Honda CB1100 (EX)

vandaag de OEM motorbeugels en bagagerek geïnstalleerd, dan is het wachten op het schermpje en tis af :)
WIN_20160113_19_47_47_Pro.jpg

WIN_20160113_19_47_09_Pro.jpg

WIN_20160113_19_47_26_Pro.jpg
 
bwaa, die foto's zijn dan ook rap rap getrokken met mijn tablet, zal er later nog es trekken met het schermpje als die begin volgende maand binnenkomt, maar denk dat je het nog altijd lelijk zal vinden :)
Gelukkig verschillen smaken idd ;)

Ik veronderstel dat jij dan geen enkele moto mooi vindt met een bagagerek dan?

Bij zo een modern classic is het altijd gevoeliger dan bij een andere type moto om er een rekje op te monteren met het risico daje het verkloot inderdaad.
Maar persoonlijk vind ik de CB er zelfs niet eens lelijker op worden met dat rek, wat meestal wel zo is.
Vanuit sommige standpunten vind ik de CB er zowaar mooier uitzien :Y

Da rek ziet er zelfs niet uit als een rek in bepaalde standpunten maar als een deel van het geheel, en niet iets dat er duidelijk daarna is toegevoegd.
Het volgt de hoogte van het zadel en verlengt als het ware de moto en zorgt voor een slanker en langer silhouette.

Enkele foto's van iets betere kwaliteit en vanuit andere hoeken met dat rek:
rood_rack_OEM.jpg

rack_OEM_2.jpg

rood_rack.jpg

monokey_givi_oem_rack_wit.jpg


Dit is wel nog de eerste generatie, zit lager en had ook een ander type zadel
oem_rack_wyvern_uitlaat_givi_plaat.jpg


Het veranderd de look van de moto een beetje, maar zeker niet in een lelijke manier, anders wel, imo complimenteert het zelfs de moto, het past er duidelijk bij.

Een topkoffer moet ik sowieso hebben, dus daar kan ik niet onderuit
En dan is dit rek nog de properste oplossing van allemaal, vind ik.

Had nog getwijfeld om dit Fehling rekje te gebruiken:
basis_MOOI_zwart_Fehling_rack.jpg

Maar uiteindelijk heel wijselijk gekozen voor de mooiste oplossing :P
Da Fehling rekje zou ik overwegen moest er geen topkoffer op moeten, gewoon als rekje dan.

Het leuke aan de CB is dat het een typevoorbeeld is van een UJM, Universal Japanese Motorcycle, waarbij veelzijdigheid hét kenmerk is.
Caféracer, tourer, comuter, ge kunt er alles mee doen, ge kunt er alles op steken.

Heb op het net 1 "ombouw" gezien dat ik er werkelijk niet door kan, vind ik, namelijk dit:
d347f7cb035f55b790a659db0bd9c149.jpg

e02e2adf2e123c2c6fb3ce43adadb475.jpg

En vooral dat zadel...eentje van Corbin.

Dat is pas de smilie :r waard, maarja, als hij content is, waarom niet.

En dit is een rek dat de look pas verkloot:
7fd6641a19ffb644b644e2f9492aa1be.jpg

d0000be1b6e605cbcd88e5331166cdca.jpg

1e7bdc08bff3d71d87794444ca1b9976.jpg


Das van dezelfde doe het zelver als van dat giga windscherm... :N


Hier een rekje van Givi, totaal niet mooi imo, dat trapje, verhoging verkloot de lijn van de achterkant.
cb1100_rear_rack.jpg
 
Laatst bewerkt:
prachtig toch :)

Idd hij is heel mooi zo :Y ,maar als ik deze zou willen hebben en geheel naar mijn zin ben ik bang dat het me een godsvermogen gaat kosten.Want zou sowieso de 4 dempers willen hebben.En een hoop andere dingetjes om deze zoveel mogelijk op de oude CB 750 te laten lijken. ;)
 
ja idd zoals die K-10 kit.

Whitehouse noemt dat bedrijfje in Japan, vroeger hadden ze een website vol met fotos van verschillende ombouwingen...maar hun fotos zijn niet meer te vinden op hun site.

Zal es proberen de opvallendste ombouwingen hier te posten

PS: kutweer!!!! regen + zout = nono.
Dus om me toch bezig te houden, straks es het blokje mooi oppoetsen en daarna alles onderspuiten met S100 anti-corrosie.
Men moet zich toch met iets bezighouden als rijd-loze motorrijder...
 
De CB 1100 is zeker een mooie fiets, momenteel rijd ik een cbf 1000 en ben aan het overwegen om deze in te ruilen op een nieuwe 1000. Maar ik heb mijn definitieve keuze nog niet kennen maken, het zou zomaar deze cb1100 kunnen worden. Vraag me alleen af of zo'n extra windschermpje wat bescherming biedt, dat heeft de cbf 1000 dus wel, zeker op de buitenlandse ritten is dit wel een vereiste. Ben ook benieuwd naar de actieradius want de tank is niet bijzonder groot. Maar het is zeker een overweging waard want het lijkt me een prachtige toerfiets, en met snelheid heb ik niet zoveel (meer), iets met leeftijd en zo :+
 
Vraag me alleen af of zo'n extra windschermpje wat bescherming biedt, dat heeft de cbf 1000 dus wel, zeker op de buitenlandse ritten is dit wel een vereiste.
Hoeveel bescherming wil je hebben? Zoiets wellicht?

full


(even hier klikken voor de bijbehorende advertentie op MF)

Meer bescherming ga je niet krijgen zonder een auto te kopen, dat weet ik uit ervaring, want vroeger reed ik met zo'n Vetter rond. Past qua vormgeving ook nog eens bij de 1100: overeenkomstig retro.
 
Het is niet de bedoeling om er een pausmobiel van te maken _O- _O-
succes met de verkoop

Hoeveel bescherming wil je hebben? Zoiets wellicht?

[afbeelding]

(even hier klikken voor de bijbehorende advertentie op MF)

Meer bescherming ga je niet krijgen zonder een auto te kopen, dat weet ik uit ervaring, want vroeger reed ik met zo'n Vetter rond. Past qua vormgeving ook nog eens bij de 1100: overeenkomstig retro.
 
De CB 1100 is zeker een mooie fiets, momenteel rijd ik een cbf 1000 en ben aan het overwegen om deze in te ruilen op een nieuwe 1000. Maar ik heb mijn definitieve keuze nog niet kennen maken, het zou zomaar deze cb1100 kunnen worden. Vraag me alleen af of zo'n extra windschermpje wat bescherming biedt, dat heeft de cbf 1000 dus wel, zeker op de buitenlandse ritten is dit wel een vereiste. Ben ook benieuwd naar de actieradius want de tank is niet bijzonder groot. Maar het is zeker een overweging waard want het lijkt me een prachtige toerfiets, en met snelheid heb ik niet zoveel (meer), iets met leeftijd en zo :+
Grappig, op 9lives.be is er iemand die momenteel rijdt met een CBF1000, ik denk nog een generatie ouder want hij had ook dubbele uitlaten.
En hij overweegt ook om over te schakelen naar de CB1100, ik heb er zelfs mee afgesproken in Leuven om de moto aan hem te tonen...vanwaar ben jij?

Ik zie op de site van 'Big Red' dat de huidige CBF1000 maar liefst 20liter tankinhoud heeft, das wel mooi.
De CB1100 heeft er minder met zijn 17,5liter.
Ik heb tot nu toe altijd getankt op 300km ongeveer.
Maar merendeel is stad en daarenboven durf ik wel es van tijd tot tijd sprinten van licht tot licht :)
Rij over het algemeen nogal agressief waardoor mijn verbruik momenteel op 6,2L-6,5L/100km staat :)
350km moet dus zeker haalbaar zijn.

Over dat windscherm, momenteel wacht ik dus tot mijn schermpje binnenkomt, identiek als die op de eerste foto van die omgebouwde CB's, maar waarvan het schermgedeelte nog iets hoger is, een Aero versie.
Maar ik rijd dus momenteel zonder en zo zonder scherm stoor ik er mij minder aan als verwacht, om niet te zeggen helemaal niet :) zeker gezien ik toch veel stad doe.
Enkel op de snelweg begint dat wel tegen te steken na een tijdje.

En weet dat ik kom van een Burgman 650 met elektrisch verstelbaar scherm, de Goldwing van de scooters :)
Als het scherm binnen is ga ik pas kunnen vergelijken, hoewel ik wel besef dat het nooit zo goed kan zijn als op mijn scooter destijds.

Maar ik verwacht toch wel een relatief aangename autosnelwegervaring, to be continued dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt er iets moois van gemaakt !!! Toch geen lekkage hoop ik? Heb je trouwens in die rubbers gaatjes gemaakt tegen het vacuüm of druk dat er ontstaat bij het in / uitveren.
 
Laatst bewerkt:
nene, gewoon om het water eruit te laten lopen, uitdrogen en te verluchten.
Ik doe dat automatisch na elke rit in flinke regen, en in België heeft het niets anders gedaan...
Ik heb een gaatje gemaakt onderin, maar is niet echt ideaal gesitueerd om het water te laten weglopen.
Vandaar deze methode, is trouwens ook efficienter.
Ik kan de rubbers nog gemakkelijk opheffen en terugplaatsen ondanks de zip ties.

Bij komt er sowieso wel meer water in via de top aangezien ik daar een grote uitsparing gemaakt heb om de rubbers mooi rond de vork te doen spannen gezien de diameter eigenlijk iets te groot is voor de vork.
IMAG0510.jpg
 
Voila, grote update.

Een retro met topkoffer :o ...Valt nog mee imo 8-)

12694836_10153902626999004_6578241798372705722_o.jpg

12715923_10153902627084004_4640111094540182850_o.jpg

12710881_10153902627114004_3384796662841314598_o.jpg

12719637_10153902627149004_6863302217747153536_o.jpg


En voor het eerst Plastidip getest! Leuk product! Zal het wss nog uitbreiden naar de handgrepen achteraan.
plastidip.jpg

Grote voordeel is dat het niet permanent is, en dus gemakkelijk af te trekken valt.

PS: vlekjes onderaan die cover zijn lijmresten. Kheb duct tape gebruikt om af te dekken
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan