad vraag ik even om een second opinion voordat ik een proefrit maak!

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eens proberen de topsnelheid te rijden en dan over je stuur leunen en met een camera in je linker hand zo dicht mogelijk bij de schijven proberen te komen en dan de testament executeur het filmpje hier te laten posten zodat we een beter advies kunnen geven
 
Ik zou eens proberen de topsnelheid te rijden en dan over je stuur leunen en met een camera in je linker hand zo dicht mogelijk bij de schijven proberen te komen en dan de testament executeur het filmpje hier te laten posten zodat we een beter advies kunnen geven
En natuurlijk goed hard remmen :Y

:+
 
Hij heeft zijn schijven volgens mij niet vervangen maar de blokken (zoals ie letterlijk zegt).

Vaak zit er tussen de remblokken en de klauw een plaatje. Als je die vergeet zitten de remblokken heel los, dan kun je ook rare geluiden krijgen. Niet toevallig dat plaatje er uit gesprongen bij het vervangen?
 
Ik ken de klauwen niet van een Hayabusa. Ik heb hetzelfde een keer gehad bij een Wildstar. Daar had de monteur de RVS plaatjes, die voorkomen dat de blokken "rammelen"verkeerd om geplaatst, dus niet met de pijl in de juiste richting. Plaatjes omgedraaid, weg tikken.
 
Laatst bewerkt:
kijk nou maar of de draagpinnen geen deuk vertonen (normale slijtage) zo ja die vervangen. Want je kan remblokken vervangen wat je witl maar als die pinnen versleten zijn en plaatje of niet gaan ze rammelen en hard ook

De pin diameter is dan in feite te klein tov de gaten vd remblokken (tenzij je er verkeerde in heb gedaan)

En wat knutselsmurf zegt is ook waar.
 
Laatst bewerkt:
kijk nou maar of de draagpinnen geen deuk vertonen (normale slijtage) zo ja die vervangen. Want je kan remblokken vervangen wat je witl maar als die pinnen versleten zijn en plaatje of niet gaan ze rammelen en hard ook

De pin diameter is dan in feite te klein tov de gaten vd remblokken (tenzij je er verkeerde in heb gedaan)

En wat knutselsmurf zegt is ook waar.

Thanks maar nee, die zijn als nieuw!

Het rammelen is ook weg, het lag zoals ik vermoedde inderdaad aan de rechte rand aan de blokken die 'hapte' op de schijven.

Inmiddels ingeremd en nu rammelt het alleen nog bij achteruit duwen _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan