Carbon sparbord herstellen

florianD

MF'er
5 sep 2011
212
0
Brugge
Dag iedereen,

Ik heb een barst in de rear hugger van mijn bmw r1100s.
Op onderstaande foto heb ik het verloop van de barst proberen duidelijkmaken.
Spatbord.jpg


De barst is vrij mooi, in de zin van dat er geen stukken ontbreken.
Iemand een idee hoe ik dit best kan vermaken.
Ik wil vooral dat de barst zich niet verder zet en het spatbord bruikbaar blijft.
De zichtbaarheid van de barst langs de buitenkant stoort mij niet.

Grtz
 
Natuurlijk kan dat zelf. De binnenkant goed opschuren en met een paar glasdoekjes en epoxy de scheur repareren. Zorgen dat de breuk goed vol komt te zitten met epoxy, eventueel van buiten aansmeren. Na uitharden de buitenkant netjes schuren en blank lakken.
Natuurlijk blijf je de scheur zien, het patroon van het carbon weefsel is immers onderbroken. Eventueel kan je de scheur voor het lakken zwart maken.
 
Natuurlijk kan dat zelf. De binnenkant goed opschuren en met een paar glasdoekjes en epoxy de scheur repareren. Zorgen dat de breuk goed vol komt te zitten met epoxy, eventueel van buiten aansmeren. Na uitharden de buitenkant netjes schuren en blank lakken.
Natuurlijk blijf je de scheur zien, het patroon van het carbon weefsel is immers onderbroken. Eventueel kan je de scheur voor het lakken zwart maken.

Zo heb ik ook een kapje van carbon hersteld. Ik heb ook nog aan het einde van de scheur een gaatje geboord van 1mm om er zeker van te zijn dat deze niet doorscheurd.
Aan de zichtzijde de kapjes in zijn geheel licht schuren en hierna weer van blanke lak voorzien.

Uiteindelijk blijf je de scheur zien maar dan moet je er met je neus bovenop gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan