Zoektocht naar luchtgekoelde cilinderkop met 4 kleppen

Lemans 0

MF'er
22 mrt 2015
51
0
Riemst België
Hallo,

zoals de tittel laat vermoeden gaat het over een vrij brede zoektocht naar luchtgekoelde cilinderkoppen met 3 of meer kleppen per cilinder.
Deze koppen moeten wel akomstig zijn van ééncilinders of tweecilinders bower of V-blokken omdat ik ze afzonderlijk wil gebruiken.

Nu vermoed ik dat op dit forum mensen zitten die al heel wat van deze cilinderkoppen door hun handen hebben laten gaan en ik richt me dan ook tot hen.
Kunnen jullie met een kort berichtje laten weten welke motoren met zulke cilinderkoppen zijn uitgerust?

Op die manier kan ik een lijstje opstellen en technische info opzoeken.
Alvast bedankt,

Lemans
 
Laatst bewerkt:
En ik snap niet helemaal hoe je dat bedoeld. :N Maakt zn reductie(kast) zoveel bijgeluid, of verstoord hij het motorgeluid?? Of is het vanwege het toerental waarbij zn motor het prettigst klinkt? :)

Er bestaat een vliegtuigklasse in de US onder 'Part103' reglementering en de toestellen mogen amper 250 lbs (115kg) wegen. Vele replica's van WW1 worden onder deze klasse nagebouwd om de eenvoudige reden dat je daarmee mag vliegen zonder licentie.
De (voorlopig) enige motoren die het mogelijk maken om onder de gewichtslimiet te blijven zijn 2-takten. Het geluid van een 2-takt klopt niet echt met het 'gebrom' van de oude ster-motoren. Het geluid van een hedendaagse grasmaaier zou hier best op zijn plaats zijn ipv het geluid van een boomzaag.
 
Vliegt het al })
Eigenlijk zou je zo iets moeten hebben:

crank-block-loop.jpg

http://ecomotors.com/opposed-piston-opposed-cylinder-engine
 
Terug
Bovenaan Onderaan