Doorzichtige kunststof tank slaat geel uit

BSM2

MF veteraan
22 jun 2002
4.971
6
-
mijn "doorzichtige' kunststof tank slaat geel uit.
Hij behoort transparant/wit te zijn. Maar vergeelt door de benzine vermoed ik.
Zijn er nog mogelijkheden om dit te voorkomen / te verwijderen?
Betreft een KTM 2takt tank
 
Nee, niet oplossen in zoutzuur.

Je gebruikt tandpasta als (fijn) polijst middel.
Hiermee loop je weinig risico dat je je tank beschadigt.

Heb op een paar DR's óók kunststof (Acerbis) tanks.
Ze verkleuren helaas. (vergelen)
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet geeft het coaten of anderszins in de lak zetten van een kunststof tank géén blijvend resultaat. (door de werking van de benzine "verweekt" de lak op termijn)

Bij een polyester tank zou dit anders kunnen zijn.

TS vroeg toch naar de mogelijkheden voor een kunststof tank?
 
Precies. Dat deed ie ook.

Niemand heeft het hier over 'ployester' gehad, en als je een klein beetje sjoege van de cross en off road tanks hebt weet je dat 'ployester' niet gebruikt word.
Poly Urethaan is het gebruikte materiaal. Dat is wel te spuiten (alles is te spuiten) maar dat komt er gegarandeerd binnen de kortste keren weer af. En iedereen in de cross weet ook dat tandpasta goed werkt.
 
[uote]Leejoow schreef op 25 december 2015 @ 15:04:
Precies. Dat deed ie ook.

Niemand heeft het hier over 'ployester' gehad, en als je een klein beetje sjoege van de cross en off road tanks hebt weet je dat 'ployester' niet gebruikt word.
Poly Urethaan is het gebruikte materiaal. Dat is wel te spuiten (alles is te spuiten) maar dat komt er gegarandeerd binnen de kortste keren weer af. En iedereen in de cross weet ook dat tandpasta goed werkt.~[/quote]

PUR voor tanks? (HDPE of misschien PP) Typo's?

Jaren geleden met Jif en een brillospons de tank wat witter gemaakt van mijn 1985er 250 KTM GS. Mooi voor de foto maar tank zat binnen de kortste keren vol met vuil en vergeelde toch weer.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het en "moet het geloven"? al heb ik er veel moeite mee.
PU ken ik uit de spuitbus (PUR) , kunststof wielen en o-ringen. Materiaal is vrij zacht. De techniek zal wel verder zijn dan ik ;).

Dit komt van de IMS site: "These tanks are made with POLYETHYLENE CROSSLINK for extra strength and durability." https://www.imsproducts.com.

Wat automotive leesvoer: Steel vs. Plastics: The Competition for Light-Vehicle Fuel Tanks

En wat ik net nog gelezen heb is dat polyamide nylon PA6 ook vaak gebruikt wordt voor tanks op straatmotoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan