Suzuki GS550 restauratie

Vandaag, met het slechte weer, nog even een beetje aan het rommelen geslagen. Had toch niets beters te doen. :(

Kwam er dus achter dat er een verbinding van de laadregelaar niet helemaal jofel was. :(

120.jpg


Meteen maar even aangepakt. Voorkomen is immers beter dan genezen. Nu kost het slechts een connector, straks een laadregelaar. '(
Gelukkig heb ik de spullen en gereedschap ervoor liggen. Dus zo gepiept.

118.jpg


Tegelijkertijd gezien dat de beugel voor de remschakelaar in de remleiding naar het reservoir een deuk had gemaakt. Meteen maar even een stukje rubber erop geplakt.

119.jpg


Zat me ook al een tijdje te ergeren aan de carter emblemen. Deze waren erg bekrast en beschadigd. Alleen niet meer origineel nieuw te krijgen. Wel een andere passende. Toch maar besloten daar voor te gaan. Dan is alles tenminste weer enigzins netjes.

121.jpg


Ik weet, het is niet helemaal origineel, maar toch. :W

Ben ook nog met een origineel zadel bezig, maar dat komt nog eens.

Marc
 
Hi Tony,

VEEL succes morgen bij Ruud. Ben heel benieuwd hoe hij nu zal lopen!
Laat maar even weten. Denk dat er wel meer mensen geïnteresseerd in zijn!

Marc

Vandaag naar Ruud geweest, heeft 3 uur aan mijn brommerke gewerkt,
Proefritje ter plaatse gedaan
Resultaat:
Hij is genezen, *O*
Conclusie:
Ik haat K&N filters op een oud brikkie. :(
Groetjes
Tony
 
Vandaag naar Ruud geweest, heeft 3 uur aan mijn brommerke gewerkt,
Proefritje ter plaatse gedaan
Resultaat:
Hij is genezen, *O*
Conclusie:
Ik haat K&N filters op een oud brikkie. :(
Groetjes
Tony


MOOI *O*

Is mijn ervaring met K&N ook. Teveel gekl*t om het goed te krijgen. Veel rijplezier toegewenst! :W

Marc
 
Tot mijn stomme verbazing waren ze gewoon bij de suzuki dealer nog leverbaar voor maar 10,50 EURO per stuk.

Marc
 
Dacht vandaag een rustig dagje te hebben (heb tenslotte vakantie), maar niets was minder waar. Vanmorgen hoorden we iets druppelen. Toen we buiten op het terras keken bleek de dakuitloop over te lopen. :(

Weg vrije dag :( . Uiteindelijk een stuk uit het terras kunnen halen en een meter diep zat eindelijk de sifon. Deze bleek verstopt te zijn. Ook de dakuitloop bleek niet echt geweldig te zijn. Dus, uiteindelijk, alles vervangen. Was al ook 20 jaar oud.... DAAG vrije dag :W

001.jpg


Toch nog een kleine goedmaker. Op marktplaats een zadel gevonden. Deze was door de verkoper aangeprezen als: "zo goed vind je hem nooit meer"
Zal wel loslopen dacht ik. Mijn vrouw vond het een mooi verjaardag kado voor me en heeft hem gekocht. vandaag binnen gekregen en de man had niet overdreven.
Ik weet niet waar dit zadel vandaan komt maar hij is echt vrijwel nieuw. De bodem pan is nog zonder roest en in perfecte staat. :Y

002-2.jpg


Was weliswaar van een GS750, maar uit hetzelfde jaar, 1978.
Even passen:

003-5.jpg


Alleen de sluiting zit op een andere plek. Maar er zitten al gaten in de pan. Even het dek losgenomen en boutjes geplaatst en het slot 1cm opgeschoven.

Dus jullie weten wel wat er dan gebeurt. Meteen maar even monteren.

004-6.jpg


005-7.jpg



Zoals je kunt zien, dek vrijwel nieuw. Alleen onder een plekje. Zelfs met bandje.

Ikke blij! Dank je wel schat :j

Marc
 
Laatst bewerkt:
Hij ziet er verdomd goed uit moet ik zeggen. Zoiets moet die van mij ook weer worden ooit.

Groet Jur
 
DAAAAAG oma,

Met het mooie weer (hier) vandaag kon ik me niet meer inhouden. Het kriebelde wel heel erg. Uiteindelijk lekker effe de motor gepakt samen met echtgenote.

Ding uit de garage, effe de carbs "primen" en met de eerste druk op de knop liep ie nog ook! *O*
Effe warm laten draaien en samen heerlijk stukje gereden. Lag toch nog her en der wat zou op de weg, maar HEERLIJK genoten.

DSCF3198_zpsf1b47d80.jpg


Touwens nog een klein toevoeging gekocht: oliedruk meter. Aansluiting zat er toch al en het is toch wel erg handig!

DSCF3199_zps971b8c33.jpg


DSCF3200_zps5740df72.jpg


Bij terugkomst nog even olie ververst. Zat de verkeerde olie in, ik had er 10W40 in gedaan terwijl er 20W50 in hoorde. Was inmiddels op voorraad hier. :9

Morgen nog maar even het zout eraf spoelen.

Marc
 
Laatst bewerkt:
Hi Dirk,

Nee, ik heb helaas geen kleur nummers voor je.
Ik heb in Engeland een restauration kit gekocht (sticker) die netjes onder de blanke lak zijn geplakt/meegespoten.

Deze kit's zijn exact gelijk aan origineel en niet goedkoop :N . Wel mooi :Y

Als je wilt kan ik wel eens kijken waar ik ze vandaan heb?

Marc
 
DAAAAAG oma,

Effe een update van afgelopen jaar

Nog een leuke advertentie gevonden :+

GS550.jpg


De voorvorkkeeringen vervangen want 1 was aan het lekken.

Bij de demontage kwam ik 1 keerring en 1 metalen opvul ring tegen.
Tot zover niets vreemds (1978 GS550)

Items 8 en 9 in onderstaande plaatje.
9=keerring
8=metalenring

25_zpsf5jv2cgh.gif


Als ik echter ga meten meet ik een diepte van ± 14mm. De keerring is 11mm en de metalen ring is 1.2 mm. Dan houd ik dus ruimte over tot de clip.

Als ik ga kijken naar de voorvork in 1981 kom ik een vulring tegen. :?

23_zpsddhhawut.gif


6=vulring
7=keerring
8=metalen ring

Beide poten lijken verder identiek.
Als je keerringen besteld zie je nooit die vulring. Vreemd.

Ik heb nu alleen de keerring en de metalen ring gemonteerd. Net een stukje gereden en geen lekkage geconstateerd.

Paar weken later:
Mijn voorvork had nogal wat roestspikkels. Gelukkig alleen op het gedeelte bij de lamp.
Hier had ik lekker een chroom plak folie overheen gedaan waardoor het er nog enigzins acceptabel uit zag.

Met het verwijderen en weer monteren van de voorvork was de chromefolie natuurlijk losgescheurd en zag er niet meer uit. :N

Helaas zit opnieuw hard verchromen er niet in.
Na enig nadenken *D met een oplossing gekomen in de vorm van een chromen bus.
Idee is makkelijk bedacht, maar waar kom ik daar makkelijk aan?
Oplossing: stofzuiger pijp ;)
Deze bleek 37mm dik en inwendig 36mm zodat er nog 1 mm ruimte overbleef.

Dus snel 2 stukjes gezaagd van 157mm lengte

007_zpsofnefm8n.jpg


Door die 157mm lengte klemt ie netjes in de rubbers bij de lamp.
Pijp is inwendig met blanke tectyl behandeld om roest te voorkomen.

Montage bleek nog niet zo makkelijk te zijn, dat heeft toch wel de hele ochtend geduurd.
Maar het uiteindelijke resultaat maakt veel goed.

008_zpsyivyfjp8.jpg


Heb nu een "originele" reproductie zadeldek erop.

023_zpsdiy6ckwg.jpg


Wordt nog eens echt handig ermee :Y

Meteen de zadelpan recht gemaakt (de zijkanten waren golvend, kun je op de vorige foto's goed zien) en mooi zwart gespoten.

Eindelijk tijd gehad de remleidingen uit 1977 te vervangen.

003_zps3tiaex4d.jpg


Als je goed kijkt kun je nog net zien 30/77....... :Y

005_zpseecavwz2.jpg


ontluchten

006_zpsrxoucakj.jpg


007_zpsgwsqlbme.jpg


011_zpstmt7r6xf.jpg


Remleidingen komen van Melvin.de
Supersnelle service.

Mooie plaatjes *O*

080_zpsxizqylg1.jpg


085_zpso26zu90o.jpg


f2ride2001 zei:
Tja, en toen was het geld op :D Nee, gelukkig niet, maar deze indicator ging maar tot 5 en niet tot 6. Maarja, voor $5,50 moet je niet klagen Puh

Telkens een klein dingetje, nu nog eens tijd maken voor het grote werk.

Marc

Dit was in april 2012. Na lang zoeken eindelijk een goede vervanger gevonden.

20150908_2025171_zps2532xp6u.jpg


20150908_2025531_zpsitqq7he7.jpg


Met een zesde versnellings indicatie :}

Ook weer opgelost. Tot zover het afgelopen jaar.
 
Laatst bewerkt:
Heb een soortgelijkaardig probleem gehad bij mijn voorvork van mijn gt250. Er zat een vulring op die niet op de ploftekening stond (zie mijn topic suzuki GT250). Bij mij hoorde de vulring er te zitten anders was er zoals je aangeeft speling tussen keerring en de clip..
Nette fiets trouwens ;) 8-)
 
Ik heb inmiddels de keerringen vervangen, zonder vulring. Eens kijken hoe lang dat heel blijft.
Die waren niet leverbaar toen. Inmiddels heb ik ze binnen en liggen ze klaar samen met setje extra keerringen, just in case.
 
Hoi Marc, je nog steeds lekker bezig zie ik!
Van mijn GS550E is maar weinig overgebleven, wordt nu een custom.
Wordt wel goed aangepakt.
 
Hoi Hans,

Leuk om je hier weer eens te zien! Volgens mij moet ik nog een VFD afregelen voor je. Maar dat kan via de pb.

Kunnen we van de GS550 nog wat zien of zit de eigenaar niet MF?
 
Hoi Marc,

ik ben nu met de draaibank bezig. Freesbankje is in gebruik genomen.
Ik PB je wel binnenkort.

De huidige eigenaar zit niet op MF. Maar ik heb wel fotoos, ik zal vragen of ik ze mag posten.
Ik denk het wel, hij wil voor zich zelf beginnen dus goede reclame zou ik zeggen.
 
DAAG oma,

Inmiddels dikke (probleemloze) 11.000km verder en de achterband was versleten :P

Nieuwe band erop (pirelli speed demon, bevallen goed)

001_zps7vypvcaw.jpg


005_zps4hg5bk5e.jpg


Op naar de volgende 10.000km :] :} :]

Marc
 
Terug
Bovenaan Onderaan