Hyosung dat is het deel 2 van 9

Dames en heren, jongens en meisjes... ;)

Ik ben bezig met de Hyosung van mn zwager.
Ding heeft 4 jaar stil gestaan, carburateur liep over en de startmotor krijgt het blok bijna niet rond en de waterpomp lekt naar het carter..

Nu heb ik de carburateurs schoongemaakt, das weer goed nu, maar nu ik er toch ben wil ik de klepspeling even controleren.
Ik heb wat op het www gekeken, maar ik kan nergens de klepspeling vinden, weet iemand dat?

Mijn dank is evenredig aan uw goedheid

Oh ja, het is een GT650S met carburateurs, volgens mij een jaartje of 7/8 oud.
 
nee, is geen suzuki blok. eigen ontwikkeling . Toen ik nog Hyosung als kandidaat motor had heb ik wel een manual van dat blok gezien. ik weet niet of ik het nog heb, zal straks ff kijken.
 
nee, is geen suzuki blok. eigen ontwikkeling . Toen ik nog Hyosung als kandidaat motor had heb ik wel een manual van dat blok gezien. ik weet niet of ik het nog heb, zal straks ff kijken.
staat gewoon op het internet "service manual hyosung 650 valve clearance " hoofdstuk 2-3
 
Heeft iemand ook met de uitlaat lopen kloten van zo'n 650?
Er zit namelijk erg weinig geluid in, kat is er wel uit.
M'n zwager zegt dat ie minder soepel wordt als je hem wat makkelijker laat ademen...
 
Heeft iemand ook met de uitlaat lopen kloten van zo'n 650?
Er zit namelijk erg weinig geluid in, kat is er wel uit.
M'n zwager zegt dat ie minder soepel wordt als je hem wat makkelijker laat ademen...

takkoni einddemper.
Mooi geluid en goedgekeurd voor dit type.

Kloten aan de orginele uitlaat is erg lastig.
Heb ik al een keer gedaan bij mijn eerste Hyosung.
Geen mooi geluid en wel heel veel werk.

Voor 200 euro heb je takonni met papieren en een db killer
 
takkoni einddemper.
Mooi geluid en goedgekeurd voor dit type.

Kloten aan de orginele uitlaat is erg lastig.
Heb ik al een keer gedaan bij mijn eerste Hyosung.
Geen mooi geluid en wel heel veel werk.

Voor 200 euro heb je takonni met papieren en een db killer

Waar ik woon maakt men zich niet druk als je voertuig meer geluid produceerd dan standaard. ;)
Het is niet mijn motor, wil er geen geld aan uitgeven.


Dank je, gevonden!
kijk ook nog ff naar het begin? van het topic naar de markeringen op de koppen ivm de klepsteel revisies
of te wel lees het hele topic f door.

Zal ik doen, dank je.
 
full


wel mooi
 
Zodevost in Hillegom is Importeur/Dealer. Volgens mij is dat wel min of meer in de buurt.
Verder zal het onderhoud van een Hyosung bij bijna elke motorzaak moeten kunnen. Maar voor onderdelen is het handig het nummer van Zodevost te hebben.
 
Zodevost heb ik inderdaad al gevonden maar stel dat die zaak er mee stopt, hoorde al dat er meerdere importeurs waren maar toch ook weer gestopt zijn inmiddels..

Geen probleem.

Ik heb ruim 11 jaar Hyosung gereden. 3x nieuw zelfs. Onderdelen kun je altijd krijgen via de importeur en als die wegvalt gewoon via de hoofdimporteur in Duitsland. Ik heb al drie verschllende importeurs meegemaakt, maar nooit een probleem met onderdelen.
F.cattier in Ambt Delden kan er ook aan komen. Ook op het internet.
Ook al het je niet veel onderdelen nodig........................
 
Hyosung liefhebbers, ik ga volgende week een Hyosung Comet uit 2004 bezichtigen.

Het is onbekend of de koppen zijn gemodificeerd. Is er bekend bij hoeveel kilometer de blokken over het algemeen de geest gaven en zijn er buiten de normale punten nog specifieke zaken waar ik op moet letten.

Ik had al gelezen dat het preventief afdoppen van de naverbrander (AIS) al veel ellende kan voorkomen

De motor is uit 2004 en heeft 20.000km gelopen.

Bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan