Remschijven ombouwen full floater

Burning Rubber

MF veteraan
7 sep 2006
12.880
227
Arnhem
Dag allemaal,

Ik heb eens wat zitten lezen over het ombouwen van semi floating remschijven naar full floating. Ik zou dat bij mijn oude kawa zx10 willen doen maar waar koop je de spullen daarvoor? Heb niets kunnen vinden maar op diverse fora lees ik dat het wel kan.

Ben benieuwd of iemand me hier verder mee kan helpen.
 
Ik ga van vaste schijven naar full floating ,ook omdat ik van een 2 zuiger remklauw naar een 4 zuiger remklauw ga. Met full floating kan de rem zich weer beter centreren. En dan een radiale pomp erop en mijn Triumph heeft weer een mooie update
 
Ff een vraag met betrekking tot dit topic:
Waar haal je losse floaters vandaan? :? Ik ben bezig zelf een hart te maken voor CBR 600 wiel, hier zijn geen 320 mm schijven voor leverbaar. Ik heb nog een GSXR 320mm schijf liggen zonder hart.
Maar ik heb geen idee waar ik losse floaters kan bestellen! En ja google heb ik al gebruikt. O-)
Het is voor een KTM supermotard/supermono. :]

Google nou eens op floaters brake disc,komt genoeg in beeld dan.
 
Vaste schijven ombouwen naar full floaters kan. Maar je mist ringen. (Geval van brembo)

Semi floaters zo als het geval met de lipjes zijn de vervanging van de vaste schijven.

De hpk versie van brembo is ook een ander soort staal.
Koud zijn het waardeloze schijven.

Maar eenmaal op temperatuur zijn ze fantastisch.

Voordeel van full floating is het centreren. Daardoor hoeven je blokken minder ver naar buiten. Wat in theorie je rem reactie kan versnellen. (Leuk voor op de track)


Gr roy
 
Laatst bewerkt:
Gewoon op Ebay.de "floater" inkloppen en achterover leunen ...

Ik zou in principe niet bang zijn voor het kopen op ebay, maar deze dingen zou ik toch echt bij de fabrikant kopen, een verkeerde warmtebehandeling of pasvorm niet 100%....Brrrrr

Ik zou het risico niet nemen , maar dat is mijn persoonlijke mening
 
Ik zou in principe niet bang zijn voor het kopen op ebay, maar deze dingen zou ik toch echt bij de fabrikant kopen, een verkeerde warmtebehandeling of pasvorm niet 100%....Brrrrr

Ik zou het risico niet nemen , maar dat is mijn persoonlijke mening

Tsja.... Bij de fabrikant kopen lukt niet altijd..
Ik bouw ze regelmatig om met floaters van Micron of van Ebay, niks mis mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan