Het foto aanhanger ACHTER je motor topic

oma..
ik zoek een niet-te groot 1 wielig iets voopr acter mijn 300cc mono jawa.. iemand een idee?

Een goede vriend van me heeft nog een Freebird. Ik zal hem eens polsen.
Het gaat om dit apparaat.

full

full
 
vorig jaar zelf ook op zoek geweest via o.a. MP naar een aanhanger achter de motor.
Weet zo goed als zeker dat hierboven geplaatste link er toen ook stond, langere tijd, met xxxx aantal "gezien" kliks.
vreemd....

PAV is idd een mooie combi
 
:Y Mooie combi!
  • Wat voor een aanhanger is het?
  • Waar gekocht?
Zit er nl. ook aan te denken om er 1 aan te schaffen 8-)
 
hallo Sammie,
ik rijd achter mijn xt500 (135kg) een freebird die je een paar pagina's terug kunt zien.
Dit ding is in de jaren 80 door de anwb gebruikt en ook korte tijd door de postbedrijven toen nog PTT. Hij is toch weer uit het straatbeeld verdwenen behalve de enkeling zoals ik die er nog mee rijd. Ik doe er boodschappen mee, geen parkeerprobleem tot vlak bij de deur van de super.
Maar beladen met 50kg plus het eigen gewicht is op zo'n lichte motor toch wel een uitdaging, in ieder geval goed voelbaar in het rijgedrag waar je wel even aan moet wennen. Bij een motor van 200+ gaat het wel even makkelijker.
full
 
Ik kwam dit tegen op facebook, kan er helaas geen gewone website van vinden.

Misschien een interessante optie voor de zelfbouwers?
(basis idee is kaal motorfiets frame, achterwiel en vering behouden, koppeling aan de voorkant en koffers aan de zijkant hangen)

Dat is knap! 8-)
Alleen mag die vooraan iets hoger hangen naar mijn mening, zo dat de kofferlijn horizontaal loopt, dat oogt mooier, maar vooral, en dat lijkt mij hier belangrijker, het zou wat meer grondspeling geven.

Idd leuk om in een zelfbouwprojectje te gieten :Y
... en ik zie het al voor me in de een of andere motorparts winkel;
- "Mijnheer, ik wil 1 topkoffer, en 6 zijkoffers bestellen."
- "U bedoelt 2 zijkoffers, toch?"
- "Nee, wel degelijk 6 zijkoffers!"
_O-
 
Freebird uit linkje is in matige staat. Eigenaar denkt dat het toch minstens 800,- waard is. Sraat idd al hele poos te koop
 
Terug
Bovenaan Onderaan