Laser uitlaat DB killer

erjan12

MF'er
26 okt 2015
35
0
Hallo,

Ik heb een laser uitlaat onder mijn gsx600f. Nou wil ik graag een keer naar Duitsland, op veel plekken lees ik dat ze daar nog al van het controleren zijn. Er zit geen e keur merk op de demper. Nou heb ik veel over db killer gelezen maar word er niet helemaal wegwijs uit. Ik wil graag een db killer die niet vast gelast hoeft te worden, nou staan er op internet een best een aantal dbkillers met boutjes. Maar moet ik dan een gat in de demper maken? Ook weet in niet waar de dbkiller moet, aangezien ik het kapje van de demper er niet kan af schroeven. Wie o wie weet hier iets van?
full
 
Gaatje boren in uiteinde van de demper (het "tuitje" :)) en de DB killer met een bout/moer vast zetten. Wellicht is er een demper specifieke killer te vinden, anders universeel (niet zo'n fan van vanwege pasvorm) of een op maat laten maken. Hierbij ga ik ervan uit dit deze demper helemaal open is.

Maarrrr....

Zonder E-keur ben je geen stap verder in Duitsland! :N
Als ze je aanhouden controleren ze voornamelijk op aanwezigheid van een E-keur, welke alleen geldig is icm een gemonteerde DB killer. Een echte geluidsmeting heb ik daar zelf nog niet meegemaakt.

In Nederland kan deze constructie helpen voor bijv. een dagje Assen ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb je geen originele uitlaat?

Zoals ik de foto zie is de originele uitlaat monteren 1 minuut meer werk dan een db killer er in duwen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals hierboven al word gezegd, met een DB killer ben je nog geen stap verder als er geen E-keur op zit. Je word misschien iets minder snel aan de kant gezet omdat je kwa geluid niet zoveel opvalt maar bij een controle ben je alsnog de sjaak. Of originele uitlaat erop of een demper kopen met e-keur en DB-killer.
 
Dat helpt je niet. De e-keur hoort bij de combinatie demper-motor.

ik denk niet dat oom agent ook gaat controleren of juist de combinatie van die demper met een bepaald type motor goedgekeurd is. Ze kijken gewoon of er een E-Keur in staat en een eventuele dB-killer aanwezig is. Dat is al moeilijk genoeg voor ze. Zo ja, doorrijden!
 
Laatst bewerkt:
Zoek op een motorsloop voor originele uitlaat. Laatst een originele uitlaat voor mijn ninja gekocht voor 5 tientjes op die manier

Ik heb dan wel geen Kawa maar een CBR uit 2003 en ik heb mijn standaard uitlaat zelfs voor €20 mogen ophalen via MP!

:)

DB killer voor mijn Leo Vince is meer dan twee keer zo duur. Misschien zelfs 3 keer zo duur.
 
Laatst bewerkt:
Denk je dat of weet je dat?

Ik denk dat...

Ooit een Laser Xtreme onder mijn Bandit 650 gehad. Kon je zo kopen bij Laser. Was met e-Keur zeiden ze. Bleek achteraf dat de dempers inderdaad een e-Keur hadden. Echter bleek de typegoedkeuring voor een Kawa Z750 te zijn, terwijl de linkpijp etc. etc. allemaal perfect paste. Laser vond de papierhandel te kostbaar om dat voor de Suzuki op orde te maken.

Heb toen de afweging gemaakt of ik het aandurfde. Op internet verschillende video's gezien over hoe de Duitse politie te werk gaat. Ze controleren op e-Keur, en kijken of de dB-killer aanwezig is. Bij de Laser X-treme zitten de killers nog voor de dempers. Moeilijk te checken of ze erin zitten dus. Ik denk persoonlijk, bij het zien van een gestanst keurmerk dat ze je snel door laten.

Overigens zelf nog nooit een controle gehad, en toch al vele duizenden (50.000) kilometers in Duitsland gemaakt. Ook zonder killers gereden.

Zie ook genoeg mensen die een niet-gekeurde uitlaat onder hun motor gooien, dB-killer erin en ook zeggen dat ze nog nooit gecontroleerd zijn. Tja..... Ik wil dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Dat helpt je niet. De e-keur hoort bij de combinatie demper-motor.

Hoe gaat dit dan voor motoren waar geen aftermarket of orignele uitlaten meer nieuw voor zijn te vinden?

Of kan iemand mij een E-keur uitlaat leveren voor de Honda VF750F?
(Ik heb er niet meer eentje nodig hoor, ik heb zelf iets gemaakt :) )

db
 
Laatst bewerkt:
Laser had er wel een db-killertje voor deze demper, een soort dopje van geperforeerde plaat, we noemden ze thee-zeefjes. Kun je zo in het tuutje kloppen, passing was niet slecht. Er zit een popnagel bij, je moet dus wel een gaatje boren om hem te monteren.

Uit nieuwsgierigheid eens gekeken, er was zowaar een update op de website van Laser, na jaren van radio-stilte. Ik kon de db-killer niet in de catalogus vinden, dus of ze hem nog maken? Je zou het eens bij Boonstra kunnen proberen.

Probleem is... deze dempers maken zelfs als ze nieuw zijn een stevig geluid, verschil met db-killertje hoor je wel maar komt nog lang niet in de buurt van origineel. En zoals gezegd, overduidelijk een aftermarket demper, geen E-keur nummer op te vinden, als je staande gehouden wordt dan helpt het db-killertje niets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan