Bugs, features en andere zachte waren

Database crash geweest en een restore teruggezet van dinsdagnacht oid? Ik mis diverse berichten die op dinsdag zijn gepost.

edit; never mind. Zie het bericht al. :)
 
Laatst bewerkt:
"Rond 14:00 zullen we korte tijd onbereikbaar zijn in verband met onderhoud."
Beloven ze dat MF uitvalt, werkt alles gewoon nog! :N
Da's pas een bug!
 
Sinds de crash heb ik er regelmatig last van, dat mijn avatar verdwijnt. Op onregelmatige tijdstippen komt hij weer te voorschijn.
 
ZOOw-heej.....

volgens mij is er één of andere update geweest...
forum loopt achterste voren en stikt ineens van de reclame, ook IN de draadjes...

is dat vooruitgang??
 
Sinds de crash heb ik er regelmatig last van, dat mijn avatar verdwijnt. Op onregelmatige tijdstippen komt hij weer te voorschijn.


Heb ik ook. Sterker nog, ik kan in mijn profiel ook de ooit als avtar aangemaakte foto's niet meer zien. Ze zijn er wel want ik heb er nog 4 plekken over schijnt het, maar dat is alles wat ik zie.
 
Mijn reactie was alweer weg ;(

Nou ja, nog maar een keer dan. Voor zover nu bekend staan alle problemen los van elkaar. We hebben wat database-problemen gehad, die zorgde er ook voor dat berichtjes weg waren.
Ik vermoed dat de niet getoonde icoontjes hiermee te maken hebben maar dat moet ik verder uitzoeken. De iconen zijn er wel maar worden niet getoond.

De problemen van patrickZ lijken vooralsnog ook niets met de MF servers te maken te hebben maar een lokaal probleem. Ook van andere mensen nog geen melding gekregen, dat versterkt dat gevoel.

We zijn met onze sponsor True bezig om de database-problemen definitief op te lossen momenteel.
 
Ok.

Zijn er plannen om het forum over https te laten draaien ?
SSL certificaat moet volgens mij niet heel erg ingewikkeld zijn toch ?
Geen idee wat voor kosten dit overigens met zich mee brengt. Maar je kunt hiermee wel het data verkeer (lees inloggegevens) encrypten. Wat mij toch wel zo verstandig lijkt..
 
Mijn reactie was alweer weg ;(

Nou ja, nog maar een keer dan. Voor zover nu bekend staan alle problemen los van elkaar. We hebben wat database-problemen gehad, die zorgde er ook voor dat berichtjes weg waren.
Ik vermoed dat de niet getoonde icoontjes hiermee te maken hebben maar dat moet ik verder uitzoeken. De iconen zijn er wel maar worden niet getoond.

De problemen van patrickZ lijken vooralsnog ook niets met de MF servers te maken te hebben maar een lokaal probleem. Ook van andere mensen nog geen melding gekregen, dat versterkt dat gevoel.

We zijn met onze sponsor True bezig om de database-problemen definitief op te lossen momenteel.


Ik heb inderdaad behalve de icoontjes geen probleem. Supersnelle reacties, succes!
 
Ok.

Zijn er plannen om het forum over https te laten draaien ?
SSL certificaat moet volgens mij niet heel erg ingewikkeld zijn toch ?
Geen idee wat voor kosten dit overigens met zich mee brengt. Maar je kunt hiermee wel het data verkeer (lees inloggegevens) encrypten. Wat mij toch wel zo verstandig lijkt..

Je moet HTTPS / SSL ook niet gaan overwaarderen :)

Als je SSL netjes implementeert dan is 't oké en 100% veilig, helaas wordt er te vaak nog gebruik gemaakt van SSL implementaties welke alsnog zo lek zijn als een...... mandje/vergiet...

Het gaat hierbij vaak niet eens over het type certificaat wat gebruikt wordt.... ServerSide blijft er "ooit" nog het een en ander open staan (protocollen welke over poort 443 babbelen) waardoor een goed certificaat alsnog misbruikt kan worden...

Site welke het redelijk (goed!!) op orde heeft: Tweakers.net ..... Alleen staat daar HTTP Forwarding nog wel open (plain text) :+
 
Laatst bewerkt:
Mijn reactie was alweer weg ;(

Nou ja, nog maar een keer dan. Voor zover nu bekend staan alle problemen los van elkaar. We hebben wat database-problemen gehad, die zorgde er ook voor dat berichtjes weg waren.
Ik vermoed dat de niet getoonde icoontjes hiermee te maken hebben maar dat moet ik verder uitzoeken. De iconen zijn er wel maar worden niet getoond.

De problemen van patrickZ lijken vooralsnog ook niets met de MF servers te maken te hebben maar een lokaal probleem. Ook van andere mensen nog geen melding gekregen, dat versterkt dat gevoel.

We zijn met onze sponsor True bezig om de database-problemen definitief op te lossen momenteel.

Hmmm.....

10dv480.jpg


:o
 
Laatst bewerkt:
Als je nou eens even een stukje naar boven scrollt en even leest voordat je post had ik dit niet hoeven typen.
 
Als je nou eens even een stukje naar boven scrollt en even leest voordat je post had ik dit niet hoeven typen.
Jij zal ongetwijfeld de post van Duderuud bedoelen, maar voor de niet IT nerds is daar niet uit te begrijpen dat het forum volledig onbereikbaar was.
Ik lees alleen iets over database problemen, en het wegvallen van berichten, en dat daar aan gewerkt word.
 
Je moet HTTPS / SSL ook niet gaan overwaarderen :)

Als je SSL netjes implementeert dan is 't oké en 100% veilig, helaas wordt er te vaak nog gebruik gemaakt van SSL implementaties welke alsnog zo lek zijn als een...... mandje/vergiet...

Het gaat hierbij vaak niet eens over het type certificaat wat gebruikt wordt.... ServerSide blijft er "ooit" nog het een en ander open staan (protocollen welke over poort 443 babbelen) waardoor een goed certificaat alsnog misbruikt kan worden...

Site welke het redelijk (goed!!) op orde heeft: Tweakers.net ..... Alleen staat daar HTTP Forwarding nog wel open (plain text) :+

Het probleem van SSL is dat alle content via ssl moet lopen, anders krijg je grote waarschuwingen van je browser. Ook wel logisch.
Maar laten wij nou gigantisch veel foto's een andere plaatjes via externe servers binnen halen (via de img tags).

Met de huidige software gaan we dat niet oplossen.
De nieuwe software heeft daar wel een oplossing voor, daar zit een zogenaamde image proxy in. Maar goed, dat duurt nog even...
 
De directory /local/web/www.motor-forum.nl/html/../documentlibraries/ is niet schrijfbaar.
(interne identificatie: user::move_file::dir_not_writable gegenereerd door de 'user' klasse)

waarschijnlijk bekend gezien bovenstaand verhaal, maar kon dus geen documenten toevoegen.


gister was inderdaad het forum op bepaalde momenten totaal niet bereikbaar
Grote roze pagina vol met dingen die mislukken in het engels over een programmeer taal.
nee het was geen bladzijde van bloski.
 
Laatst bewerkt:
als ik een advertentie wil plaatsen met bijlage krijg ik onderstaande melding

De directory /local/web/www.motor-forum.nl/html/../documentlibraries/ is niet schrijfbaar.

(interne identificatie: user::move_file::dir_not_writable gegenereerd door de 'user' klasse)
 
De directory /local/web/www.motor-forum.nl/html/../documentlibraries/ is niet schrijfbaar.
(interne identificatie: user::move_file::dir_not_writable gegenereerd door de 'user' klasse)

waarschijnlijk bekend gezien bovenstaand verhaal, maar kon dus geen documenten toevoegen.


gister was inderdaad het forum op bepaalde momenten totaal niet bereikbaar
Grote roze pagina vol met dingen die mislukken in het engels over een programmeer taal.
nee het was geen bladzijde van bloski.

:?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan