Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens het werkplaatshandboek dat ik heb wordt de snelheid bepaald met behulp van de VS-sensor (pagina 22-17). Deze sensor zit op het blok, vanaf de zijkant gezien iets achter het voor-tandwiel en meet de omwentelingen van de uitgaande as:

[afbeelding]

Bij een kleiner voor-tandwiel (ehhh kettingwiel ;) ) zal de aangeven snelheid, bij gelijk toerental en versnelling, lager zijn dan met het originele tandwiel.

Zelf gebruik ik dit signaal voor mijn kettingsmeersysteem.

Dat zal inderdaad de snelheid Sensor zijn. Uitgaande AS wordt vaak gebruikt als KM teller.
Daar baal ik van, :/ kan je eigenlijk geen andere Tandwielen plaatsen.

Een Wheelspeed Sensor hoeft volgens mij geen KM teller te zijn, deze is voor ABS bedoelt waarschijnlijk.
 
Een Wheelspeed Sensor hoeft volgens mij geen KM teller te zijn, deze is voor ABS bedoelt waarschijnlijk.~[/quote]

inderdaad :Y
 
Vorige week mijn nc naar de dealer gebracht voor een nieuwe kettingset. Heb gelijk een osco laten monteren, want mijn oude ketting was echt op breken na dood. (en dat was grotendeels mijn eigen schuld :+)
Mooi dat er weer een nieuw deeltje is. Gaaf model die 2016. Misschien toch maar eens kijken hoeveel, of hoe weinig, ik nog krijg voor mijn 2014 model :P

fijne dagen alvast iedereen :W
 
Zo ben er nu achter, ABS Sensor achter los gehaald en KM teller werkt nog.
Dus uitgaande AS Sensor is KM teller.

prettige feestdagen gr jan.
 
Vorige week mijn nc naar de dealer gebracht voor een nieuwe kettingset. Heb gelijk een osco laten monteren, want mijn oude ketting was echt op breken na dood. (en dat was grotendeels mijn eigen schuld :+)
Mooi dat er weer een nieuw deeltje is. Gaaf model die 2016. Misschien toch maar eens kijken hoeveel, of hoe weinig, ik nog krijg voor mijn 2014 model :P

fijne dagen alvast iedereen :W

En heb je al bedacht hoe je er aan gaat denken om aan het pookje van die osco te trekken ?
het wiel moet wel ronddraaien he, dus net voor vertrek of net voordat je thuis bent.
Misschien 200 m voor huis een groot bord "OSCO" langs de weg zetten ;)

En ook , voor iedereen uiteraard, fijne feestdagen en een :] 2016 *:)
 
Laatst bewerkt:
fijne dagen allemaal, we hadden wel een toertje kunnen doen met dit mooie weer :] :Y
 
En heb je al bedacht hoe je er aan gaat denken om aan het pookje van die osco te trekken ?
het wiel moet wel ronddraaien he, dus net voor vertrek of net voordat je thuis bent.
Misschien 200 m voor huis een groot bord "OSCO" langs de weg zetten ;)

En ook , voor iedereen uiteraard, fijne feestdagen en een :] 2016 *:)

na elke tankbeurt ;)
makkelijk te onthouden.

Waarom staan we nu trouwens ineens onder toermotoren??? :?
Zit ik maar te kijken bij de naked bikes... :N
 
na elke tankbeurt ;)
makkelijk te onthouden.

Waarom staan we nu trouwens ineens onder toermotoren??? :?
Zit ik maar te kijken bij de naked bikes... :N

Hallo Allemaal,

Al geruime tijd volg ik dit topic aangezien een nc700/750x bovenaan mijn verlanglijstje staat als er een motor ingeruild gaat worden.
Aangezien de postlimiet 2500 is heb ik de vrijheid genomen om een nieuw topic te openen voor deze motorfiets.

Hoofd doel daarvan is dat de Openingspost vol komt met informatie die toekomstige NC rijders zou kunnen interesseren alsook dat dezelfde vragen niet steeds opnieuw gesteld/beantwoord hoeven te worden maar verwezen kan worden naar de OpeningsPost.

Het nieuwe/opvolgende topic :

Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

In plaats van de rubriek Naked heb ik gekozen om het topic in de rubriek toermotoren te zetten.
Niet alle NC modellen zijn echte nakeds, de rubriek waar deel 1 in staat, en het rustige karakter welk dit motor(blok) heeft leek dit mij beter passen.

Via onze moderators valt er redelijk veel aan te passen, dus mocht nog iemand opmerking/vragen en kritiek hebben dan hoor ik dat graag ( de opbouwende variant dan he ;) )

Als men dingen heeft die in de Openingspost kunnen dan hoor ik dat graag, je kan gewoon posten maar het kan uiteraard ook via PB.

Ik heb er zin in en hoop in 2016 met foto in de OP te kunnen ( dat ik er ook 1 heb ;) )

mochten men in de op willen met naam en foto, laat maar komen :)

Maar op zich goed opgemerkt.

Gezien het rustige en zuinige karakter van het motorblok leek dat me net iets logischer.
een nc X is nauwelijk een naked te noemen, de uiteraard wel , maar een echte naked vind ik een sevenfifty, een zrx of een ducati streetfighter ;)
ok zo zijn er nog wel een paar voorbeeld, maar vond het naked gedeelte niet het meest aansprekende / kenmerkende van deze soort reeks motorfietsen :)
 
Met elke motor kan je toch toeren....wat is dan de definitie van "toermotor"
Wellicht dat dan de "sport, choppers, cruisers, customs, naked, off / allroads, brikken en klassiekers, zijspannen, streetfighters en de motorscooters" ook onder de "toermotoren" ingedeeld kunnen worden :]
 
Laatst bewerkt:
ik wilde alleen aangeven, dat ik het nogal verwarrend vind. 'We' stonden altijd bij naked bikes en nu was ik me de tandjes aan t zoeken zonder resultaat :z

Honda zelf vindt de X overigens een 'adventure' model en de S een 'weg' model. Whatever dat laatste dan ook mag betekenen :+

maar goed. blij dat ik het topic iig weer gevonden heb. ben nooit van de volgtopics, maar al browsende klik ik aan wat me interesseert en waar ik bij wil lezen. lesje geleerd nu dus :z

morgen met de nc weer de weg op. wat dat betreft is het ideaal dat de ijzel en sneeuw nog even wegblijft *D
 
Laatst bewerkt:
Nou fijn dat je het gevonden hebt en denk dat we allemaal wel blij zullen zijn met dit weer.
maar dat ik nou een kerstgevoel erbij had .... :N *:)

en zie nu net je onderschrift... je hebt wel smaak hoor ;) komt er nou ook een andere gebruiksersafbeelding/avatar ?
 
Laatst bewerkt:
Kwam dit bericht tegen : Honda’s supercharged NC750

Een drukgevulde nc.

daar is nog niet erg veel van terecht gekomen.

Je zou ook denken dat na
Honda_CX500_Turbo.jpg


Honda wel wat beters zou doen met hun tijd, maar we zijn ook al weer wat jaren verder dus wie weet :)
 
Nou fijn dat je het gevonden hebt en denk dat we allemaal wel blij zullen zijn met dit weer.
maar dat ik nou een kerstgevoel erbij had .... :N *:)

en zie nu net je onderschrift... je hebt wel smaak hoor ;) komt er nou ook een andere gebruiksersafbeelding/avatar ?

haha danku. Mn avatar was mijn eerste´liefde´een cbr600f uit 1993. echt een haatliefde verhouding gehad met dat ding uiteindelijk, maar heeft wel het honda virus bij mij getriggerd :)
De rr (een tricolore versie 8-) ) heb ik nu 2,5 jaar, dat was de motor waarvan ik zei 'die wil ik mocht ik ooit mijn rijbewijs halen'. Zo geschiedde :)
De nc is voor t woonwerk.

Ben te lui om m'n ketting te smeren, te lui om topics te bookmarken maar ook te lui om m'n avatar aan te passen blijkbaar :+ ;)
 
ik preferee zelf het woord efficient i.p.v lui ;) maar bedankt voor de eerlijke reactie :)
mijn circuitmotor die al weer even stilstaat is dezelfde, slecht 2 jaar jonger, dus snap de aandoening.

ik zag ergens een opmerking over je rr maar aangezien je ook te lui bent om uitgebreid te typen kan het net zo goed dees zijn :
2013-mv-agusta-f4-rr-13w.jpg


maar uitgaand van een Honda denk ik wel te weten wat je bedoelt.

mocht je nog 1 klik willen doen ? :

Bookmarks

En iedereen nog de beste wensen en vele fijne kilometers *:)
 
Zo 1:
http://i279.photobucket.com/albums/kk159/Mrs_Yu/IMG_0274.jpg

verschil tussen circuitrijden en een nc is wel heel groot :P zonde dat ie stil staat tho! :)

ik wens iedereen veilige km's hier :W

de nieuwe ketting rijdt echt heerlijk. Al weer wat kilometers erop gezet sinds de nieuwe. Is echt weer een genot.
Dat winterweer mag voorlopig echt nog wel weg blijven :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede NC rijders :W

Eerst nog even de beste wensen voor iedereen! Mag iedereen maar veel veilige km's maken dit jaar!

Mezelf een SJCAM M10 cadeau gedaan voor kerst en gisteren kunnen testen. Geluid is zwaar klote ;(

Beeld is redelijk, Youtube verziekt het een beetje. Originele beelden zijn stukken beter maargoed..


:]
 
2016 prijzen van Honda zijn bekent

Honda prijslijst 2016 motoren

NC750X ABS € 8.299
NC750XD DCT ABS € 8.999
NC750S ABS € 7.040
NC750S ABS € 7.199
NC750SD DCT ABS € 8.099

valt mee qua verhoging, kreeg net een mail dat de eerste nc750X bij goedhart binnen is.
 
Laatst bewerkt:
NC750S abs voor €7040,- en €7199,- ?
wat is het verschil ?

159 euro, zo moeilijk is dat toch niet ?
als je onder windows 10 de rekenmachine niet meer kan vinden, daar staat die tussen de aps en kan je een snelkoppeling maken naar je buroblad maken of vastmaken aan start.

het fysieke verschil tussen de 2 identiek genaamde voertuigen is uit de prijslijst niet te halen, zal wel een tiepvhout zijn ;)
 
159 euro, zo moeilijk is dat toch niet ?
als je onder windows 10 de rekenmachine niet meer kan vinden, daar staat die tussen de aps en kan je een snelkoppeling maken naar je buroblad maken of vastmaken aan start.

het fysieke verschil tussen de 2 identiek genaamde voertuigen is uit de prijslijst niet te halen, zal wel een tiepvhout zijn ;)

_O- ja zoiets, zal idd foutje zijn of net een andere uitvoering.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan