Crosstourer VFR 1200X

Kleine update. Sinds maandag al een 350km met mn CT gereden. En hij rijdt super. Wel miet ik nog veel wennen ivm de pan. Zojuist ook in een klein stormke gezeten, en dan mis ik toch wel de wind/regen bescherming van de pan. Maar al bij al zeer tevreden!! En die pinnekes op mn zijnoffer dienen ol een houder te plaatsen voor een jerrycan :p
 
Hey,

ik kan via dealer een koopje doen, allez een koopje. Zoals gezegd heeft hij nog aantal modellen 2015 staan. En ik zou een zwart exemplaar kunnen kopen met 600 km erop voor 10.800. Nieuwe modellen zouden volgens hem rond de 15.000 euro zijn.

Plan was echter van pas een te kopen in mei. Kwestie van geldplanning. Is het de moeite waard of ga ik mei nog sowieso modellen van 2015 vinden? Of zijn de verbeteringen in model 2016 de moeite en is de meerprijs dit ook?

Zou mij een beetje slecht voelen van hem nu al te kopen want nc 750 ook pas in december gekocht en vrouw gaat er sowieso kwaad voor zijn zo snel twee motoren. Maar ja als het een koopje is....
 
ofwel moet ik NC nu al wegdoen, maar was echt van plan van die te houden voor woon-werk en in de winter. Maar ga ik daar nog goesting hebben om op te rijden als ik dan vfr heb? Moeilijk :)
 
Tja die keuze moet je zelf maken ;)

4200 eur is een hoop geld inderdaad.

De verschillen met het nieuwe 2016 model zijn niet zo groot.
Er zijn andere kleuren bijgekomen en dit zijn de 2 grootste verschillen:
- Handmatig af te stellen windscherm, bediening met een hand.
- De S-modus van de Dual Transmission Clutch (DCT) krijgt drie instellingen, die beter aansluiten op je rijstijl.

Verder is de software aangepast en wel zodanig dat het registreert wanneer je bergop dan wel bergaf rijdt waarop het schakelkpatroon wordt afgestemd.

Kortom niet echt revolutionair.

Je mag dan zelf de afweging maken of je daar 4200 eur voor over hebt.
Maar ok het is ook een bouwjaar verschil dat zich later zal vertalen in een lagere inruilprijs.
Hoeveel dat verschil is hangt af van hoelang je er mee wilt rijden. (dat wordt steeds kleiner natuurlijk)

Succes met je beslissing.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw kan wel heel kwaad zijn maar gaat zeer snel over :) Model is wel zonder DCT. Morgen nog eens bij dealer langs gaan, probleem is dat het een zeer goede verkoper is :)

Als iets in mijn hoofd zit zo moeilijk dan .... Door er verleden week mee te rijden en verschil dan te voelen met NC.

En dergelijke motor heb je ook voor jaren he. Krijg je wellicht nooit stuk + planning van de alpen te doen in juni en dan nu al te kunnen 'testen'.

En NC doe ik echt niet graag weg want deze rijdt echt perfect voor woon-werk en kan wrs ook jaren mee + kan ook niet te snel wat ook ideaal is voor woon werk + kost ook stukken minder dan een VFR dus deze vind ik niet erg om mee te rijden in pekel/regen/sneeuw etc. VFR zou ik dan alleen gebruiken bij goed weer en meerdaagse.
 
Laatst bewerkt:
@Philippe150173: persoonlijk zou ik geen 2 moto's uit het zelfde segment kopen. Ik zou die NC verkopen. En dat zout/pekel/regen. Wel, vanaf november kuis ik de moto niet meer. Gewoon al het slijk eraan laten. Die pekel en zout kruipt in het vuil. En na de winter passeert mijn Crosstourer eens een spons. Op die manier is al het zout en pekel er ook af.
En als je die NC verkoopt dan maak je misschien je vrouw blij? Of kan je die aan haar cadeau doen? Nog eens super blij. Of doe zoals ik: geen vrouw ;-) lol
 
Hey,

ik kan via dealer een koopje doen, allez een koopje. Zoals gezegd heeft hij nog aantal modellen 2015 staan. En ik zou een zwart exemplaar kunnen kopen met 600 km erop voor 10.800. Nieuwe modellen zouden volgens hem rond de 15.000 euro zijn.

...

Toch een Belg?

Daar heeft Honda nu aanbiedingen:

WAANZINNIGE AANBIEDINGEN!
Honda pakt uit tijdens de European Motor Show Brussel. Niet alleen met een indrukwekkende stand waar een uitgebreide range aan Honda motorfietsen te bewonderen zal zijn, maar ook met heel veel kortingen. Wanneer u van 14 tot 24 januari een nieuwe Honda aanschaft - op het Salon of bij uw dealer - geniet u van kortingen oplopend tot wel 5.300 euro!

Link: Welcome to Honda

VFR1200X YM15 € 14.799 -€ 1.800 € 12.999
VFR1200X DCT YM15 € 15.799 -€ 1.800 € 13.999

Dan heb je wel het nieuwe model

Voor de snelle beslisseer ;)

Ik maak je keuze even lastiger :+ *D
 
@frank

thx

is ook wel model 2015 dus voorstel van mijn dealer voor bouwjaar 2015 voor 10800 blijft wel voordelig.

Maar amaiV FR1200F DCT Black F-Type € 16.790 -€ 5.300 € 11.490. Hoe kan dat zoveel korting??
 
Geen idee, scherpe actie idd.
Het is ook maar een week.

Deze zijn wel nieuw, die van jou dealer is een demo natuurlijk met 600 km vandaar de mooiere aanbieding.

Keuzes :+
 
Juist bij dealer geweest. Black type is blijkbaar frans model, pk's beperkt. Deze heeft 100 pk ipv normale model 160 pk. Je kan deze wel terug op 160 pk zetten maar kost toch ook een 1600 euro. + dan niet in orde met verzekering enz.

Bovendien zou een vfr F bijna niet meer verkopen. Als je deze later zou willen verkopen zou hij niets meer waard zijn volgens dealer, vfr X daarentegen zeer gevraagd en hoge verkoopwaarde in occassie.
 
Normaal is ie nooit 160 pk hoor, dat zijn wel 30 paarden teveel. Is pure overkill ook, ben nog door niet 1 duc of KTM zoekgereden ;)
 
We waren even Off-Topic ;)
Die grote aanbieding ging over de F en die is zelfs 170 pk ;)

Het gaat niet over zoekrijden hoor, maar hiervoor ook een F gehad en soms mis is ze wel eens.
Zeker bij lekker doorrijden zo rond de 140 en dan ff gas bijgeven.

Dan merk je toch echt wel dat je 40 paardjes minder hebt. Maar ok, de CT is een heel ander model die moet je niet boven de 200 rijden, dan kun je inderdaad beter een F nemen.
Ligt even beter op de weg bij die snelheden ;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar de F doet dat echt beter.

Gelukkig zit ik weinig boven de 200 dus ik mis mijn F niet

En op lagere snelheden is de CT zoveel beter dan de F *O* :]
 
Trouwens, hier een foto van de 2 VFR's samen :)

vfrs_zpsbvliqfu1.jpg
 
Ik kan je ook geen advies geven Philippe, weet alleen wel dat je de NC en de CT niet kunt vergelijken. Zo had een klant van mijn dealer zijn CB1000 weggedaan en een NC gekocht, na een half jaar weer terug ingeruild want als je eenmaal +100pk gewend bent wil je niet anders meer.
Een VFR1200F zou je voor een matsprijs moeten kunnen kopen, bij veel dealers staan nog nieuwe modellen al jaren in de etalage. Ik heb er zelf ook 1 gehad maar de CT is veel prettiger om te rijden, zou een F dus ook niet adviseren.

Je kunt trouwens de motor ECU laten flashen voor iets van €500,- ben je van je restricties af en heb je zelfs ~150pk, hierover is veel geschreven op het VFROC.nl forum.
 
Beste VFR-fanaten,

Vanaf nu mag ik mezelf ook tot dit groepje rekenen. Ik heb zonet een tweedehands Crosstourer aangeschaft ter vervanging van de Varadero die zijn beste jaren heeft gehad.
De Crosstourer is van 2012 (slechts 9000km en geen spat regen gezien) en ik ben op zoek naar een gebruikshandleiding (owners manual); de verkoper had deze al bij het papier gesorteerd :-)

Is er iemand die mij kan helpen aan deze handleiding; een zoektocht op internet brengt mij niet naar het gewenste resultaat.

Alvast bedankt! Stijn
 
Hoi Stijn, gefelicitaart met je CT! *O*
Heel veel plezier ermee maar dat gaat wel lukken :Y
En hij kan best tegen een regenbui hoor! ;)

Het ownersmanual kun je vinden op VFRDiscussion.com daar wel eerst een account aanmaken en dan HIER te downloaden (in Engels).
 
Hoi Stijn, gefelicitaart met je CT! *O*
Heel veel plezier ermee maar dat gaat wel lukken :Y
En hij kan best tegen een regenbui hoor! ;)

Het ownersmanual kun je vinden op VFRDiscussion.com daar wel eerst een account aanmaken en dan HIER te downloaden (in Engels).

Hartelijk dank Joost!!

In de regen gaat hij zeker; vanaf volgende week wordt de Varadero met veel dank voor het dagelijkse woon-werkverkeer op rust gesteld en gaat die taak voor enkele jaren naar de CT.
Heb er ondertussen Leovinci-uitlaat, hugger en grotere topkoffer voor aangekocht.
Van zodra hij klaar is, plaats ik enkele foto's!
 
Terug
Bovenaan Onderaan