Honda 350 four met gebroken primary chain

BennyD

Rookie
24 jan 2016
7
0
Hallo iedereen !
Ik heb een Honda cb 350 four maar de primaire ketting is gebroken !
Weet iemand mij raad hoe ik deze zelf kan vervangen ?
 
Eerst maar eens demonteren en kijken wat de schade is?

Als zo'n ketting tijdens het rijden/draaien breekt dan slaat deze ongecontroleerd door het blok wat nog wel eens fatale gevolgen kan hebben helaas.
 
Deze is gebroken omdat er een boutje van de glyders tussen de ketting is gekomen ! Enige schade boutje , glyder en de ketting en een paar krasjes in het Carter ;-)
 
Zet er gewoon een ander blok in dat is de goedkoopste en makkelijkste oplossing,die onderdelen kosten veel geld en het kost je een week werk als je geen ervaring in sleutelen hebt.
En probeer het defecte blok voor onderdelen te verkopen,of hou de zuigers en cillinderblok en kop in opslag altijd handig als je motor blijkt te gaan roken door versleten bussen of klepgelijdrrs.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar er moet meer gebeuren dan alleen het carter delen.

Ja, dat wel maar hier had je gewoon gelijk in:

Cilinderblok en kop hoef je niet aan te komen (als je niets raars tegenkomt).
Maar niet echt een klusje voor de beginner lijkt me....


En als je d'r wel aan begint; niet vergeten eerst de kleppen 'los' te zetten voor je het kleppendeksel er af trekt, maar dat staat uiteraard ook in het WPHB
 
Zet er gewoon een ander blok in dat is de goedkoopste en makkelijkste oplossing,die onderdelen kosten veel geld en het kost je een week werk als je geen ervaring in sleutelen hebt.
En probeer het defecte blok voor onderdelen te verkopen,of hou de zuigers en cillinderblok en kop in opslag altijd handig als je motor blijkt te gaan roken door versleten bussen of klepgelijdrrs.
Dat zou ik ook denken, afhankelijk van wat er te koop is en voor welke prijs.

Bij deze klus komen nog best wel wat andere dingen, los van de ketting zelf.
En over het werk en risico daarbij heb ik het dan nog niet eens.

Voor mij zou het afhangen van welke kwaliteit (gebruikt is immers ook al wat gesleten) en voor welke kosten.

Zo moest ik bij een VMX1200 blok kiezen tussen reparatie of vervangen door een revisieblok (oude inleveren).
Keuze van 1500 tov 3000 eurootjes. Iets anders is er niet te krijgen, of ook stuk.

Dus maar repareren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan