Kenwood headset K1 connector adapter naar 3.5 telefoon jack

TommieVtwin

MF'er
26 jul 2008
80
0
Schilde
Beste formuleden,

Ik ben op zoek naar een adapter om een Kenwood headset met K1 connector (2pins 2.5 mono en 3.5 stereo) http://www.firecom.nl/epages/0803193.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/0803193/Products/K1-motorset
aan te sluiten op een mobiele telefoon 3.5 aansluiting (zoals oortjes voor een iPhone). Ik heb vruchteloos het internet afgeschuimd, maar helemaal niets gevonden. Om omgekeerd een 1 pins headset aan een Kenwood te hangen bestaan echter wel adapters, dus zou men logischerwijs denken dat het omgekeerde ook zou moeten bestaan niet?

Iemand een suggestie?

Ik heb deze helmset nodig om via een Kenwood portofoon te communiceren ivm begeleidingsopdrachten op de moto, maar in mijn vrije tijd wil ik hem graag gebruiken om aan mijn telefoon te hangen voor muziek ed. en ik heb geen zin om telkens die headset uit te bouwen uit mijn helm als ik hem niet nodig heb en te vervangen door een andere...


THX!
 
Wat ik weet van portofoons is dat de 3-polige plug (3,5 mm) voorluisteren/spreken dient en mono luisteren is.
De dunne plug is voor het omschakelen luisteren/spreken.

Je zou gebruik kunnen maken van zo'n verloopstekker:

bigEVN-1739.jpg


Beter is het om de stekker/contrastekker los te kopen en dan zelf de kabel er tussen te solderen. Je moet dan accepteren dat je monogeluid hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan