remlicht gsr 600 werkt niet

rsaudi

Rookie
1 jan 2016
8
0
Purmerend
goedendag,

Allemaal nog de beste wensen zou ik zeggen,

Mijn vraag is , ik heb een gsr 600 uit 2007 en na uitval van de accu doet mijn remlicht zowel bij de handel als bij de voetrem het niet meer en aangezien mijn engels niet zo goed is probeer ik het maar op deze manier.
 
Ik weet niet wat engels ermee te maken heeft, maar controleer de zekering en het lampje eens.
Zonder accu werkt overigens niets, dus ik neem aan dat de accu weer goed is?
 
Hallo RR, ik had in het boekje gekeken maar alles wat daar in staat is engels dat bedoel ik ermee te zeggen.
Dat is het punt nu ik heb geen idee waar de zekeringkast zit van deze fiets zit maar achter zit toch led of heb ik dat verkeerd begrepen ?
 
Ah, het boekje is in het engels. Probeer eens een nederlandse versie te downloaden.
Waar de zekeringen zitten, weet ik ook niet bij dit model. Vraag het anders even in het gsr topic.
 
zijn we weer, zekeringskast gevonden alle zekeringen zijn vernieuwd en nog geen remlicht dus balen als een stekker, wat ik trouwens wel vreemd vind ik heb het stekkertje bij de remhandel nagemeten op blauw/zwarte draad en de rood/zwarte draad van het stekkerjte wat aan het schakelaartje hoort en meet op beide stroom hoort dat zo ?
 
Misschien is het dan toch wel handig om zoals al eerder hier geopperd nu toch eens je aandacht naar het/de lampje(s) te verleggen. Als alles vóór de lamp klopt moet het haast wel daarin zitten,dus ofwel het lampje(led of niet) ofwel de bedrading ernaartoe lijkt me.

Groet,Auke.

P.S.:als je even een losse plus- en mindraad vanaf de accupolen naar je lamp legt en ertegenaan houdt ,weet je iig of het lampje opzich brandt.Wel plus op plus en min op min natuurlijk,anders weet je zeker dat je lampje het niet meer doet...
 
Laatst bewerkt:
1.Doet je achterlicht het wel?
2. Trek dan eens de stekker van de verlichting los achter bij de lamp. meet je dan op beide draden (licht en remlicht) spanning, gemeten tussen de massa die je daar ook hebt. (met remlicht bediend en onbediend moet daarin verschil zitten.

3. Kun je de remlichtschakelaars beide loskoppelen van het circuit en afzonderlijk aansluiten om zomte testen? De schakelaars staan op dezelfde draad naar het remlicht
 
Bij de GSR bestaat het achterlicht uit meerdere LEDS die veller gaan branden als je remt, zoals Rambabbel zegt grote kans dat je remlicht nu constant brand. Het vervangen van de accu zou opzich niks met je remlichten te maken hebben. Als je bij beide remlicht schakelaars de stekker er af haalt, gaat je achterlicht dan zwakker branden?

Kijk ook eens hier: crazybiker46 in "Suzuki GSR 600 Deel 15"

In de openingspost staat een link voor het Engelstalige werkplaats handboek en een linkje voor voor als je een Nederlands boekje wil bestellen.

Een schema heb ik zelf niet bij de hand, ik kan wel in het Nederlandse boekje de zekeringen opzoeken, maar ik verwacht niet dat daar je probleem zit.
 
Het is ook geen gloeilampje maar een LED unit. Als het achterlicht brand is dit te vel en hangt de remlichtschakelaar of het brand normaal en dan krijgt het geen stroom op de remlicht ingang. Of er brand niks en je hebt een massa probleem of er is nog meer stuk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan