~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Rups erin lassen ,door de krimp valt het lager er bijna uit
Niet te lang wachten anders wordt het een vlinder
 
Even ovb het het juiste type xt500 en XT600


XT500 balhoofdlagers
..........A....B...D
boven 25x43x11
onder 30x48x12

XT600
...........A...B...D
boven 25x47x15
onder 30x55x17
mb_0_79_l__ms1.jpg


De dikte van de stuurpen is gelijk, beide 30mm onder en 25mm boven.
Alleen de buitendiameter en de dikte van het lager zijn anders.



Vandaar dat ik zei dat een stuurpen met een diameter van 11mm te vergelijken is met een dikke spaak. O-)
 
Laatst bewerkt:
Even ovb het het juiste type xt500 en XT600


XT500 balhoofdlagers
..........A....B...D
boven 25x43x11
onder 30x48x12

XT600
...........A...B...D
boven 25x47x15
onder 30x55x17
[afbeelding]

De dikte van de stuurpen is gelijk, beide 30mm onder en 25mm boven.
Alleen de buitendiameter en de dikte van het lager zijn anders.



Vandaar dat ik zei dat een stuurpen met een diameter van 11mm te vergelijken is met een dikke spaak. O-)

OK het ging over de hoogte vd lagers snapte al niet dat het bovenste 500 lager op de 600 pen past. :X
 
Xt600 voorvork monteren in een 500 frame. De balhoofdlagers ve 600 zijn anders dan ve 500 echter de binnendiameter is hetzelfde. Als je de lagers heel vd pen krijgt kun je ze hergebruiken. Niet de stofring vd 600 monteren maar het rubber vd 500 hiervan een stukje afknippen. Dan past de rest probleemloos.
full


Links de 500 en rechts de 600 balhoofdplaten.
 
Laatst bewerkt:
Hij is daar ooit wel verwekt, hoorde ik van zijn moeder, die overigens een enorme slettebak is. Vijfbak meen ik zelfs.
 
Nou, da's lekker dan, ik blijf fappen. Kom niet meer aan alle openstaande k#tklussies toe.
 
Wat een heerlijk rij weer!

Had ik mijn oude filter (twinair....zweden knip-filter) vervangen door een K&N filter en de carbs opnieuw afgesteld en schoongemaakt.

Die Xt rijdt als een beest nu, geweldig is dat om weer opnieuw verliefd te worden op een motor.
Gelukkig kan ik nu nog zat rijden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan